Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ekstremt mye mygg i år?

Noen som vet?

Jeg åpnet vinduet i dag, og på null, niks så var det masse MASSE mygg inne.

Har fått mange myggstikk i dag.

Hilsen en kløende, snart gal

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Mygg er ikke så gla i forskjellige eddiker og urter tror jeg... om sommerene så bruker min mor... (jeg er jo ikke plaget:)) å smøre seg inn i noe eddikk og appelsinskal greier... dette takler ikke myggen... kansje et tips til å holde dem borte... smøre rundt vinduskarmene...

Kjærringråd er alltid bra til slikt;)

Gjest uten signatur
Skrevet

Det er varslet mye mygg, maur og andre insekter i år ja. Dessverre!

Jeg opplevde det samme som deg i helgen. Satt med åpne dører inne og ble gal av knott som sirklet rundt oss og gjestene.

Gjest Daisy
Skrevet

Tror det er "myggår". Fikk sinnsykt med myggestikk etter et kvarter ute i shorts etter skumring.

Gjest malun
Skrevet

Det virker i hvert fall som det er ekstra mye. Det svermer over alt, og jeg har fått en bråte med myggstikk midt på blanke formiddagen.

Irriterende.

Gjest Karl Q. Lator
Skrevet

Mygg er ikke så gla i forskjellige eddiker og urter tror jeg... om sommerene så bruker min mor... (jeg er jo ikke plaget:)) å smøre seg inn i noe eddikk og appelsinskal greier... dette takler ikke myggen... kansje et tips til å holde dem borte... smøre rundt vinduskarmene...

Kjærringråd er alltid bra til slikt;)

Hvorfor vente på sommeren ?Sommeren har vel vart lenge i hele landet ? Eller bor du på Svalbard eller langt sør på den sørlige halvkule ?

"Menst jeg venter på ..."

Har du mensen ? Rett skrivemåte er "mens" ! :-)

Skrevet

Hvorfor vente på sommeren ?Sommeren har vel vart lenge i hele landet ? Eller bor du på Svalbard eller langt sør på den sørlige halvkule ?

Oj så relativt! Kansje jeg venter på neste sommer! Og hva så? Kansje jeg har mensen... og i så tilfelle om jeg hadde det, så hadde du ikke ville skrevet DET for å si det sånn!!! *sikter da til at du allerede nå hadde sittet med tastaturet krøllet rundt hodet* og *DÆNG* o.l......

Skrevet

Og du... hvorfor så opptatt av MENST og ikke resten av innlegget?!?!?

Da det er FULLT av skrivefeil!!!

Tilogmed en dyslektiker ser det!!!

*seilerelegantutavtråden*

Gjest Karl Q. Lator
Skrevet

Og du... hvorfor så opptatt av MENST og ikke resten av innlegget?!?!?

Da det er FULLT av skrivefeil!!!

Tilogmed en dyslektiker ser det!!!

*seilerelegantutavtråden*

"Re: Mygg/Karl

Og du... hvorfor så opptatt av MENST og ikke resten av innlegget?!?!?"

Gadd bare ikke kommentere det. Men siden du gjerne vil:

Det stemmer at mygg avskyr bestemte lukter, men man trenger vel ikke gni seg inn med alt mulig "griseri" for å oppnå effekten hjemme? Det får vel holde med edikk-skåler på bestemte steder? Kan være godt å kjenne seg ren....

"Da det er FULLT av skrivefeil!!! Tilogmed en dyslektiker ser det!!!"

Ja, hva så ? Om du er dyslektiker, kan jeg ikke hjelpe deg.

"*seilerelegantutavtråden* "

Ikkeskrivsåtettfordablirdetsåvanskeligålese.

Skrevet

"Re: Mygg/Karl

Og du... hvorfor så opptatt av MENST og ikke resten av innlegget?!?!?"

Gadd bare ikke kommentere det. Men siden du gjerne vil:

Det stemmer at mygg avskyr bestemte lukter, men man trenger vel ikke gni seg inn med alt mulig "griseri" for å oppnå effekten hjemme? Det får vel holde med edikk-skåler på bestemte steder? Kan være godt å kjenne seg ren....

"Da det er FULLT av skrivefeil!!! Tilogmed en dyslektiker ser det!!!"

Ja, hva så ? Om du er dyslektiker, kan jeg ikke hjelpe deg.

"*seilerelegantutavtråden* "

Ikkeskrivsåtettfordablirdetsåvanskeligålese.

Ok, nå var det ikke rådene (som forøvrik funker) jeg siktet til, men skrivemåten min:)

JEG vet at dette funker så det så!!!!

"Ja, hva så ? Om du er dyslektiker, kan jeg ikke hjelpe deg. "

Jeg bad ikke om hjelp, og poenget med det er at dyslektikere er ganske LEI, av å hele tiden bli MOBBET for dette!!! Viser da til alle innlegg om det jævla MENST som er DIALEKT og tydlig meget frustrerende for mange...:)

"Ikkeskrivsåtettfordablirdetsåvanskeligålese."

Kanlikegjerneskrivesånnsåkansjeduendagskjønneråssendeteråværedyslektiker

Skrevet

Takk for svar. Da får jeg bare gå til innkjøp av myggstift, roll on, spiral, nett. Også sånn til å ha på etter at man er stukket.Eller kanskje en bok med kjerringråd...;)

Til deg som dro inn skriveleif hos 1 av de smo svatre mei. Det torr jeg miggen drittter iii!

Skrevet

Massevis av mygg og knott er ventet.

Kjøp en vifte, sett den i enden av bordet/ der dere sitter på laveste trinn. Mygg og knott blir "blåst"/ pustet bort. Funker bra. På knotten hvertfall bedre enn noe middel som finnes i handel.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, det er da jævlig mye mygg og knott i år? Og andre uhumskheter og.

Det er allerede lenge siden jeg fant en veps på størrelse med en medium vårull på kjøkkenet mitt..:-o

Og her forleden satt det en ekstremt fargerik og ekkel bille, som så fremmedartet og vondkynt ut, på døren min.

Jeg er veldig glad i sommer og sol, men slike zoologiske fenomener trekker fra på trivselen. Jeg er nemlig livredd kryp..(vel ikke myggen da, den er bare plagsom..)

Gjest såmmern
Skrevet

Ok, nå var det ikke rådene (som forøvrik funker) jeg siktet til, men skrivemåten min:)

JEG vet at dette funker så det så!!!!

"Ja, hva så ? Om du er dyslektiker, kan jeg ikke hjelpe deg. "

Jeg bad ikke om hjelp, og poenget med det er at dyslektikere er ganske LEI, av å hele tiden bli MOBBET for dette!!! Viser da til alle innlegg om det jævla MENST som er DIALEKT og tydlig meget frustrerende for mange...:)

"Ikkeskrivsåtettfordablirdetsåvanskeligålese."

Kanlikegjerneskrivesånnsåkansjeduendagskjønneråssendeteråværedyslektiker

Hvis "menst" er dialekt, hvorfor skriver du "jeg" og "venter" og "sommeren" i samme nicket? Hvorfor ikke dialekt i hele nicket? Hvorfor ikke "Menst æ veinte på såmmern"?

Skrevet

Hvis "menst" er dialekt, hvorfor skriver du "jeg" og "venter" og "sommeren" i samme nicket? Hvorfor ikke dialekt i hele nicket? Hvorfor ikke "Menst æ veinte på såmmern"?

Hvorfor, jo kansje jeg har blandings dialekt?

Eheee... har ikke på noen måte snakket sånn, EVER!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...