Gå til innhold

Kjøpsloven....*hjelp*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en baderomsinnredning , og hentet den igår....men når jeg pakket den ut, så er fargen på dørene en MYE lysere enn den i butikken. Den er sånn "laminert" på en måte, så den mørkner heller ikke av seg selv.

Problemet er at den passer absolutt ikke på mitt ny oppusset bad!!! Ifølge butikken må jeg betale 20% omkostning på bestilte varer....men kan de kreve det når jeg ikke får den varen jeg bestilte a??

Ingen som sa at den ikke ville være lik,....:-/....

Har jeg noe å stille opp med????

petter smart
Skrevet

Du har ikke fått det du bestillte og betalte for. Dermed kan du heve kjøpet uten å betale noe.

I utgangspunktet har du alltid en angrefrist, men dersom de har laget/tilrettelagt produktet spesielt for deg så må du betale for dette. Men dersom fargen var vesentlig annerledes enn det du bestillte så gjelder ikke dette.

Har du noen bilder e.l. for å dokumentere hva du ville ha?

Skrevet

Du har ikke fått det du bestillte og betalte for. Dermed kan du heve kjøpet uten å betale noe.

I utgangspunktet har du alltid en angrefrist, men dersom de har laget/tilrettelagt produktet spesielt for deg så må du betale for dette. Men dersom fargen var vesentlig annerledes enn det du bestillte så gjelder ikke dette.

Har du noen bilder e.l. for å dokumentere hva du ville ha?

Var å så på innredningen i en maxbo butikk..og den var akkurat sånn jeg ville ha. Bestilte den i en maxbo butikk som ligger litt nærmere meg, men siden det var det samme merket, den samme katalogen, den samme fabrikaten, de samme bestillingsnummerne så regnet jeg med at det var det samme.

Snakket akkurat med butikken nå, og utstillingen jeg hadde sett var den gamle modellen...dvs....den nye kom for noen få uker siden og det eneste de kunne si var at det var dumt av den maxbo butikken jeg hadde sett den i ikke hadde opplyst om dette.

Immidlertid kunne jeg få dørene på en utstillingsmodell, men fikk ike avslag i prisen og jeg kunne få levere tilbake de dørene jeg hadde, uten å betale 20% omkostning....Skuffer kunne jeg desverre ikke få i den fargen, men kunne få kjøpe en extra dør istedenfor.......hmmm-....

Hva kan jeg kreve her a????

*lettere frustrert*

petter smart
Skrevet

Var å så på innredningen i en maxbo butikk..og den var akkurat sånn jeg ville ha. Bestilte den i en maxbo butikk som ligger litt nærmere meg, men siden det var det samme merket, den samme katalogen, den samme fabrikaten, de samme bestillingsnummerne så regnet jeg med at det var det samme.

Snakket akkurat med butikken nå, og utstillingen jeg hadde sett var den gamle modellen...dvs....den nye kom for noen få uker siden og det eneste de kunne si var at det var dumt av den maxbo butikken jeg hadde sett den i ikke hadde opplyst om dette.

Immidlertid kunne jeg få dørene på en utstillingsmodell, men fikk ike avslag i prisen og jeg kunne få levere tilbake de dørene jeg hadde, uten å betale 20% omkostning....Skuffer kunne jeg desverre ikke få i den fargen, men kunne få kjøpe en extra dør istedenfor.......hmmm-....

*lettere frustrert*

Det var dumt av maxbo å ha en gammel modell utstillt så lenge du ikke kan kjøpe denne.

Men de kan ikke gjøre stort mer enn å tilby deg utstillingsmodellen eller å levere tilbake det du har fått. Mer enn det kan du ikke kreve.

Enten må du leve med utstillingsmodellen eller fortsette å lete etter det perfekte kjøkken.

Lykke til, det skal ikke være enkelt. En leter og leter og når en først finner noe en liker så.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

*lettere frustrert*

Du kan selvsagt ikke kreve noe mer enn pengene tilbake, og det har du jo fått tilbud om.

Skrevet

Du kan selvsagt ikke kreve noe mer enn pengene tilbake, og det har du jo fått tilbud om.

Hadde ikke forventet mere enn pengene tilbake da...:-)...Men saken er at jeg MÅ sette opp den i helgen, så har egentlig ikke mulighet til å sende den tilbake...*s*

Det jeg mente var at, siden jeg får dørene til en som har stått til utstilling i butikken i flere mnd, så burde jeg fått rabatt på de....især når det er de som "viser" frem og selger feil vare..I tillegg blir ikke innredningen som planlagt, for de kunne ikke skaffe skuffer, så må ta dører istedenfor...

Dama i telefonen var drittsur på meg.....men herregud....hvis du ser på en mørkeblå sofa i butikken, syns den er dritfin, passer til gardiner og alt.....da blir det jo litt feil når den, når du endelig etter flere uker får den,og den er lyseblå.....

;.)

Går bra?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde ikke forventet mere enn pengene tilbake da...:-)...Men saken er at jeg MÅ sette opp den i helgen, så har egentlig ikke mulighet til å sende den tilbake...*s*

Det jeg mente var at, siden jeg får dørene til en som har stått til utstilling i butikken i flere mnd, så burde jeg fått rabatt på de....især når det er de som "viser" frem og selger feil vare..I tillegg blir ikke innredningen som planlagt, for de kunne ikke skaffe skuffer, så må ta dører istedenfor...

Dama i telefonen var drittsur på meg.....men herregud....hvis du ser på en mørkeblå sofa i butikken, syns den er dritfin, passer til gardiner og alt.....da blir det jo litt feil når den, når du endelig etter flere uker får den,og den er lyseblå.....

;.)

Går bra?

Forstår hva du mener, men du har ikke krav på prisavslag.

De burde, dersom det var noe fornuft i dem, gitt deg prisavslag for å beholde deg som kunde, men dette ville i så fall vært å regne som en kompensasjon for tort og svie fra deres side, og ikke noe du har krav på.

At dama blir sur når de har driti seg ut er i det minste grunn nok til at du ikke handler hos dem i framtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...