Gå til innhold

Hårfjerning!

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Auuuu! Fyttirakkern å jeg svir etter å ha prøvd en slik dritt krem som skulle være så bra! Sånn som skal sitte på i 8 min og så skal hårene prelle av... Ikke prellet de av og det gjorde jævlig vondt! Jeg er helt rødnuppete over hele låret jeg...

Hva bruker du? Hvor lenge varer det etter voks i salong? Hva koster det? Er det vanlig å barbere lårene...?

Vil bli hårfri som alle andre je og...uten at det gjør vondt!

Gjest Daisy
Skrevet

Hvilket merke var det? Har fått en som heter veet, men jeg tør ikke bruke den hvis det var den :o)

Skrevet

Hårfjerningskrem var en gedigen skuffelse!! Det gjør jo bare at hårene kuttes tvert av, og da kan man jo like gjerne ta høvelen!

Jeg vokser! Med varmvoks som jeg smører på selv. Det gjør mindre og mindre vondt for hver gang! *S*

Det kan være lurt å gå til en salong først, for det er lettere for dem å komme til overalt. Så kan du jo heller gjøre det selv hjemme senere, når hårveksten allerede er noe hemmet.

Det var litt klønete i starten, og jeg gjorde den tabben å ha på for mye voks. Men ganske så snart gikk det mye bedre, gitt!

Men fortsatt litt vanskelig å komme til på baksiden, så jeg lurer på om jeg skal ta en salong-voksing neste gang, så jeg er klar før sommerferien. Så kan jeg ta det hjemme resten av året.

Disse ferdigstripsene anbefales IKKE! Og ihvertfall ikke epilering med maskin! Det har jeg svart på i en annen tråd her for en tid tilbake - DET gjør vondt det, og nupper fikk jeg! :-(((

Skrevet

Gikk det bra når du dagen før testet på et lite område da?

Det står ikke at man skal gjøre det for moro skyld...

For meg har aldri hårfjerningskrem eller skum eller noe funket, så jeg har gått så drastisk til verks at jeg vokser i salong! Vet ikke helt om jeg tør å anbefale det, for jeg ligger nesten og vrir meg i smerte. :o

Skrevet

Gikk det bra når du dagen før testet på et lite område da?

Det står ikke at man skal gjøre det for moro skyld...

For meg har aldri hårfjerningskrem eller skum eller noe funket, så jeg har gått så drastisk til verks at jeg vokser i salong! Vet ikke helt om jeg tør å anbefale det, for jeg ligger nesten og vrir meg i smerte. :o

Hvis du spenner deg blir det jo vondere! ;-) Det er jo bare et lite "ritsj" og så er man ferdig! *S*

Skrevet

Hvis du spenner deg blir det jo vondere! ;-) Det er jo bare et lite "ritsj" og så er man ferdig! *S*

Jada, helt greit det! Men ikke på nederst på baksiden. Der går det vel ikke an å spenne noe særlig heller, uansett.

Det blir jo bedre og bedre for hver gang har jeg hørt, og jeg har bare gjort det 2 ganger. Første gang var hårene på grensa til å være for korte, og det tror jeg gjorde at det ble ekstra vondt.

Skrevet

Jada, helt greit det! Men ikke på nederst på baksiden. Der går det vel ikke an å spenne noe særlig heller, uansett.

Det blir jo bedre og bedre for hver gang har jeg hørt, og jeg har bare gjort det 2 ganger. Første gang var hårene på grensa til å være for korte, og det tror jeg gjorde at det ble ekstra vondt.

Ja det blir heldigvis bedre! :-)

Før vokset jeg i salong bare om sommeren og tok høvelen fatt om vinteren. Da gjorde det alltid like vondt første "røtsj" hver sommer.

Nå vokser jeg selv hjemme gjennom vinteren, men vurderer et salongbesøk før sommerferien for å få det gjort enda grundigere.

Gjest Aylin
Skrevet

Hårfjerningskrem var en gedigen skuffelse!! Det gjør jo bare at hårene kuttes tvert av, og da kan man jo like gjerne ta høvelen!

Jeg vokser! Med varmvoks som jeg smører på selv. Det gjør mindre og mindre vondt for hver gang! *S*

Det kan være lurt å gå til en salong først, for det er lettere for dem å komme til overalt. Så kan du jo heller gjøre det selv hjemme senere, når hårveksten allerede er noe hemmet.

Det var litt klønete i starten, og jeg gjorde den tabben å ha på for mye voks. Men ganske så snart gikk det mye bedre, gitt!

Men fortsatt litt vanskelig å komme til på baksiden, så jeg lurer på om jeg skal ta en salong-voksing neste gang, så jeg er klar før sommerferien. Så kan jeg ta det hjemme resten av året.

Disse ferdigstripsene anbefales IKKE! Og ihvertfall ikke epilering med maskin! Det har jeg svart på i en annen tråd her for en tid tilbake - DET gjør vondt det, og nupper fikk jeg! :-(((

Epilering er ikke vondt i det hele tatt. Jeg har gjort det en gang, og resultatet ble superbra.

Skrevet

Epilering er ikke vondt i det hele tatt. Jeg har gjort det en gang, og resultatet ble superbra.

Jeg synes det var seigpining i forhold til voksing.

Voksing er sånn "ritsj" og ferdig med det. Epilering var en lang rekke med små-au'er! ;-)

Og røde prikker og inngrodde hår fikk jeg! :-(((

Gjest en annen hårfull kvinne
Skrevet

Hårfjerningskrem funker for meg, men jeg må la det virke i 20-30 minutter før jeg tar det av, ellers virker det ikke. (Prøv først på et lite området så du ser du tåler kremen).

Jeg blir fin og glatt etter slik krem. Bruker den også litt nedover lårene.

Men ellers er jeg så hårete at jeg har begynt å ta laserbehandling i bikinilinjen og på lårene. Dritdyrt, og jeg må ha minst 4-5 behandlinger. Men det er verdt det. Leggene tar jeg heller selv, for de er lette å barbere. Og så er de altfor dyre for meg å ta laser på.

Skrevet

Jeg synes det var seigpining i forhold til voksing.

Voksing er sånn "ritsj" og ferdig med det. Epilering var en lang rekke med små-au'er! ;-)

Og røde prikker og inngrodde hår fikk jeg! :-(((

Jeg fikk også nupper og inngrodde hår av epilering. Og fy f*** så vondt da!

Har aldri prøvd voksing, orker ikke å la håret vokse seg så langt før jeg gjør noe..

Gjest pipsen
Skrevet

Har aldri prøvd voksing, orker ikke å la håret vokse seg så langt før jeg gjør noe..

Har vokset meg hos hudpleier flere ganger og fått MYE MINDRE og tynnere hår på leggene. Det er forbudt å bruke høvel etter på, så jeg bruker krem/barbermaskin i mellomtiden fordi det er for dyrt å vokse legger hver 3.uke (370-470 kr. koster det).

Skrevet

Har vokset meg hos hudpleier flere ganger og fått MYE MINDRE og tynnere hår på leggene. Det er forbudt å bruke høvel etter på, så jeg bruker krem/barbermaskin i mellomtiden fordi det er for dyrt å vokse legger hver 3.uke (370-470 kr. koster det).

Men er det egentlig noen forskjell på å barbere med høvel og å gjøre det med maskin, når det gjelder "stubber" og andre uhumskheter?

Når det gjelder det med hyppige voksinger, så jobbet jeg tildigere like i nærheten av en salong som tok 150 kroner for jobben, så da var det både tidsbesparende og pengebesparende å gå dit! :-)

Nå er det lengre avstand og dyrere, så nå vokser jeg en del hjemme selv. Litt klønete i starten, men man får fort dreisen på det. Og det beste med hjemmevoksing er ikke de sparte penga men det sparte bryderiet og tida! :-)

Skrevet

Skjønner det veldig godt, men det er verst første gangen du lar det vokse ut etter barbering. Etterhvert blir det et mindre og mindre problem ettersom det vokser ut etter voksing.

Hva med om du prøver til vinteren, da? Lettere å holde ut noen "stubber" mens du venter da?

Og hvis du vokser flittig i vinter så vil du ha VELDIG redusert hårvekst til neste sommer! *S*

Hvis fargen også er et problem ved ettervekst kan det jo være en ide å bleke hårene? Har aldri gjort dette, men har lest & hørt om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...