Gå til innhold

Avtalebrudd?

Anbefalte innlegg

Gjest Arne-O
Skrevet

Hei!

Jeg har annonsert min butikk for salg de siste månedene.

Fikk først et skriflig bud på x kroner,noe som for meg var uaktuelt.

Deretter,ei kort stund etter,bydde den samme personen på nytt,et høyere beløp, (via sms)altså skrifligt..og gjorde det klart at tilbudet besto til og med mandag kl 12. Jeg godtok tilbudet,før kl.12! (via sms) Ringte budgiveren i tillegg.

Så da skulle det vel være en bindende avtale!?..Trodde iallefall jeg.

Nå,en uke etter,ringte "kjøperen" og sa han hadde ombestemt seg.Kan han virkelig gjøre det??

Jeg har gjort butikken klar for salg,å ventet bare på at kontrakten skulle underskrives...

Hva kan en advokat gjøre i dette tilfellet? Har jeg krav på erstatning e.l.?

Dette var frustrerende!

Mvh

Ørkenvandreren
Skrevet

Håper du har tatt vare på SMS'ene - man kommer gjerne lenger med skriftlig enn muntlig materiale i en tvistesak.

Rent intiuitvt vil jeg tro du har en god sak. Det synes å være inngått en skriftlig og gyldig avtale, så her bør du nok skaffe deg bistand. Skal du få erstatning så må du bevise/sannsynliggjøre tap - det nytter neppe ikke denne sammenhengen å søke erstatning på grunnlag av at du synes han er en dust, e.l som skal få svi.

Jeg vil anta du kan få dekket det rentetap, eller annet dokumentert/sannsynliggjort tap ved at butikken nå ikke blir overdratt til avtalt sum på avtalt tidspunkt. I tillegg viljeg tro du kan kreve erstattet et eventuelt tap du måtte lide, hvis du nå må selge butikken til en lavere pris enn hva dere avtale (han må altså betale mellomlegget mellom hans tilbud og ditt nye tilbud). Mer tror jeg ikke det er å hente.

Før du imidlertid bruker tid, penger og krefter, bør du sjekke om tilbyderen er søkegod - dvs har han noe midler til et eventuelt erstatningsoppgjør? Det er lite vits i å sette igang en prosess hvis mannen er under gjeldsordning, sosialklient, osv....

Ta ovennevnte som noen litt lettvinte og kjappe synspunkter en sen kveldstime...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...