Gjest sulten og usikker Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Har nylig begynt med styrketrening (apparater) og litt kondis. Jeg blir så sulten av det. Og så lurer jeg på om det bare er lavt blodsukker. Eller reelt behov for mer mat, siden musklene skal bli sterkere. Jeg har ikke lyst å legge på meg. Jeg holder naturlig en passe vekt, uten å måtte tenke på hva jeg spiser. Men med denne nye appetitten, vet jeg ikke.... Er det viktig at jeg spiser når jeg blir sulten, for at treningen skal ha ordentlig effekt, og at jeg skal holde meg frisk? Eller skal jeg spise slik jeg pleide før? Jeg er dame, 40 + litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvis du nettopp har begynt å trene, så er det svært normalt at du blir ekstra sulten. Du har jo øket aktivitetsnivået ditt, og da må du også ha mer næring. Når du trener, så bygger du mer muskelmasse. Så det er helt normalt at du legger litt på deg som resultat av dette. Bare husk at muskler er tyngre enn fett, selv om det er samme volumet i kroppen. Det er viktig å spise de riktige tingene i samband med trening. FØR trening bør du spise ei skive eller noen annet med mye karbohydrater i (karbohydrater er kroppens bensin, og er nødvendig for yteevnen) ETTER trening bør du spise et måltid med mye protein (fisk, kjøtt, bønner) for å gi kroppen din byggesteiner til å bygge opp muskelmasse. Er du veldig sulten bør du spise en banan direkte etter treningsøken. Gjerne før du går i dusjen. Hvis du trenere uten å gi kroppen din tilstekkelig med energi, vil du bli svimmel, få lavt blodsukker og føle deg dårlig. Og da tror jeg ikke du holde ut særlig lenge med treningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sulten og usikker Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvis du nettopp har begynt å trene, så er det svært normalt at du blir ekstra sulten. Du har jo øket aktivitetsnivået ditt, og da må du også ha mer næring. Når du trener, så bygger du mer muskelmasse. Så det er helt normalt at du legger litt på deg som resultat av dette. Bare husk at muskler er tyngre enn fett, selv om det er samme volumet i kroppen. Det er viktig å spise de riktige tingene i samband med trening. FØR trening bør du spise ei skive eller noen annet med mye karbohydrater i (karbohydrater er kroppens bensin, og er nødvendig for yteevnen) ETTER trening bør du spise et måltid med mye protein (fisk, kjøtt, bønner) for å gi kroppen din byggesteiner til å bygge opp muskelmasse. Er du veldig sulten bør du spise en banan direkte etter treningsøken. Gjerne før du går i dusjen. Hvis du trenere uten å gi kroppen din tilstekkelig med energi, vil du bli svimmel, få lavt blodsukker og føle deg dårlig. Og da tror jeg ikke du holde ut særlig lenge med treningen. tusen takk, veldig nyttig, har printet ut svaret ditt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jake1365380469 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 tusen takk, veldig nyttig, har printet ut svaret ditt Hei! Anbefaler deg å gå inn på iform.no og lese om blodukker, mat, trening osv...Der står det mye bra!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. juli 2004 Del Skrevet 8. juli 2004 Hvis du nettopp har begynt å trene, så er det svært normalt at du blir ekstra sulten. Du har jo øket aktivitetsnivået ditt, og da må du også ha mer næring. Når du trener, så bygger du mer muskelmasse. Så det er helt normalt at du legger litt på deg som resultat av dette. Bare husk at muskler er tyngre enn fett, selv om det er samme volumet i kroppen. Det er viktig å spise de riktige tingene i samband med trening. FØR trening bør du spise ei skive eller noen annet med mye karbohydrater i (karbohydrater er kroppens bensin, og er nødvendig for yteevnen) ETTER trening bør du spise et måltid med mye protein (fisk, kjøtt, bønner) for å gi kroppen din byggesteiner til å bygge opp muskelmasse. Er du veldig sulten bør du spise en banan direkte etter treningsøken. Gjerne før du går i dusjen. Hvis du trenere uten å gi kroppen din tilstekkelig med energi, vil du bli svimmel, få lavt blodsukker og føle deg dårlig. Og da tror jeg ikke du holde ut særlig lenge med treningen. I tillegg er vekttrening totalt bortkastet hvis man ikke får i seg nok proteiner. "........................" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.