Gå til innhold

Hudproblemer, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet jente
Skrevet

Jeg er ei 20 år gammel jente som sliter med hudproblemer i ansiktet. Jeg har prøvd de vanlige clerasil og silicol produktene en får kjøpt på apoteket, samt noen kremer jeg har fått på resept fra legen uten hell.

Syntes dette er fortvilende, og har alltid tenkt "det forsvinner etter tenårene" Men nå har det nesten blitt verre. Jeg forstår det ikke, og håper veldig at noen kan tipse meg om noe her....

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Har du vært hos hudlege?

Vet at de bruker Diane (P-Pillene) til acnehud, med bra resultater... har selv gått på de pga PMS... og hadde barnehud for et par år siden... men siden jeg ikke fikk de på blå resept, ble de litt dyre å bruke medisinsk...

Vet ikke åssen det er med de som har acnehud da, om de får det... men er du plaget så er jo dette en billigere løsning en kjemisk rensing og sånt..

Skrevet

Jeg kan også anbefale p.pillen Diane. Jeg hadde et voldsomt kviseproblem da jeg var ca 18, en lege skrev ut Diane til meg og jeg ble endelig kvitt problemet. Diane blir ofte skrevet ut for acneproblemer, men man bør ikke gå på dem fast, dette var en av de første typene p.piller som kom ut og er derfor meget kraftige i forhold til dagens typer.

Kan legge til at vanlige p.piller også er bra mot acne!

Gjest thetraveller
Skrevet

Be om henvisning til hudspesialist, og der vil du sikkert få en individuell vurdering. Gjorde dette selv, fikk en kur med Tetracycliner, samt lysbehandling. Det er LENGE siden jeg har vært så bra i huden som jeg er nå, men jeg passer på å se innom hos denne hudspesialisten en gang i blant for oppfølging. Jeg vil nødig se like ille ut igjen noen gang...

Det er bedre å komme seg til en som har peiling på hud, og som har spesialisert seg på området, isteden for å betale i dyre dommer for "behandlinger" som ikke virker.

Få henvisning fra legen din, og kontakt en av spesialistene du finner under Gule Sider i byen du bor i.

Skrevet

Ah, jeg vet .. har vært der i mange år.

MEN SÅ .. tata .. prøvde jeg basiron fra apoteket.

Tok rundt 2 uker, og jeg ble MYE MYE bedre.

Så fort jeg slutter blir det verre igjen, så jeg holder meg til den.

Bivirkninger opplevde jeg den første uken ca, men så reduserte jeg fra 3 ganger daglig til 1 gang daglig - det holder for meg. Jeg holder kvisene i sjakk og får ingen bivirkninger.

Gjest Fortvilet jente
Skrevet

Jeg kan også anbefale p.pillen Diane. Jeg hadde et voldsomt kviseproblem da jeg var ca 18, en lege skrev ut Diane til meg og jeg ble endelig kvitt problemet. Diane blir ofte skrevet ut for acneproblemer, men man bør ikke gå på dem fast, dette var en av de første typene p.piller som kom ut og er derfor meget kraftige i forhold til dagens typer.

Kan legge til at vanlige p.piller også er bra mot acne!

Takk for tipset! Skal høre med legen min neste gang. Husker du hvor lang tid det tok før du var kvitt acnehud- problemet?

Gjest Fortvilet jente
Skrevet

Har du vært hos hudlege?

Vet at de bruker Diane (P-Pillene) til acnehud, med bra resultater... har selv gått på de pga PMS... og hadde barnehud for et par år siden... men siden jeg ikke fikk de på blå resept, ble de litt dyre å bruke medisinsk...

Vet ikke åssen det er med de som har acnehud da, om de får det... men er du plaget så er jo dette en billigere løsning en kjemisk rensing og sånt..

Takk for tipset! Skal høre med legen min neste gang. Husker du hvor lang tid det tok før du var kvitt acnehud- problemet?

Gjest Fortvilet jente
Skrevet

Be om henvisning til hudspesialist, og der vil du sikkert få en individuell vurdering. Gjorde dette selv, fikk en kur med Tetracycliner, samt lysbehandling. Det er LENGE siden jeg har vært så bra i huden som jeg er nå, men jeg passer på å se innom hos denne hudspesialisten en gang i blant for oppfølging. Jeg vil nødig se like ille ut igjen noen gang...

Det er bedre å komme seg til en som har peiling på hud, og som har spesialisert seg på området, isteden for å betale i dyre dommer for "behandlinger" som ikke virker.

Få henvisning fra legen din, og kontakt en av spesialistene du finner under Gule Sider i byen du bor i.

Tusen takk! Skal be om henvisning. Var behandlingen hos hudlegen dyr, forresten??

Gjest Fortvilet jente
Skrevet

Ah, jeg vet .. har vært der i mange år.

MEN SÅ .. tata .. prøvde jeg basiron fra apoteket.

Tok rundt 2 uker, og jeg ble MYE MYE bedre.

Så fort jeg slutter blir det verre igjen, så jeg holder meg til den.

Bivirkninger opplevde jeg den første uken ca, men så reduserte jeg fra 3 ganger daglig til 1 gang daglig - det holder for meg. Jeg holder kvisene i sjakk og får ingen bivirkninger.

Skal stikke innom apoteket i morgen..... Hvilke bivirkninger var det du fikk? Er dette produktet kun for kviser, eller for acner også?

Skrevet

Skal stikke innom apoteket i morgen..... Hvilke bivirkninger var det du fikk? Er dette produktet kun for kviser, eller for acner også?

Det er et middel mot acne.

Bivirkninger var for meg at huden min føltes og så solbrent ut.

Men det bedret seg som sagt da jeg roet ned på smøringen. Uansett venner man seg til det over tid - men dersom man har sensitiv hud står det at man kanskje bør begrense det litt. Hvilket jeg gjorde.

Man bør også bruke høy solfaktor mens man bruker det, man blir lett solbrent!

Vanskelig å finne solfaktor uten fett, men nå bruker jeg vichys - den har i det minste lite fett. Så smører jeg heller litt oftere med basiron.

Gjest tjohooo
Skrevet

Bruk ALDRI clerasil. Det ødelegger huden din.

MD formulations har mye bra, men det koster litt.

Du kan også gå på en lengre antibiotikakur.

Ellers er en tur til hudpleieren en god investering.

Gjest thetraveller
Skrevet

Tusen takk! Skal be om henvisning. Var behandlingen hos hudlegen dyr, forresten??

Det koster litt mer enn vanlig legetime, men om du fører alt sammen opp på egenandelskortet, så får du timene og medisinene gratis etter hvert. Kjøring/buss til og fra får du også dekket.

Lykke til!

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Tja... hadde ikke så mye jeg da, bare sånn vanlig tenåring greier i tidlig tjueåra.. men vet at det har funket med flere, og babyhud hadde jeg bare etter en liten tid...

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det er et middel mot acne.

Bivirkninger var for meg at huden min føltes og så solbrent ut.

Men det bedret seg som sagt da jeg roet ned på smøringen. Uansett venner man seg til det over tid - men dersom man har sensitiv hud står det at man kanskje bør begrense det litt. Hvilket jeg gjorde.

Man bør også bruke høy solfaktor mens man bruker det, man blir lett solbrent!

Vanskelig å finne solfaktor uten fett, men nå bruker jeg vichys - den har i det minste lite fett. Så smører jeg heller litt oftere med basiron.

Men er det ikke slik at du på en måte blir avhengig av det produktet du bruker da? For du kan jo ikke slutte og bruke det, da kommer urenhetene tilbake....?

Skrevet

Men er det ikke slik at du på en måte blir avhengig av det produktet du bruker da? For du kan jo ikke slutte og bruke det, da kommer urenhetene tilbake....?

Blir vel ikke, men er.

Huden min ER håpløs, det har den vært i mange mange mange år.

Men det kan også skje at huden etterhvert klarer seg selv.

I mitt tilfelle er det nok mye hormonelt kluss, for jeg har også uregelmessig mens og problemer med fett hår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...