Gå til innhold

slankepiller


mamma19

Anbefalte innlegg

hei!!jeg lurer på om det kan være skadelig eller om jeg kan få mindre melk om jeg tar såkalte slankepiller når jeg ammer??sånne som sier at en ikke trenger å spise mindre bare en tar dem og drikker mye vann.(hvet ikke jeg men kan ha lyst å prøve)skal ikke ta så mange det er bare snakk om fem kilo jeg vil ha vekk etter graviditeten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Ikke gjør det mens du ammer! Da tar kroppen opp mindre fett og melka vil vel bli mindre mettende og sunn for den lille! Ikke tenk på sånt mens du ammer, kos deg heller. Jeg opplevde faktisk at jeg tok av når jeg sluttet å veie meg og spiste godt i jula... Det er også sunt for melka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke slanke deg når du ammer. Miljøgifter du har vært utsatt for, lagres i kroppsfettet ditt. Når du slanker deg (mister fett), vil disse miljøgiftene frigjøres. Gjett hvordan kroppen din kvitter seg med dem - gjennom melka.

Dette skjer til en viss grad også ved "vanlig" amming, men når du slanker deg i tillegg blir konsentrasjonen av gift mye høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke slanke deg når du ammer. Miljøgifter du har vært utsatt for, lagres i kroppsfettet ditt. Når du slanker deg (mister fett), vil disse miljøgiftene frigjøres. Gjett hvordan kroppen din kvitter seg med dem - gjennom melka.

Dette skjer til en viss grad også ved "vanlig" amming, men når du slanker deg i tillegg blir konsentrasjonen av gift mye høyere.

Er enig i at slankepiller og aktiv slanking ikke er noen god ide mens man ammer, men er uenig i det du sier med kroppsfettet.

Det er en naturlig del av ammeperioden at man mister fettvev, som er bygget opp til akkurat det formålet i svangerskapet. Nå kan det hende at det i vår forurensede verden er et problem, men det er ihvertfall slik det er ment å fungere.

Undersøkelser som er grunnlag for de påstandene du fremmer, er såvidt jeg vet gjort i sterkt forurensede industriområder i Tyskland. Det er ikke sikkert det er så mye "grums" i fettvevet til norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære mamma19,

Det er ikke noe i veien for å være bevisst på hva man spiser å gå ned noen kilo under ammingen. Men noen slankekur med piller vil jeg ikke anbefale

Enligt Elisabet Helsing, ernæringsfysiolog bør man ikke slanke seg mer enn 2 kilo i

måneden under ammeperioden og dagsinntaket av kalorier bør være ca. 1800 kcal.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at slankepiller og aktiv slanking ikke er noen god ide mens man ammer, men er uenig i det du sier med kroppsfettet.

Det er en naturlig del av ammeperioden at man mister fettvev, som er bygget opp til akkurat det formålet i svangerskapet. Nå kan det hende at det i vår forurensede verden er et problem, men det er ihvertfall slik det er ment å fungere.

Undersøkelser som er grunnlag for de påstandene du fremmer, er såvidt jeg vet gjort i sterkt forurensede industriområder i Tyskland. Det er ikke sikkert det er så mye "grums" i fettvevet til norske kvinner.

Det kan godt være slik du skriver. Men kilden for påstandene min er ihvertfall en kostholdsbrosjyre utgitt av Nestlè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være slik du skriver. Men kilden for påstandene min er ihvertfall en kostholdsbrosjyre utgitt av Nestlè.

Jeg har også hørt at melken vil inneholde uhumskheter hvis man slanker seg under amming.

Men kostholdsbrosjyrer fra Nestlé vil jeg normalt ikke sette min lit til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...