Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei mille2.

Det er mye fint å få kjøpt i Etiopia.

Duker med servietter, nasjonaldrakter til barn, gull og sølv smykker, kurver (veldig fine, be Axum kjøre deg til markedet), veggpryd til barnerom, trommer (morro for barna), skjerf (bomull og ull.) Ullskjerfene er tynne og fine, gode å svøpe inn små kalde barn og til deg selv når det er kaldt. (presangtips!)

Du kan gå inn på butikken til etiopiaklubben.no, der er det fine varer som er kjøpt i Etiopia.

Når regner dere med å reise?

Hilsen fra en som har hentet to skjønne gutter i Addis,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149762-reisetips-etiopia/#findComment-955184
Del på andre sider

Hei mille2.

Det er mye fint å få kjøpt i Etiopia.

Duker med servietter, nasjonaldrakter til barn, gull og sølv smykker, kurver (veldig fine, be Axum kjøre deg til markedet), veggpryd til barnerom, trommer (morro for barna), skjerf (bomull og ull.) Ullskjerfene er tynne og fine, gode å svøpe inn små kalde barn og til deg selv når det er kaldt. (presangtips!)

Du kan gå inn på butikken til etiopiaklubben.no, der er det fine varer som er kjøpt i Etiopia.

Når regner dere med å reise?

Hilsen fra en som har hentet to skjønne gutter i Addis,

Hei taco.

Vi sender de siste dokumentene til Anne Dønnestad i morgen.

Sosialrapp. er til oversettelse og vi regner med at alt sendes Etiopia innen 1.juli. Da er det sommerferie og masse venting etterpå :)

Synes at det er så stille på Etiopia-fronten om dagen. Prøver å følge litt med her og på AC-Danmark. Har ikke vært oppdatering på AF sine Etiopia-sider siden 08.05.

Mail oss gjerne på:

[email protected]

Det er så spennende å høre om andres erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149762-reisetips-etiopia/#findComment-956350
Del på andre sider

trk1365380645

Hei taco.

Vi sender de siste dokumentene til Anne Dønnestad i morgen.

Sosialrapp. er til oversettelse og vi regner med at alt sendes Etiopia innen 1.juli. Da er det sommerferie og masse venting etterpå :)

Synes at det er så stille på Etiopia-fronten om dagen. Prøver å følge litt med her og på AC-Danmark. Har ikke vært oppdatering på AF sine Etiopia-sider siden 08.05.

Mail oss gjerne på:

[email protected]

Det er så spennende å høre om andres erfaring.

Ville bare si at jeg vet om noen som nettopp har kommet hjem fra Addis, og i helgen traff jeg noen som fikk tildeling på fredag. Så det skjer ting! Tror taco har nevnt det meste som er å få kjøpt, vi hadde med masse kaffi, en del tekstiler og bare to kurver, det ble ikke tid til å kjøpe flere. Men neste gang... Det jeg var mest fornøyd med var noen bilder av ville dyr og landsbyer, laget av strå o.l. på svart lerret- de ble veldig fine til barnerommet. Fant de i butikken Axum tok oss til, regner med dere blir tatt til samme!

Lykke til med ventetiden, håper den går fort- fort!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149762-reisetips-etiopia/#findComment-956415
Del på andre sider

Ville bare si at jeg vet om noen som nettopp har kommet hjem fra Addis, og i helgen traff jeg noen som fikk tildeling på fredag. Så det skjer ting! Tror taco har nevnt det meste som er å få kjøpt, vi hadde med masse kaffi, en del tekstiler og bare to kurver, det ble ikke tid til å kjøpe flere. Men neste gang... Det jeg var mest fornøyd med var noen bilder av ville dyr og landsbyer, laget av strå o.l. på svart lerret- de ble veldig fine til barnerommet. Fant de i butikken Axum tok oss til, regner med dere blir tatt til samme!

Lykke til med ventetiden, håper den går fort- fort!

Vennlig hilsen

Så kjekt å bli litt oppdatert på tildelinger fra Etiopia. Vi jobber og med dokumentene nå og da blir jeg ekstra opptatt av tildeling og ventetid og sånn, og så har det jo vært helt stille nå.......

Godt å høre at det skjer ting selv om ikke jeg får det med meg:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149762-reisetips-etiopia/#findComment-956691
Del på andre sider

Gjest Amba 99

Hei.

Vi har adoptert to barn fra Etiopia. Størstejenta er nå 4 1/2 år og gutten vår ble 1 år i mars. Var sist på hentereise i desember03. Vi handlet kurver,tekstiler, trefigurer ol. fra et utsalg som heter Haile Selassi Alemajo. Her er mye samlet på en plass, til en grei penge syntes vi. Vi handlet også litt kurver fra en bonde som hadde utsalg på en utflukt vi gjorde nordover til Debre Lebanos.

Lykke til videre i prosessen. Tror det går relativt raskt unna i Etiopia p.t.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149762-reisetips-etiopia/#findComment-957820
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...