Gå til innhold

rehabilitering/uføretrygd

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har et par spørsmål som sikkert flere lurer på :

1. Kan man søke om uførepensjon samtidig som man får utbetalt reh.penger eller mister man reh.pengene i det øyeblikket trygdekontoret mottar en uføresøknad ?

Grunnen til mitt spørsmål er at jeg står på venteliste (6-8 mndr. venting) for en nærmere undersøkelse på et reh.senter for vurdering av restarb.evne.

Har allerede en spesialisterkl.

2. Hvordan er det med reglene for inntekt det første året etter at uførhet er innvilget ? Trygdesjefen i min kommune har i et intervju i lokalvisen tidligere i år sagt at man nå kan tjene inntil 1G uten å måtte ha et venteår først. Vil gjerne ha et svar på dette, fordi trygdekontorene ikke praktiserer dette !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15044-rehabiliteringuf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

1. Normalt beholder man reh. til TK får vurdert legeerklæring i uføresaken. Hvis TK da mener du er varig ufør, kan du får foreløpig uførepensjon i stedet for rehab.penger.

2. I fjor ble gitt fritak fra 1 års "karantene" for dem som har politiske verv eller verv i frivillige organisasjoner. Fra før er det gitt fritak for dem som er i varig skjermet attføringstiltak og tidsbegrenset arbeidstiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...