Gå til innhold

Hvordan behandler man hunder i USA?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Hvis det er slik de behandler hunder i USA så vil jeg aldri til det landet:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230843

Jeg mener, hadde man behandlet hunder slik i Norge så hadde man vel fått alle dyrevernsmyndigheter på nakken umiddelbart. Sånn behandling av hunder er vel straffbart også i USA?

laguna1365380434
Skrevet

Hunder er vel omtrent akkurat like rettsløse i USA som her?

Folk behandler hundene sine helt pent, men om en eller annen unge forserer tre gjerder for å trekke nabohunden i halen er hunden selvsagt dødsdømt om den tar igjen..:-o

Snakket akkurat med bror min om det her, han er "amerikaner" på femtende året, minst.. Han mente hundeloven og andre dyrevernslover er ganske makne til våre, dvs mangelfulle.

De har i allefall flere shelters og slikt for dyr,og jeg har det intrykk at den jevne amerikaner er dyrevennlig..:-)

skorpionfisken
Skrevet

Hunder er vel omtrent akkurat like rettsløse i USA som her?

Folk behandler hundene sine helt pent, men om en eller annen unge forserer tre gjerder for å trekke nabohunden i halen er hunden selvsagt dødsdømt om den tar igjen..:-o

Snakket akkurat med bror min om det her, han er "amerikaner" på femtende året, minst.. Han mente hundeloven og andre dyrevernslover er ganske makne til våre, dvs mangelfulle.

De har i allefall flere shelters og slikt for dyr,og jeg har det intrykk at den jevne amerikaner er dyrevennlig..:-)

Jo men poenget mitt er at om noen ber noen om å behandle noen som hunder så ber de dem om å behandle dem som de vanligvis behandler hunder.

Skulle jeg behandlet noen som hunder, ville jeg sørget for at de fikk den maten de likte best, godt stell (vask og børst og pjusk og kos). Og flere lange gode turer hver dag. Hadde det vært på landet og jeg var sikker på at de ikke plaget naboens sauer eller naboen selv så skulle de få springe fritt rundt omkring.

Poenget er at man normalt behandler hunder pent. Og da får man også behandle folk pent om man får beskjed om å behandle dem som hunder.

Gjest Big Mac
Skrevet

Jo men poenget mitt er at om noen ber noen om å behandle noen som hunder så ber de dem om å behandle dem som de vanligvis behandler hunder.

Skulle jeg behandlet noen som hunder, ville jeg sørget for at de fikk den maten de likte best, godt stell (vask og børst og pjusk og kos). Og flere lange gode turer hver dag. Hadde det vært på landet og jeg var sikker på at de ikke plaget naboens sauer eller naboen selv så skulle de få springe fritt rundt omkring.

Poenget er at man normalt behandler hunder pent. Og da får man også behandle folk pent om man får beskjed om å behandle dem som hunder.

Det er et gammelt uttrykk. Det har ikke noe med hvordan man faktisk behandler hunder å gjøre.

laguna1365380434
Skrevet

Ah..Bare jeg som er helt døv og lam her altså..;-)

Jeg leste helt bokstavelig..(og fort) og trodde du mente at amerikanerne var jævligere med dyr enn folk flest..(og det tviler jeg på..;))

Man skulle sannelig tro&håpe at folk som skal bli behandlet som hunder får kjøttmat, mosjon og minst fire halvtimes magekosesesjoner daglig!;-)

Gjest Daisy
Skrevet

"Å behandle noen som hunder" er vel et uttrykk for å behandle noen som laverestående vesner og ikke ment bokstavelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...