Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

carla1365380461

Det stemmer vel ganske bra det! Har lest et sted at de kinesiske myndighetene gjerne vil at barna skal väre på barnehjemmet til de er ca. ett år.

Jeg har hørt før det med at kinesiske myndigheter vil at barna skal være på barnehjemmet det første året.

Vet noen mer om dette, og hva som eventuelt er grunnen til det?

Jeg bare lurer...

Gjest info.

Det stemmer vel ganske bra det! Har lest et sted at de kinesiske myndighetene gjerne vil at barna skal väre på barnehjemmet til de er ca. ett år.

Det stemmer vel ikke helt - jeg har oppfattet det slik at barn under 6 måneder ikke frigis for adopsjon. De Kinesiske myndighetene bruker tid på å undersøk hvorvidt barnet faktisk kan adopteres, det annonseres bl.a. i svært mange aviser. Det gir oss en best mulig sikkerhet for at barnet ikke har foreldre/foresatte som kan ta seg av det.

Annonse

skorpionfisken

Jeg har hørt før det med at kinesiske myndigheter vil at barna skal være på barnehjemmet det første året.

Vet noen mer om dette, og hva som eventuelt er grunnen til det?

Jeg bare lurer...

De bruker 6 mnd på å lete etter foreldrene. Politiet etterforsker saken og annonserer etter dem i media. De skal være sikre på at foreldrene er borte og ikke kommer tilbake for å hente barnet. Deretter er det noe byråkrati for å få frigitt barna til adopsjon. Papirer hit og dit og undersøkelser av barnet. De blir fort rundt ett år før denne mølla er malt.

carla1365380461

De bruker 6 mnd på å lete etter foreldrene. Politiet etterforsker saken og annonserer etter dem i media. De skal være sikre på at foreldrene er borte og ikke kommer tilbake for å hente barnet. Deretter er det noe byråkrati for å få frigitt barna til adopsjon. Papirer hit og dit og undersøkelser av barnet. De blir fort rundt ett år før denne mølla er malt.

Jo, men det betyr vel at det ikke er kinesiske myndigheter som ØNSKER at barnet skal være på barnehjemmet i ett år, men at det å klargjøre barna for adopsjon rett og slett tar tid.

trk1365380645

Jo, men det betyr vel at det ikke er kinesiske myndigheter som ØNSKER at barnet skal være på barnehjemmet i ett år, men at det å klargjøre barna for adopsjon rett og slett tar tid.

Jeg har hørt at det også er for at kinesiske myndigheter ønsker i størst mulig grad å utelukke funksjonshemminger og utviklingshemminger før barna blir adoptert til utlandet. Men det er kanskje bare rykter?!

Jeg har hørt at det også er for at kinesiske myndigheter ønsker i størst mulig grad å utelukke funksjonshemminger og utviklingshemminger før barna blir adoptert til utlandet. Men det er kanskje bare rykter?!

Det var nok på den nye forskningsrapporten til Monica Dalen det stod.

http://www.program.forskningsradet.no/vfo/nyhet/nyhet441.php3

"Myndighetene ønsker nå at barna skal være over ett år når de adopteres bort, og de mener det er viktig at barnet ikke får for sterk tilknytning til enkeltpersoner før adopsjonen."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...