Gå til innhold

Hva feiler det dama? (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest anno nymia
Skrevet

En venninne av meg har hatt ansatt en personlig assistent pga handikapp. Denne assistenten har i tillegg til at hun gjør en _meget_ slett jobb,(for henne betyr personlig ass. å være selskapsdame og sitte på kafe hele dagen og kose seg og shoppe litt på kjøpesenter) lagt seg etter mannen til sin "arbeidsgiver".

Hun ble sagt opp etter et relativt fuktig nachspiel der hun kjempet alt hun var god for få å ham til sengs. Min venninne tok dem på "fersken" og ble selvfølgelig opprørt. Det skal sies at det ikke hadde skjedd noe, mannen var fullt påkledd og er 110% ærlig. Følte seg dum og utnyttet og overkjørt av oppførselen. Dette var dråpen som gjorde at arbeidsforholdet nå er avsluttet, med det resultat at assistenten er fly forbanna. Mener at det er min venninnes feil som gjør at hun nå taper inntekt og ikke kan ta med barna sine på ferie. Syns det er dårlig gjort å ødelegge sommeren for familien hennes og bla bla bla.

Da min venninne i klare ordelag fortalte hva hun syntes om oppførselen hennes og _nok en gang_ forklarte oppsigelsesgrunnen ble hun kjempesint og syntes at min venninne overreagerte og det ikke var noe å ta sånn på vei for. "Ok, så liker jeg mannen din, men det må da være lov???"

Hva feiler det dama egentlig? Jeg kan ikke skjønne annet enn at hun er helt blottet for sosiale antenner jeg. Hun på sin side synes at min venninne er frekk og slem og at jeg har "fyrt oppunder" for å få henne vekk. Og ja, jeg var helt enig i oppsigelsen da min venninne spurte om dette var en god grunn for å gi henne sparken.

Men det er da ikke min venninne som er den slemme her- er det det da?

Gjest Daisy
Skrevet

Hvis det er sånn som du fremlegger det, synes jeg absolutt ikke det er venninnen din som er den slemme.

Dessuten bør man vel ha en god kjemi med den personlige assistenten, og slik det her har vært, blir det vel neppe sånn....

Gjest tjohooo
Skrevet

er i utgangspunktet sjelden enig i at "hvis den ene er snill må den andre være slem"-svart/hvitt-uttalelser,

men ærlig talt... en skal vel ikke "tåle" at en assistent legger seg etter ens egen mann?

Dama kan ikke ha særlig mye empati...

Skrevet

Hva er assistenten ansatt for å gjøre da? Og hvorfor er hun tilstede når mannen er hjemme?

Høres merkelig ut synes jeg.

Dessuten kan man si opp assistenten uten å komme med en forklaring. Det er jo Uloba eller bydelen som ordner den biten.

Gjest mhhhm_
Skrevet

Det finnes ikke så mange kvinnelige psykopater...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hva er assistenten ansatt for å gjøre da? Og hvorfor er hun tilstede når mannen er hjemme?

Dessuten kan man si opp assistenten uten å komme med en forklaring. Det er jo Uloba eller bydelen som ordner den biten.

Jeg går utfra at det her er snakk om en personlig assistent.

En assistent er som regel ansatt for å hjelpe brukeren med ALT det brukeren blir hindret i å gjøre pga sitt handicap. Det er BRUKEREN som bestemmer hvilke behov han/hun har, og dermed hvilke oppgaver en assistent skal utføre.

Jeg syns IKKE det er rart at assistent er tilstede når mannen er hjemme. Assistenten skal kunne gjøre brukeren uavhengig av sitt nettverk. Nettverket skal ikke bli unødvendig belastet pga brukerens handicap.

Jeg mener at så lenge brukeren ikke føler det er god kjemi mellom han/henne og assistenten så kan assistenten bli sagt opp.

Skrevet

assistenten er ansatt for å hjelpe til med daglige gjøremål, kjøring til behandling/ trening. Noe personlig hygiene- spesielt i dusjsituasjoner.

De bor ganske nær, og assistenten synes vel det var helt naturlig å bli venner på fritiden også. Det var forsåvidt ok en stund, helt til....

Skrevet

En assistent er som regel ansatt for å hjelpe brukeren med ALT det brukeren blir hindret i å gjøre pga sitt handicap. Det er BRUKEREN som bestemmer hvilke behov han/hun har, og dermed hvilke oppgaver en assistent skal utføre.

Jeg syns IKKE det er rart at assistent er tilstede når mannen er hjemme. Assistenten skal kunne gjøre brukeren uavhengig av sitt nettverk. Nettverket skal ikke bli unødvendig belastet pga brukerens handicap.

Jeg mener at så lenge brukeren ikke føler det er god kjemi mellom han/henne og assistenten så kan assistenten bli sagt opp.

Jepp. slik var det ment her også. men kjemien ble ganske dårlig etterhvert gitt.

Skrevet

Hvis personen hadde fått så mange timer at de kunne hjulpet til med alt, så forstår jeg at ikke familien skal belastes. Og jeg synes det er slik det bør være også.

Men i virkelighetens verden er timeantallet skåret ned til det minimale og dermed reagerer jeg på at man velger å ha assistenten tilstede når ektefellen er tilstede.

Jeg hadde i vært fall aldri valgt å ha assistenten der de timene ektefellen var hjemme, særlig hvis hun prøvde å sjekke ham opp.

Dessuten har de fleste personlige assistenter fått veiledning eller kontrakt på hva de skal gjøre og ikke gjøre og det er regnet ut med klokke hvor lang tid de bruker

Skrevet

assistenten er ansatt for å hjelpe til med daglige gjøremål, kjøring til behandling/ trening. Noe personlig hygiene- spesielt i dusjsituasjoner.

De bor ganske nær, og assistenten synes vel det var helt naturlig å bli venner på fritiden også. Det var forsåvidt ok en stund, helt til....

Man blir jo advart mot å bli venner med den man er assistent for. Jeg skjønner hvorfor etter dette innlegget :)

Det er viktig å holde arbeidsforholdet innen en viss ramme, selv om de fleste har problemer med å ikke bli for personlig.

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Hø? Hallo! Hva feiler det den dama?

Din venninne gjorde ALT rett, og hun alt feil...

Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg også fortalt dette til de som har tildelt henne arbeidet...

Hun har ikke gjort noe feil!

MAKAN

Skrevet

Din venninne har da ingen skyld i dette, men jeg lurer på det du skriver her.

"Hun ble sagt opp etter et relativt fuktig nachspiel der hun kjempet alt hun var god for få å ham til sengs. Min venninne tok dem på "fersken" og ble selvfølgelig opprørt. Det skal sies at det ikke hadde skjedd noe, mannen var fullt påkledd og er 110% ærlig."

Hva gjør en assistent på nachspiel hos din venninne og hennes mann - det er da ikke normalt vel.

Ikke at det unnskylder denne assistentens oppførsel - dama må jo være sprø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...