Gå til innhold

trening - blir sulten

Gjest sulten og usikker

Anbefalte innlegg

Gjest sulten og usikker

Har nylig begynt med styrketrening (apparater) og litt kondis. Jeg blir så sulten av det. Og så lurer jeg på om det bare er lavt blodsukker. Eller reelt behov for mer mat, siden musklene skal bli sterkere.

Jeg har ikke lyst å legge på meg. Jeg holder naturlig en passe vekt, uten å måtte tenke på hva jeg spiser. Men med denne nye appetitten, vet jeg ikke....

Er det viktig at jeg spiser når jeg blir sulten, for at treningen skal ha ordentlig effekt, og at jeg skal holde meg frisk? Eller skal jeg spise slik jeg pleide før?

Jeg er dame, 40 + litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Hvis du nettopp har begynt å trene, så er det svært normalt at du blir ekstra sulten. Du har jo øket aktivitetsnivået ditt, og da må du også ha mer næring.

Når du trener, så bygger du mer muskelmasse. Så det er helt normalt at du legger litt på deg som resultat av dette. Bare husk at muskler er tyngre enn fett, selv om det er samme volumet i kroppen.

Det er viktig å spise de riktige tingene i samband med trening.

FØR trening bør du spise ei skive eller noen annet med mye karbohydrater i (karbohydrater er kroppens bensin, og er nødvendig for yteevnen)

ETTER trening bør du spise et måltid med mye protein (fisk, kjøtt, bønner) for å gi kroppen din byggesteiner til å bygge opp muskelmasse. Er du veldig sulten bør du spise en banan direkte etter treningsøken. Gjerne før du går i dusjen.

Hvis du trenere uten å gi kroppen din tilstekkelig med energi, vil du bli svimmel, få lavt blodsukker og føle deg dårlig.

Og da tror jeg ikke du holde ut særlig lenge med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sulten og usikker

Hvis du nettopp har begynt å trene, så er det svært normalt at du blir ekstra sulten. Du har jo øket aktivitetsnivået ditt, og da må du også ha mer næring.

Når du trener, så bygger du mer muskelmasse. Så det er helt normalt at du legger litt på deg som resultat av dette. Bare husk at muskler er tyngre enn fett, selv om det er samme volumet i kroppen.

FØR trening bør du spise ei skive eller noen annet med mye karbohydrater i (karbohydrater er kroppens bensin, og er nødvendig for yteevnen)

ETTER trening bør du spise et måltid med mye protein (fisk, kjøtt, bønner) for å gi kroppen din byggesteiner til å bygge opp muskelmasse. Er du veldig sulten bør du spise en banan direkte etter treningsøken. Gjerne før du går i dusjen.

Hvis du trenere uten å gi kroppen din tilstekkelig med energi, vil du bli svimmel, få lavt blodsukker og føle deg dårlig.

tusen takk, veldig nyttig, har printet ut svaret ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

tusen takk, veldig nyttig, har printet ut svaret ditt :)

Hei!

Anbefaler deg å gå inn på iform.no og lese om blodukker, mat, trening osv...Der står det mye bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I tillegg er vekttrening totalt bortkastet hvis man ikke får i seg nok proteiner.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...