Gjest tjohooo Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 I det siste har jeg lagt merke til at svært mange begynner sine mails med "ikke sensitiv", og eventuelt også like etterpå. Hva betyr dette? 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 ..og eventuelt også DATO etterpå, skulle det være... 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Enkelte arbeidsgivere scanner mailer som går ut og inn (eks offentlige arbeidsgivere som opererer med sensitive opplysninger, som for eksempel et sykehus). Det er slitsomt hvis alle mailer blir stoppet i denne kontrollen. Noen mailer er rett og slett uinteressante for denne kontrollen, så som mailer til venner og bekjente med totalt usensitivt innhold. De ansatte kan derfor starte mailen med *ikke sensitiv* og mailen blir ikke ekstra kontrollert for å hindre at sensitive opplysninger sendes via mailsystemet. Da glir mailen uhindret gjennom kontrollscanningen. Jeg synes selv dette er litt merkelig. Da stoler man på de ansattes vurdering av hva som er sensitivt og hva som ikke er det. Om man da vil sende ut noe sensitivt (noe som man ikke vil fortelle om at man sender) så er det jo bare å skrive ikke sensitiv og så er problemet borte. Mulig de tar stikkprøver for å se at de ansatte oppfører seg i henhold til reglementet? 0 Siter
ariadne Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Det betyr at avsender er fullstendig ufølsom og gir katta i hva du måtte finne på å svare på mailen. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 11. juni 2004 Skrevet 11. juni 2004 Enkelte arbeidsgivere scanner mailer som går ut og inn (eks offentlige arbeidsgivere som opererer med sensitive opplysninger, som for eksempel et sykehus). Det er slitsomt hvis alle mailer blir stoppet i denne kontrollen. Noen mailer er rett og slett uinteressante for denne kontrollen, så som mailer til venner og bekjente med totalt usensitivt innhold. De ansatte kan derfor starte mailen med *ikke sensitiv* og mailen blir ikke ekstra kontrollert for å hindre at sensitive opplysninger sendes via mailsystemet. Da glir mailen uhindret gjennom kontrollscanningen. Jeg synes selv dette er litt merkelig. Da stoler man på de ansattes vurdering av hva som er sensitivt og hva som ikke er det. Om man da vil sende ut noe sensitivt (noe som man ikke vil fortelle om at man sender) så er det jo bare å skrive ikke sensitiv og så er problemet borte. Mulig de tar stikkprøver for å se at de ansatte oppfører seg i henhold til reglementet? ahaaa! at jeg ikke tenkte på det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.