Gå til innhold

Hva anbefales å spise?

Anbefalte innlegg

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg ammer min 2 måneder gamle baby. Dette er barn nr. 2. Førsstemann slet mye med magen og hadde kolikk. 2.mann er mye roligere men jeg kan merke at han også sliter med magen av og til. Er det noe som anbefales å spise mer enn andre ting. Jeg tenker spesielt på middager. Jeg har spist pannekaker med blåbær, karbonader, fisk, pasta m.m., er blåbær f.eks. bra for å få i gang igjen systemet? Han hadde forstoppelse i 2-3 dagar for så å få en eksplosjon etter jeg spiste blåbær. Jeg trodde blåbær var bindende på magen og ikke motsatt? Jeg holder meg unna alt som heter brus og snop. Drikker kun vann og spiser brødskiver med jarlsbergost til frokost. Går også på Levolak pga treig mage. Noen tips? Synes det er vanskelig å vite alt dette. Jeg vil jo helst at barnet mitt skal ha det bra og ikke ha vondt i magen.....

Gjest gladmor
Skrevet

Barnet er 2mnd og tåler mer nå. Tror du kan spise omtrent som vanlig- unntatt kål,løk, erter etc som gir luft i magen.

Ikke alle barn reagerer på det heller.

Du må bare prøve deg fram.

Skrevet

Barnet er 2mnd og tåler mer nå. Tror du kan spise omtrent som vanlig- unntatt kål,løk, erter etc som gir luft i magen.

Ikke alle barn reagerer på det heller.

Du må bare prøve deg fram.

Man kan i utgangspunktet spise ALT. Hvis barnet reagerer, får man heller luke ut mistenkelige matvarer. Skal man systematisk utelukke en hel masse matvarer bare fordi man ammer risikerer man at man ikke får i seg riktige næringsstoffer.

• 2 uker senere...
Gjest sikker på det?
Skrevet

Er du sikker på at babyen hadde forstoppelse?

Så lenge du fullammer barnet kan det gå mange dager mellom hver avføring, faktisk opp til 14 dager, uten at det har forstoppelse. Eller det kan bæsje mange ganger for dagen, det er veldig individuelt.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Er du sikker på at babyen hadde forstoppelse?

Så lenge du fullammer barnet kan det gå mange dager mellom hver avføring, faktisk opp til 14 dager, uten at det har forstoppelse. Eller det kan bæsje mange ganger for dagen, det er veldig individuelt.

nei er jo ikke sikker, men det var sånne mengder. Ikke jeg en gang kan prestere den mengden der....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...