Gå til innhold

Snakk om å behandle barn som ting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok:) så da mener Nikkløs at dette er oppspinn... var det sånn det var ment?

Bare lurer altså!

Ja - enten oppspinn eller overdrevet / oppblåst noe veldig i forhold til det som faktisk skjedde.

I den stille "agurktiden" kan liksom en nesten-ulykke som ikke ble til noen ting, bli smurt ut over mange sider.

Skrevet

Helt utrolig. De fleste normale mennesker gir ikke fra seg ungene sine selv om de er vanskelige.

Derimot hadde jeg en venninne i barndommen som var adoptert og foreldrene truet flere ganger med å oppløse adopsjonen hvis hun ikke gjorde som de ville.

Hun var kanskje ikke av de letteste under puberteten men likevel synes jeg det er usmakelig med slike trusler.

Og man blir vel ikke akkurat lettere å ha med å gjøre om man får sånne trusler heller, vil jeg tro ...

Gjest rasistisk dessverre
Skrevet

Jeg beklager å måtte si det, men med min erfaring fra yrkeslivet, forbauser det ikke meg at dette er polakker :-(

Skrevet

Jeg er helt sjokkert!

Leste en historie inne her om en mor som hadde truet sin 4-åring inne på en butikk om at hvis hun ikke ble stille så skulle moren forlate henne!!

Skjønner meg ikke på slike folk, jeg!

Hvis de - mot formodning - skulle få lydige barn, så er jo det nettopp pga frykt!

Ille!

Jeg var veldig redd mine foreldre da jeg var liten og ønsker virkelig ikke at ungene mine skal være redd meg. Og jeg liker ikke trusler overhode.

Skrevet

Og man blir vel ikke akkurat lettere å ha med å gjøre om man får sånne trusler heller, vil jeg tro ...

Nei, hun stakk da hun var 20.

Men det har godt helt bra med henne da :o)

laguna1365380434
Skrevet

Det var da bare det jævligste..:-o

Stakkars unge! Sånne utrolige svik gjør en vel ødelagt for livet! Jeg synes synd på den egenfødte også, med så hjertekalde foreldre kan det jo være litt av hvert i vente..

Huff! Mennesker!

Skrevet

Jeg var veldig redd mine foreldre da jeg var liten og ønsker virkelig ikke at ungene mine skal være redd meg. Og jeg liker ikke trusler overhode.

Helt enig! (Bortsett fra at jeg heldigvis ikke var redd foreldrene mine! )

Gjest Nikkløs
Skrevet

Ok:) så da mener Nikkløs at dette er oppspinn... var det sånn det var ment?

Bare lurer altså!

Jeg synes det var for utrolig til å være sant. Vanlige, normale mennesker gjør bare ikke slik.

Agurknytt er tomme, mange ganger usanne historier for å fylle opp avisene. Noen ganger er det også vandrehistorier de fyller opp med.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Jeg synes det var for utrolig til å være sant. Vanlige, normale mennesker gjør bare ikke slik.

Agurknytt er tomme, mange ganger usanne historier for å fylle opp avisene. Noen ganger er det også vandrehistorier de fyller opp med.

:) hadde bare ikke hørt det uttrykket før:)

Syntes saken er ganske utrolig, men har opplevd så mye rart i livet at ingenting overrasker meg mere... og da spesielt ikke hvor grusomme mennesker i bunn og grunn kan være...

Håper bare at denne gutten en gang i fremtiden får det bra...

*Forbanna langt inn i beinmargen på det "perfekte" legeparet*

Skrevet

Jeg beklager å måtte si det, men med min erfaring fra yrkeslivet, forbauser det ikke meg at dette er polakker :-(

?

Hvorfor?

Lurer

Gjest Venuspassasjen
Skrevet

Et uttrykk fra gamle dager da jourmalister på nyhetstomme dager om sommeren ble sendt ned på torget for å undersøke agurkprisene.

Altså: lage en artikkel om agurker = en agurknyhet!

Stemmer forsåvidt at det er dårlige nyheter, særlig om sommeren, men likevel er nyhetene sanne, selv om de kanskje ikke er særlig interessante. Dette kan nok ikke gå under betegnelsen agurknyhet...

Gjest teatrika
Skrevet

:) hadde bare ikke hørt det uttrykket før:)

Syntes saken er ganske utrolig, men har opplevd så mye rart i livet at ingenting overrasker meg mere... og da spesielt ikke hvor grusomme mennesker i bunn og grunn kan være...

Håper bare at denne gutten en gang i fremtiden får det bra...

*Forbanna langt inn i beinmargen på det "perfekte" legeparet*

Men det finnes verre ting. I Danmark på 70 tallet, ble et legeektepar (det også faktisk, kanskje det er legene det er noe galt det) dømt for drap og mishandling av sine adoptivbarn og fosterbarn. Her sendte de ikke barna tilbake når de ble lei dem, men de rett og slett drepte dem. Så kanskje var det humant å bare sende gutten tilbake til barnehjemmet i Polen???

Gjest akrit
Skrevet

Ja - enten oppspinn eller overdrevet / oppblåst noe veldig i forhold til det som faktisk skjedde.

I den stille "agurktiden" kan liksom en nesten-ulykke som ikke ble til noen ting, bli smurt ut over mange sider.

Hvorfor skulle dette være overdrevet??? Man kan da ikke være så naiv at man tror at slike ting ikke skjer??!! Det er mange syke mennesker her i verden!

Skrevet

Hvorfor skulle dette være overdrevet??? Man kan da ikke være så naiv at man tror at slike ting ikke skjer??!! Det er mange syke mennesker her i verden!

Jeg sier ikke at _denne_ saken er overdrevet eller oppspinn. Jeg svarer på spørsmål fra "Menst jeg venter på sommeren" noen linjer lenger opp, der hun spør hva "Nikkløs" mener med å kalle dette en agurknyhet. Jeg forklarer altså generelt hva en agurknyhet er.

Gjest hvordan det er
Skrevet

Det er fryktelig. Man kan vanskelig tenke seg et verre svik, på mange måter har de antagelig ødelagt et liv.

Dette er en handling som er grovere enn mange handlinger som rammes hardt av straffeloven. Man får bare håpe at gutten etter dette kommer til noen mennesker som gir ham kjærlighet.

Skrevet

Men det finnes verre ting. I Danmark på 70 tallet, ble et legeektepar (det også faktisk, kanskje det er legene det er noe galt det) dømt for drap og mishandling av sine adoptivbarn og fosterbarn. Her sendte de ikke barna tilbake når de ble lei dem, men de rett og slett drepte dem. Så kanskje var det humant å bare sende gutten tilbake til barnehjemmet i Polen???

Hvorfor polen?

Gutten boddejo i sverige, og hadde da vel svensk som morsmål også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...