Gå til innhold

Firewire og usb

Anbefalte innlegg

Gjest jadadada
Skrevet

Har fått tilbud om å kjøpe en PC for 1500,-. Ifølge selgeren har den både Firewire og USB. Kan man ha både Firewire og USB på en PC? Trodde det nærmest var det samme, men at Firewire er raskere enn USB(1).

Her er hva jeg er blitt tilbudt for 1500,-

*Compaq presario 7930

Amd athlon 550 mhz slot a

* 128 mb minne

* cd 32x cd brenner

* diskettstasjon

* 32 mb agp skjermkort ati

* 40 gb disk

* firewire

* usb

* valgfritt: modem. Isdn eller nettverkskort

* labtec edge trådløs optisk mus og labtec trådløst tastatur (nytt i

esken)

* creative høytalersett nye i esken

* miditower kabinett

Er 1500,- en ok pris for dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Firewire og USB er to ganske forskjellige teknologier som utfører omtrent samme jobb. Det er ikke noe problem å ha begge deler samtidig. Merk at det finnes to ulike USB-standarder. Det som er på denne maskinen er antakelig 1.1, som er mye tregere enn 2.0.

1500 kr er mer enn jeg ville gitt for denne maskinen, men det er vel kanskje mulig å forsvare prisen. Jeg ville kanskje gitt 1000-1200.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...