Gå til innhold

synest han er en mammadalt

Anbefalte innlegg

Gjest annonymia
Skrevet

Jeg er en jente på 20, har vær sammen med kjæresten min på 23 i to år. Jeg irriterer meg bare mer og mer over hans familie og hans relasjon til den. Han er vokst opp uten kontakt med far, mor har heller aldri fortalt han om faren eller åpnet for kontakt mellom far og sønn. Hvovedsaklig består familien av mormoren, moren og noen tanter. Tantene er alle skilt, i dårlig jobb og alene med barn (samme situvasjon som moren) onklene lever i forhold, god økonomi men har liten kontakt med familien for øvrig.

Moren fikk et nytt barn på 5 år, men kastet til slutt ut faren (han var en dårlig far og mann)så nå er hun alene med barn nummer to også. Hun drikker i perioder, min familien truer med barneværnet, men gjør det aldri, men det er en annen historie..

I begynnelsen av forholdet reagerte jeg på at han ville tatovere inn lillesøsteren sitt navn på kroppen og kjøpe fotball drakter med hværandres navn på. synest det var rart, men jeg tror ikke han har planer om det lengre.. Jeg støtter at han og lillesøsteren har et godt forhold 100%, han tror jeg er sjalu på henne og på moren. Sannheten er at jeg synest hun er en bortskjemt drittunge, men det er ikke hennes feil, jeg ønsker at alkoholfritt hjem for henne, et godt og jevnlig forhold til broren og alt bra ellers. Altså jeg ønsker henne ingenting vondt!

Min kjæreste snakket med sin mor nesten hvær dag, noen ganger tra ganger for dagen! Han flyttet ut da hun ble født, moren sender meldinger og ringer. Men oftest er det han som må ringe henne, de snakker om ingenting egentlig, når jeg spør han om noe viktig som moren har gjennomgått, så vet han ikke svaret på dette enda han snakket i tlf med henne for 1 min siden. Hva de snakker om er stortsett hva vi og hva de skal gjøre den dagen, har gjort, gjor i går eller skal i morgen. Dersom de har kontakt tre ganger for dagen eller mer, så iriterer det meg, det er mer en hva jeg har til mirn mor og vi bor egentlig i lag. Jeg har ikke noe behov for å ringe eller treffe henne hele tiden, men vet at hun stiller opp om hun trenger meg.

Hans mor er ikke slik, har fucket opp livet hans mange ganger. De har vært uten kontakt i ukevis i perioder fordi de var sure på hværandre. Da var det jeg som maste på han om at ja, du kan skippe moren din, MEN ikke søsteren din! Så egentlig var det jeg som kjempet for hennes kontakt med broern da.

Uansett, han virker ikke for intresert i søsteren for tiden, ringer moren og snekker med henne, besøker henne når ungen sover, men sefølgelig de treffes jo bror og søster også.

Jeg synest han skal løsne båndene med moren, hva er vitsen å snakke sammen opp til 3 ganger om dagen om ingenting?? Dessuten så skuffer og svikter hun han gang på gang. Jeg ønsker et stabilt forhold for han og søsteren- for søsterens skyld. men ikke at hun får alt hun peker på.

Min kjæreste blir sur når jeg nevner dette og sier at jeg bare er sjalu på dem når han treffer de, og at jeg blir sur. Det er ikke slik jeg føler det, men hva mener dere? Er han en mammadalt??

Gjest sandex
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke problemet?! Hva er i veien med at han snakker mye med sin mor? Går det ut over din tid sammen med samboer?

Som svar på ditt spørsmål, så ja - han er vel en mammadalt, men kan han ikke få være det? :)

Grunnen kan jo være at han ikke har hatt en far, og at båndene derfor er tettere til hans mor...

Gjest uten signatur
Skrevet

Hvis du irriterer det så over hans familieforhold allerede nå, så tror jeg du burde gjøre det slutt. Det kommer ikke til å bli særlig bedre med årene.

Gjest sånnedetmeddensaken
Skrevet

Ja han er en mammadalt og du er irritert fordi du ennå ikke har fått overta mammas rolle med å styre over han.

Gjest millit
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke problemet?! Hva er i veien med at han snakker mye med sin mor? Går det ut over din tid sammen med samboer?

Som svar på ditt spørsmål, så ja - han er vel en mammadalt, men kan han ikke få være det? :)

Grunnen kan jo være at han ikke har hatt en far, og at båndene derfor er tettere til hans mor...

Jeg forstår problemet ditt. Har hatt det slik selv...faktisk med min eks -og litt med min nåværende kjæreste. Min nåværende er derimot mye bedre, men trenger litt korrigering, og den har han tatt og forstått.

Min eks derimot var omtrent som den typen du beskriver. Jeg syns det var fryktelig rart, og særlig til å være mann faktisk. Jeg ser liksom på menn som nokså selvstendige vesener, men neida, ikke alle er det - selvom de er tredve og vel så det :-/ *sukk*

Jeg tror kanskje typen din har en noe usunn knytning til sin familie, nettopp fordi det har vært en del vanskelige situajsoner...Da har man lett for å holde sammen i tykt og tynt, omn du forstår. At han har et godt forhold til sin mor skal du bare være gla for, men å snakke sammen tre-fire ganger om dagen om alt og ingenting, det skjønner jeg du reagerer på.

Syns det er noe rart at han ikke tåler å bli irettesatt. Kanskje du sier det til ham på en hard og sutrete måte? Ikke gjør det. Fortelle ham det positive du ser ved at han har de båndene han har, men si også at du ser at han trenger løsrive seg litt. Nå er det tross alt du og ham som bygger et forhold, og det skal ikke familie inkluderes i på denne måten.

Ja, en mammadalt er han nok. Men kanskje har det sine grunner som han selv ikke er helt klar over?

Vær litt raus med ham. Prøv å fortstå selvom dere er ulike. Du er tydligvis mer selvstendig. han kan også komme dit, med din hjelp ;-)

Og som en annen her skrev - at du bare venter på å overta morens rolle, vel, det er bullshit. Du er fortvilet antakelig fordi du føler deg litt mindre verdt enn moren, og kanskje skriker du etter å bli sett litt mer. Det handler ikke om å ta kontrollen over ham, men å bli litt mer sett og oppleve at han ønsker bruke mer tid på DEG, snakke med DEG...dele ting med DEG..ikke de andre...

Lykke til :-)

Skrevet

Han virker mer knyttet til sin mor enn de fleste, og bruker mer tid på henne enn hva som er vanlig.

Men - jeg har ikke tro på at det er konstruktivt å fokusere på at man vil endre sin partner. Dersom du ikke kan akseptere at han er som han er - (og respektere hans familie...) så tror jeg du vil få det slitsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...