Gå til innhold

Opprør! Alle rasisme motstandere og samevenner må samles.

Anbefalte innlegg

Webmaster har slettet et stykke vakker poesi som ble lagt inn på samisk. Begrunnelsen for å slette dette innlegget på et offisielt, norsk skriftspråk, var at "ikke så mange snakker samisk".

Dette må da være voldsomt rasistisk, og ikke særlig i tråd med DOLS politisk korrekte linje?

Jeg skal hverfall skrive brev til min favoritt stortingsmann, statsmannen Djupedal, og be han ta dette opp i spørretimen. Andre som har forslag til aksjoner, for her MÅ det reageres!

Fortsetter under...

Annonse

Tydeligvis. Vi må samles på valen, stå rygg mot rygg og se styggen inn i hvitøyet!

"stå rygg mot rygg og se styggen inn i hvitøyet!"

- Ehem... er ikke skulder mot skulder bedre da... Jeg mener, fire øyne psyker mer enn to...

;-)

Samisk er et offisielt språk i Norge. Er swahili?

Kan bli, toci, kan bli...

Jeg er ganske så nasjonalistisk til tider, men når det begynner å skrives samisk, vel, skjønner godt det blir slettet. Hvor mange kan det språket? Flere kan jo fransk enn samisk.

Jeg er nok litt farget av lite sympati for urbefolkningen vår også...

"stå rygg mot rygg og se styggen inn i hvitøyet!"

- Ehem... er ikke skulder mot skulder bedre da... Jeg mener, fire øyne psyker mer enn to...

;-)

Jo, skulder til skulder er vel og bra, så lenge man vet at ingen faller en i ryggen. Men, nå til dags med det generelle forfall i evnen til å vise samfunnsansvar og lojalitet med sine medmennesker, tør men knapt blottstille seg uten ryggdekning. 5. kolonister finnes over alt!

Jo, skulder til skulder er vel og bra, så lenge man vet at ingen faller en i ryggen. Men, nå til dags med det generelle forfall i evnen til å vise samfunnsansvar og lojalitet med sine medmennesker, tør men knapt blottstille seg uten ryggdekning. 5. kolonister finnes over alt!

hehe.. lite å gjøre på jobb i dag, Conan?

Annonse

Kan bli, toci, kan bli...

Jeg er ganske så nasjonalistisk til tider, men når det begynner å skrives samisk, vel, skjønner godt det blir slettet. Hvor mange kan det språket? Flere kan jo fransk enn samisk.

Jeg er nok litt farget av lite sympati for urbefolkningen vår også...

Det er nå engang sånn, magnus, at samene er norske som du og jeg.

Blir du virkelig irritert av å se et innlegg skrevet på samisk?

Er du ikke redd for hjertet ditt?

Undrer

Det er nå engang sånn, magnus, at samene er norske som du og jeg.

Blir du virkelig irritert av å se et innlegg skrevet på samisk?

Er du ikke redd for hjertet ditt?

Undrer

Jeg lar meg selvsagt ikke irritere av et samisk innlegg. Jeg hopper lett over det og tenker ikke stort på det. Det er realiteten. Men ser helt ærlig ikke den store vitsen med det. Nynorsk f.eks. er en annen form av språket vårt. Mange vil også ønske at den målformen ikke fantes. Den har jeg stor sans for, hadde jeg kunnet skrive nynorsk hadde jeg gjort det ganske mye. Men lar heller være enn å skrive dårlig nynorsk. Nynorsk skjønner jo alle som kan norsk...

Vet jo selvsagt at de er norske som oss! Men å bli rystet over at et samisk innlegg blir slettet....vel, visste de hva det stod der? Kunne man se at det var et fint dikt?

Og ja, jeg er bekymret for hjertet mitt faktisk. :-)

Sånn _egentlig_ skjønner jeg at webbis sletta det innlegget. Han/hun kan vel ikke samisk....og selv om det ble skrevet at dette var et samisk dikt, så kan man ikke være helt sikker på det vel? Det kan jo hende det egentlig stod masse dritt om deg der conan. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...