Matthea Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 I fjor var jeg i Tyrkia og fikk halve ferien ødelagt pga svært løs mage. Til uka reiser jeg dit igjen og jeg skulle gjerne hatt forholdsregler når det gjelder mat. Fant en tråd hvor doktor online rådet en til å vaksinere seg før man reiser til Tyrkia, men dette har jeg aldri hørt at noen har gjort. Er det vanlig å gjøre det? 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Kjøp immodium. Stopper alt som heter løs mage i løpet av minutter. reseptfritt på apotek. 0 Siter
Lucretia Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Kjenner folk som har gjort det da de har reist til f.eks. Kina eller Thailand. Er sikkert noen som gjør det for å dra til Tyrkia og 0 Siter
Matthea Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Skrevet 12. juni 2004 Kjøp immodium. Stopper alt som heter løs mage i løpet av minutter. reseptfritt på apotek. Har kjøpt idoform og skal ta det forebyggende. Er litt skeptisk til medikamenter som stopper løs mage. Diareen kommer jo som en reaksjon på noe og det som stopper den tar vel bare vekk symptomet, ikke årsaken. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Har kjøpt idoform og skal ta det forebyggende. Er litt skeptisk til medikamenter som stopper løs mage. Diareen kommer jo som en reaksjon på noe og det som stopper den tar vel bare vekk symptomet, ikke årsaken. Ja, det er klart at det gjør.Men det at du har dårlig mage trenger ikke være symptom på at du er syk, det sier som regel noe om at vi ikke tåler så godt fremmed mat. Greit å ha immodium dersom det skulle gå helt galt, da blir ihvertfall ikke ferien helt ødelagt.. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Ja, det er klart at det gjør.Men det at du har dårlig mage trenger ikke være symptom på at du er syk, det sier som regel noe om at vi ikke tåler så godt fremmed mat. Greit å ha immodium dersom det skulle gå helt galt, da blir ihvertfall ikke ferien helt ødelagt.. Plugg er viktig. Imodium plugger igjen stjerten må vite. 0 Siter
Gjest jentetjueto Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 For å forebygge kan du også være påpasselig med hygienen. Kan være lurt å kjøpe antibac på apoteket (desinfiserende våtservietter), de er veldig hendige, og er lurt å tørke seg på hendene med dem før hvert måltid. Det kan også være lurt å unngå å spise salat og å be om å få alt kjøtt godt stekt. Ido-form kan brukes forebyggende ja, begynn på det et par dager før du drar, og immodium kan brukes hvis uhellet er ute... God tur! Tyrkia høres deilig ut! Var der for 2 år siden. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Du får jo servert Raki etter hvert måltid. Denne holder uhumskhetene på avstand. Kommer du en plass hvor de lager ordentlig Osmansk Panne så er det bare å fore til krampa tar deg. Alkoholen tar tarmbakteriene. 0 Siter
Grip Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Du får jo servert Raki etter hvert måltid. Denne holder uhumskhetene på avstand. Kommer du en plass hvor de lager ordentlig Osmansk Panne så er det bare å fore til krampa tar deg. Alkoholen tar tarmbakteriene. Er maten i Tyrkia så bedervet og pestbefengt at man må drikke sterk sprit sammen med ethvert måltid? Jeg har aldri vært i Tyrkia og dette gjør jo ikke akkurat et besøk mer aktuelt. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Er maten i Tyrkia så bedervet og pestbefengt at man må drikke sterk sprit sammen med ethvert måltid? Jeg har aldri vært i Tyrkia og dette gjør jo ikke akkurat et besøk mer aktuelt. Nei, men det er andre bakterier enn det vi er vant til. Vi blir gørrsyke av å drikke springvann i Tyrkia, mens tyrkerne kan drikke dette uten problem. Det samme ville skjedd her. En tryker på besøk i norge som drikker vann rett fra springen vill trolig blitt sjuk siden det er andre bakterier enn det han er vant til. Jeg har aldri blitt syk i tyrkia selv om jeg har spist det meste som finnes av både bakgårdskebab og retter som jeg ikke aner hva inneholder. Det er sjarmen med å komme seg vekk fra turistområdene å dra de stedene hvor tyrkerne kommer selv der du er ensom som turist. Spriten er jo bare et lite pluss etterpå det. 0 Siter
Gjest termoz Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg ville avstått fra Tyrkia, hvis jeg var deg. Tyrkerne er uhygieniske. Noen sier at grunnen til at så mange blir syke der, er at dess lenger østover man kommer, dess flere fremmede bakterier. Det er tøys, jeg har vært i mange asiataiske land, men Tyrkia er det eneste kandet jeg har blitt syk. Hvorfor ikke velge en gresk øy?? 0 Siter
Gjest Reiseren Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg ville avstått fra Tyrkia, hvis jeg var deg. Tyrkerne er uhygieniske. Noen sier at grunnen til at så mange blir syke der, er at dess lenger østover man kommer, dess flere fremmede bakterier. Det er tøys, jeg har vært i mange asiataiske land, men Tyrkia er det eneste kandet jeg har blitt syk. Hvorfor ikke velge en gresk øy?? Å skrive at tyrkere er uhygeniske er det dummeste jeg har lest på lenge! Tror neppe du har vært der!! Det tyrkiske kjøkken er verdens kjent som nr.3 ! By the way, jeg har vært verden rundt, har vært 8 ganger i Tyrkia, har vært i Marokko, Sør-Amerika, Asia og Australia! Ble aldri dårlig noen av stedene, men reiste til en gresk øy (Kreta) i fjor og ble dau-syk av maten!!!! Skal jeg fortelle alle at de ikke bør reise til Kreta og at grekerne er noen uhygeniske folk? Blir vel rimelig teit gjør det ikke? 0 Siter
Gjest Reiseren Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Jeg har vært der 8 ganger og aldri vaksinert meg! Ble kjempedårlig da jeg var i Hellas i fjor, og fikk låne noen kulltabletter fra naborommet som også var dårlige! De pleide å ha med seg kulltabletter både til Spania og Hellas, kjøpte de på apoteket, og minste antydning til løs mage, så heiv de innpå to kulltabletter eller mer! Det finnes både flytende og i tablettform, og flytende anbefales IKKE, mye lettere å svelge tablettene for da kjenner du ikke smaken! Lykke til, tyrkia er mitt favorittsted etter mange reiser rundt hele verden! :-) Billig der, ikke så langt å fly til, meget vennlig og hjelpsomt folkeslag og mye gammel spennende kunsthistorie, ruiner, utgravde byer, både under vann og inne i fjell. Masse å se og oppleve! God ferie! :-) 0 Siter
Gjest termoz Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Å skrive at tyrkere er uhygeniske er det dummeste jeg har lest på lenge! Tror neppe du har vært der!! Det tyrkiske kjøkken er verdens kjent som nr.3 ! By the way, jeg har vært verden rundt, har vært 8 ganger i Tyrkia, har vært i Marokko, Sør-Amerika, Asia og Australia! Ble aldri dårlig noen av stedene, men reiste til en gresk øy (Kreta) i fjor og ble dau-syk av maten!!!! Skal jeg fortelle alle at de ikke bør reise til Kreta og at grekerne er noen uhygeniske folk? Blir vel rimelig teit gjør det ikke? Alle vet at det er nettopp i Tyrkia som folk blir mest sjuke. Derfor blir det lite troverdig å henge ut grekerne. 0 Siter
Gjest termoz Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Nei, men det er andre bakterier enn det vi er vant til. Vi blir gørrsyke av å drikke springvann i Tyrkia, mens tyrkerne kan drikke dette uten problem. Det samme ville skjedd her. En tryker på besøk i norge som drikker vann rett fra springen vill trolig blitt sjuk siden det er andre bakterier enn det han er vant til. Jeg har aldri blitt syk i tyrkia selv om jeg har spist det meste som finnes av både bakgårdskebab og retter som jeg ikke aner hva inneholder. Det er sjarmen med å komme seg vekk fra turistområdene å dra de stedene hvor tyrkerne kommer selv der du er ensom som turist. Spriten er jo bare et lite pluss etterpå det. Det sies at det er en annen bakteriflora i mange land utenfor Europa. Jeg har aldri blitt sjuk i de landene jeg har vært i hvor det sies at det er andre bakterier.Men i Tyrkia har jeg, og mange andre blitt sjuke. Pussig at det er i nettopp i Tyrkia folk blir sjuke av disse "fremmede bakteriene"....?? Syns etterhvert at Tyrkia-farere dessuten er et ganske harry folkeferd. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Det sies at det er en annen bakteriflora i mange land utenfor Europa. Jeg har aldri blitt sjuk i de landene jeg har vært i hvor det sies at det er andre bakterier.Men i Tyrkia har jeg, og mange andre blitt sjuke. Pussig at det er i nettopp i Tyrkia folk blir sjuke av disse "fremmede bakteriene"....?? Syns etterhvert at Tyrkia-farere dessuten er et ganske harry folkeferd. Det må du bare synes, det driter jeg egentlig langt i. Jeg har blitt utrolig glad i Tyrkia fordi det er en spennende kultur, fordi det er et nydelig badested, god mat, lave priser og store kontraster. Vi har pleid å leie motorsykkel å kjøre et stykke inn i landet for å komme vekk fra turiststedene. Det å være på et sted der du virkelig får oppleve gjestfrihet og tyrkisk kultur, ja det er skikkelig flott. Dessuten har vi fått gode venner der nede som vi lengter etter å se igjen når det har blitt lenge siden vi har vært der. At du finner det harry er meg revnende likegyldig. 0 Siter
Gjest Waldemarsen Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Det må du bare synes, det driter jeg egentlig langt i. Jeg har blitt utrolig glad i Tyrkia fordi det er en spennende kultur, fordi det er et nydelig badested, god mat, lave priser og store kontraster. Vi har pleid å leie motorsykkel å kjøre et stykke inn i landet for å komme vekk fra turiststedene. Det å være på et sted der du virkelig får oppleve gjestfrihet og tyrkisk kultur, ja det er skikkelig flott. Dessuten har vi fått gode venner der nede som vi lengter etter å se igjen når det har blitt lenge siden vi har vært der. At du finner det harry er meg revnende likegyldig. Snakker du med dine venner om forholdene i tyrkiske fengsler, og myndighetenes behandling av politiske minoriteter, også? Tyrkia har søkt EU-medlemskap, men de kommer nok aldri inn. Skal jeg fortelle deg hvorfor? 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Snakker du med dine venner om forholdene i tyrkiske fengsler, og myndighetenes behandling av politiske minoriteter, også? Tyrkia har søkt EU-medlemskap, men de kommer nok aldri inn. Skal jeg fortelle deg hvorfor? Nei, vi snakket ikke noe om dette nei. Like lite snakket vi om USA`s krigføring, Englands medvirkning til mishandling av irakiske fanger, Grekernes utestengning av Gresk-kypriotiske innbyggere, den grove rassismen som har rammet frankrike, eller norge som er overrepresentert blandt seksuelle overgripere mot barn i Asia og Øst-europa. Jeg tenkte de kunne rydde opp sitt eget rot mens jeg passet mine egne saker og nøt maten, lyttet til kulturhistorien og koste meg mens jeg så kjempeskilpaddene langs elven. Du må gjerne forsøke å redde verden du, men det betyr ikke at vi ikke skal leve i den samtidig. 0 Siter
Gjest Waldemarsen Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Nei, vi snakket ikke noe om dette nei. Like lite snakket vi om USA`s krigføring, Englands medvirkning til mishandling av irakiske fanger, Grekernes utestengning av Gresk-kypriotiske innbyggere, den grove rassismen som har rammet frankrike, eller norge som er overrepresentert blandt seksuelle overgripere mot barn i Asia og Øst-europa. Jeg tenkte de kunne rydde opp sitt eget rot mens jeg passet mine egne saker og nøt maten, lyttet til kulturhistorien og koste meg mens jeg så kjempeskilpaddene langs elven. Du må gjerne forsøke å redde verden du, men det betyr ikke at vi ikke skal leve i den samtidig. Har du noen teori om det faktum at Tyrkia neppe klarer å bli EU-medlem, mens Hellas har vært medlem i utallige år? Du som forherliger Tyrkia, og rakker ned på Hellas, har kanskje en teori? *ler rått* 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Har du noen teori om det faktum at Tyrkia neppe klarer å bli EU-medlem, mens Hellas har vært medlem i utallige år? Du som forherliger Tyrkia, og rakker ned på Hellas, har kanskje en teori? *ler rått* Nei, jeg har kanskje ikke det, men jeg laster ikke en trivelig lokalbefolkning for hva myndighetene er ansvarlige for. EU derimot driter jeg i, bare jeg slipper å se norge havne i den elendigheten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.