Gjest Geddo Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Har kjøpt enebolig. Fikk beskjed i dag om at vi fikk den. Hurra. Men er litt engstelig, vi gikk ikke i banken før vi la inn budet, sa dette til megler, han sa det var greit... Vi har en egenkapital på 600 000 etter salg av leilighet.... Skal selge en leilighet til, regner med å få ca 950 000.... Kan vi ta lån hos banken og betale tilbake til banken etter at vi har solgt leiligheten??? Det vil ta ca 8 uker fra lånet er tatt, til leiligheten er solgt 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Hvis dere har så god sikkerhet tror jeg ikke dere vil ha problemer med å få et mellomfinansieringslån. 0 Siter
Gjest Geddo Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Hvis dere har så god sikkerhet tror jeg ikke dere vil ha problemer med å få et mellomfinansieringslån. Ahh det var godt å høre, jeg var litt engstelig en periode, men når megler sa det var greit, burde det være det... Megleren hadde vel ikke sagt det var greit om det ikke var det 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Ahh det var godt å høre, jeg var litt engstelig en periode, men når megler sa det var greit, burde det være det... Megleren hadde vel ikke sagt det var greit om det ikke var det Du skal ikke stole på megleren, han er selgers representant. Men stikk i banken i morgen og snakk med dem, det kan ta tid og dere må vel betale noen prosent av kjøpesummen nesten med en gang. 0 Siter
Gjest så det huset gikk fra oss.. Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Vi la også inn bud FØR vi hadde vært i banken. Hadde leilighet å selge + en del penger på konto. Men selger ville ikke godta vårt bud siden finansieringsplanen ikke var 100% til å stole på. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Kan det være så vanskelig å spørre banken da? Om ikke før så i allefall nå. Med den egenkapitalen kan jeg ikke skjønne at det kan være noe problem med mindre det er et kjempedyrt hus (mange millioner) og dere ikke har noe inntekt. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 I den situasjonen dere er i - så er det garantert NULL problem å få dette ordnet! Så lenge dere ikke er svartelistet noe sted da! 0 Siter
miramix Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 For å si det sånn: Vi er to studenter som nettopp har fått fullfinansiert leilighet til 1,2 hos Postbanken...Det var riktignok førstehjemslån, men likevel. 0 Siter
Gjest Geddo Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Gikk greit med banekn, snakket med de i dag. Så nå er alt ordnet: HURRA 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.