fuji1365380447 Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Jeg har sammen med kjæresten min, bestemt meg for å slutte på p-piller. Vi har ikke tenkt å prøve å få barn ennå, men jeg har ikke lyst til å proppe kroppen min full av hormoner lenger. Jeg ønsker å ha en normal syklus, slik at jeg lettere kan begynne å prøve å få barn når tiden er inne. Men i mellomtiden må vi jo bruke en annen metode for å unngå graviditet. Kondom er jo selvfølgelig et alternativ, men hverken jeg eller kjæresten min liker å ha sex med kondom. Hoppe av i svingen er jo også en god gammel metode - men da vet vi jo hvordan det går i kampens hete ;-) Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med å bruke Persona som en monitor av sykusen. Er den vanskelig å bruke? Er det mange som blir gravide likevel? Hvor lenge etter man har sluttet på p-piller må man vente før man kan begynne å bruke den? Hvordan opplevde mannen en slik prevensjonsmetode? PS: innlegget er også postet på gynekologi 0 Siter
flowy Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Har en venninne som ble gravid etter ca 7 måneders bruk. 0 Siter
Gjest Paradisa Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Har bare god erfaring, og har brukt den i fem år. Men dere må bruke kondom eller avstå noen dager i måneden. Det posetive er at man får veldig god greie på sin egen syklus, og det er lett å planlegge graviditet når/hvis det skulle bli aktuelt. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.