Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 55% stilling i en kommune. På grunn av uholdbare tilstander i jobben med tilhørende fysiske og psykiske plager har jeg vært langtidssykemeldt i denne jobben med utbetaling av sykepenger tilsvarende stillingsstørrelsen. Imidlertid fikk jeg tilbud om en 30%jobb hos en annen arbeidsgiver i sykmeldingsperioden hos den første, en tilbud jeg takket ja til i samråd med min lege og fordi jeg gjerne ville prøve å fungere i arbeid igjen. Trygdekontoret har da fra samme tidspunkt stoppet utbetaling av sykepenger i den første jobben fordi de hevder at den nye jobben må ses på som en del av sykepengegrunnlaget (=frafall av pensjonsgivende inntekt). Jeg (og min lege) mener at dette må være feil. Hvem har rett?

Bente831365380491
Skrevet

Trygdekontoret er ikke lett å bli klok på! Man kan bli sykemeldt fra en jobb (hvis man har 2), og fortsette i den andre. Så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle bli noe problem. Du er jo ikke over 100% likevel. Gå inn på trygdeetaten sine sider, finn e-post adressene til trygdekontorene, og send noen mailer til noen andre og spør om akkurat det. Så tar du de svarene som passer med det du vil ha fram, og viser det til trygdekontoret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...