Gjest litchi Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Er det jeg som misforstår, eller er det virkelig sånn at tildelingene fra Kina kommer minst et par uker senere til VB enn til AF og InorAdopt ? Noen som vet årsaken til dette, og betyr det at ventetidene for VB ligger på 8 - 9 mnd, mens den for de andre organisasjonene er på 7-8 mnd. ? Har det vært sånn bestandig, eller varierer dette litt ? En annen ting: Vi er godkjent for barn som er "minst to år yngre" enn fireåringen. Det betyr i praksis at vi vil være godkjent for 0 - 3 år på tildelingstidspunkt (hvis ventetidene holder seg). Er denne formuleringen vanlig ? Jeg så for meg at det skulle stå "godkjent for 0 - 3 år" eller noe sånt. Dette er ikke viktig, bare lurer. Det siste jeg lurer på, er dette med bilder. Skal vi sende 6 "løse" bilder av familien, uten å skrive noen tekst til ? Kan det ikke være med andre enn oss eller jenta vår på de bildene, og skal alle tre være med på alle bildene ? Har disse bildene noe å bety i praksis for adopsjonen, eller er det kun "formalia" ? Til slutt: Skal vi sende med passbilder av jenta også, eller er det kun av oss foreldre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puccini Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei litchi! VB får ofte tildelingene sine ut senere enn AF. Det varierer i forhold til IA, av og til er IA sist. Denne gangen var VB mye senere enn de to andre foreningene. Det med godkjenning - Vi fikk godkjenning for et barn som var født etter november 2002. Så vi fikk heller ikke aldersgruppe 0-2 e.l. Bildene sendte vi løst ja, men jeg vet det er mange som limer dem på et ark og skriver tekst til. Vi fikk beskjed om at VB ordnet med dette. Bildene skulle vise oss i ulike sammenhenger. Gjerne sammen med familie, venner og andre barn. Bildene bør være tatt litt nermt, sånn at de ser dere tydelig. Det bør jo være med bilder av dere sammen med datteren deres. Vi trengte ikke sende passbilder av gutten vår. Lykke til med forberedelsene!!! Hilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chance1365380587 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Hei! Vi bruker AF og jeg vet ingenting om ventetid i forhold til IA og VB. Ang bilder fikk vi ganske klar beskjed ang dette fra AF. Bldene skal være av oss, i omgivelsene våre hjemme, og sammen med familie og venner. Veldig fint med bilder av resten av familiens barn. Bildene settes sammen på A4 ark med en enkel forklarende tekst under (på norsk). Ikke bilder som kan virke støtende, mye flasker, glass, bare overkropper o.l. Husdyr som hund og katt kan forekomme, men ikke som hovedmotiv. Vi driver med akkurat det samme selv nå! Lykke til ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Heisann, da vi fikk tildeling i 2002 kom vår tildeling (VB) 5-6 dager etter AF sine. Hvor lang tid det tar å få tildelingene tror jeg beror på hvilke rutiner de ulike foreningene har omkring det med oversettelse av papirene. Vi er nå godkjent for barn nr. 2 - og i godkjennelsen står det at SBF tilrår at vi får adoptere et barn som er minst to år yngre enn søkernes første adoptivbarn, jente født xx.11.2001. Når det gjelder det med bilder, så har vi - begge gangene - valgt å lime bildene på A4-ark og skrevet en engelsk bildetekst til hvert bilde. Hvis vi ikke gjorde dette vil VB gjøre det for oss. Vi har valgt ut bilder hvor enten jeg eller min mann er tilstede - men ikke alle 3 nødvendigvis samtidig. Vi har satset på at hele familien skal bli presentert, så vi har f.eks. lagt med bilde av meg sammen med min familie og bilde av min mann sammen med sin familie - Min mann har i tillegg 3 særkullsbarn og 1 barnebarn - og vi har sendt med bilder av de også. Nå sist tror jeg vi sendte 10-12 bilder inkludert 2 stk. av boligen vår. Nei, vi sendte ikke med passbilder av Vesla - bare av oss selv. Lykke til med dokumentinnsamlingen! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gogo1365380358 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi fikk tildeling i januar, og da fikk VB, IA og AF tildelingene samme dag. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjendine Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Normalt får AF tildelinger først. Stort sett har de to andre foreningene fått tildelinger i løpet av de neste 5 virkedagene. Da vi fikk tildeling i januar i år fikk alle tre foreningene tildeling på samme dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyu Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Vi har brukt VB og følte ikke at de var noe spesiellt trege på noen måte. Og opplegget i Kina "gikk på skinner", absolutt alt var tatt grundig hånd om slik at vi kunne konsentrere oss om barna. Vi valgte i sin tid VB fordi de i sitt infomateriell ga innntrykk av at de brukte litt ekstra tid på å legge alt til rette på hentereisen, og det syns jeg stemte bra med det vi opplevde. Ellers ser jeg du har fått gode tips ang. bilder av de andre her. Du kan jo også ringe foreningen om du er usikker. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Noen spørsmål vedr. VB og Kina + litt om bilder osv? Hei! Tildelingene til VB kommer ikke _alltid_ et par uker etter AF sine. Men det er vanlig at de kommer noen dager etterpå. Jeg søkte på spørsmålene deres, og ser at det er iallefall 2 spørsmål om hvorfor det er slik, uten at VB har kunnet svare skikkelig på det. (skikkelig er i denne sammenheng definert til et svar jeg er fornøyd med! Hehe..) Da vi fikk tildeling tidlig i fjor kom VB sine samme dag som AF sine. Det skjer også. Denne gangen ser jeg at det er 2 uker mellom. Det er _lenge_ , altfor lenge! Nå mener ikke jeg å insinuere at VB sitter og "ruger" på tidlelingene før de sender dem ut, men jeg tror heller ikke at CCAA sitter og ruger på VB sine lengre enn de andre organisasjonene sine. ) Så jeg tror at svaret på hvorfor VB sine tildelinger er "trege" ligger i administrasjonen og oversettingsrutiner etter at de har mottatt tildelingene fra CCAA. Jeg understreker at dette er min private teori, og ikke opplest og vedtatt sannhet! ) Da vi ventet sist syns jeg det var kjempefrustrerende at det var slik. Det blir jo sånn når man venter, hver dag teller. Selvsagt kan man si at i den store sammenheng betyr det null og niks, og selvsagt er det riktig, men når man er midt oppi det, da betyr det faktisk noe. Særlig når det kommer i tillegg til at VB sine søkere ofte venter noe lengre i forhold til AF sine før de får reise og hente barna sine også. Men: VB sine hentereise var fantastisk. Ingen over ingen ved siden! ) De har egne ansatte som virkelig kan sine ting, det er ikke en mikroting som er overlatt til tilfeldighetene. Og vi fikk bl.a. kulturpakke før tildeling, vi fikk flere opplysninger enn AF sine søkere fikk om barna sine (fordi VB sine Kinaansatte hadde tatt kontakt med barnehjemmet for å få oppdatering). Vi fikk kinesisk flagg og CD-er med kinesisk barnemusikk. Det økonomiske var også veldig ryddig og forutsigbart, og papirarbeid/administrasjon har såvidt jeg kan bedømme fungert knirkefritt. Så jeg nøler ikke med å anbefale VB for potensielle Kina-søkere, det gjør jeg ikke! ) Selv om jeg virkelig håper de kan få gjort noe med forskjellen på ventetid i forhold til AF. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tålmodig sjel Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Noen spørsmål vedr. VB og Kina + litt om bilder osv? Hei! Tildelingene til VB kommer ikke _alltid_ et par uker etter AF sine. Men det er vanlig at de kommer noen dager etterpå. Jeg søkte på spørsmålene deres, og ser at det er iallefall 2 spørsmål om hvorfor det er slik, uten at VB har kunnet svare skikkelig på det. (skikkelig er i denne sammenheng definert til et svar jeg er fornøyd med! Hehe..) Da vi fikk tildeling tidlig i fjor kom VB sine samme dag som AF sine. Det skjer også. Denne gangen ser jeg at det er 2 uker mellom. Det er _lenge_ , altfor lenge! Nå mener ikke jeg å insinuere at VB sitter og "ruger" på tidlelingene før de sender dem ut, men jeg tror heller ikke at CCAA sitter og ruger på VB sine lengre enn de andre organisasjonene sine. ) Så jeg tror at svaret på hvorfor VB sine tildelinger er "trege" ligger i administrasjonen og oversettingsrutiner etter at de har mottatt tildelingene fra CCAA. Jeg understreker at dette er min private teori, og ikke opplest og vedtatt sannhet! ) Da vi ventet sist syns jeg det var kjempefrustrerende at det var slik. Det blir jo sånn når man venter, hver dag teller. Selvsagt kan man si at i den store sammenheng betyr det null og niks, og selvsagt er det riktig, men når man er midt oppi det, da betyr det faktisk noe. Særlig når det kommer i tillegg til at VB sine søkere ofte venter noe lengre i forhold til AF sine før de får reise og hente barna sine også. Men: VB sine hentereise var fantastisk. Ingen over ingen ved siden! ) De har egne ansatte som virkelig kan sine ting, det er ikke en mikroting som er overlatt til tilfeldighetene. Og vi fikk bl.a. kulturpakke før tildeling, vi fikk flere opplysninger enn AF sine søkere fikk om barna sine (fordi VB sine Kinaansatte hadde tatt kontakt med barnehjemmet for å få oppdatering). Vi fikk kinesisk flagg og CD-er med kinesisk barnemusikk. Det økonomiske var også veldig ryddig og forutsigbart, og papirarbeid/administrasjon har såvidt jeg kan bedømme fungert knirkefritt. Så jeg nøler ikke med å anbefale VB for potensielle Kina-søkere, det gjør jeg ikke! ) Selv om jeg virkelig håper de kan få gjort noe med forskjellen på ventetid i forhold til AF. Husker deg godt fra høsten 2002 i perioden vi ventet på tildelingene. Du hadde alltid nyttig informasjon fra USA og om status, noe jeg satte stor pris på! Vi fikk tildelingene fredag 24. januar i fjor etter å ha ventet i 14. mnd. fra registrering i Kina. Vi brukte AF og fikk meget utfyllende informasjon om barna da vi var heldige og fikk hente gullklumpen vår på barnehjemmet. Men det er mulig at det generelt gis bedre informasjon om barna fra VB enn fra AF. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Husker deg godt fra høsten 2002 i perioden vi ventet på tildelingene. Du hadde alltid nyttig informasjon fra USA og om status, noe jeg satte stor pris på! Vi fikk tildelingene fredag 24. januar i fjor etter å ha ventet i 14. mnd. fra registrering i Kina. Vi brukte AF og fikk meget utfyllende informasjon om barna da vi var heldige og fikk hente gullklumpen vår på barnehjemmet. Men det er mulig at det generelt gis bedre informasjon om barna fra VB enn fra AF. Hei! Akkurat vår runde med tildelinger var litt spesiell, i den forstand at VB og AF fikk gruppe barn fra samme sted samtidig. Dermed ble den tildelingsrunden veldig sammenlignbar ! ) Nå har jeg fulgt med en stund, det er ikke så mye som gjelder Kinaadopsjon på DOL og sånn som går meg forbi...hihihi... :-) og det ser ut for meg som om mange av erfaringene vi gjorde er litt gjengs. Altså: Vi fikk vite reisedato ved tildeling, det fikk ikke AF sin gruppe, men de fikk likevel hente sine barn før vi hentet våre. De reiste hjem den dagen vi kom. AF hadde ikke vært i kontakt med barnehjemmet og fått verken oppdaterte opplysninger før de reiste (vi fikk hjem i posten noen uker etter tildeling) eller fikk noe papirer før de fikk barna sine med mange nyttige ting om barnet. (sovevaner, kallenavn, hva de liker å spise, hva de var vant med sosialt osv osv) Dette var opplysninger VB sin representant hadde innhentet dagen før vi kom, og veldig kjekt å ha. De i AF sin gruppe fikk heller ikke noe flagg eller musikk eller noenting sånn. Men altså, alle disse detaljene blir ganske uviktige i den store sammenheng, for all del! ) Eneste er når man er midt oppi venting, så er det faktisk ingen bagatell med 2 ukers forsinkelse på tildeling, det er det ikke. Og iallefall ikke hvis det er en forsinkelse som kan unngås hvis noen rutiner blir endret på. Og kanskje de kan det, hvem vet? ;-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyu Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hei! Akkurat vår runde med tildelinger var litt spesiell, i den forstand at VB og AF fikk gruppe barn fra samme sted samtidig. Dermed ble den tildelingsrunden veldig sammenlignbar ! ) Nå har jeg fulgt med en stund, det er ikke så mye som gjelder Kinaadopsjon på DOL og sånn som går meg forbi...hihihi... :-) og det ser ut for meg som om mange av erfaringene vi gjorde er litt gjengs. Altså: Vi fikk vite reisedato ved tildeling, det fikk ikke AF sin gruppe, men de fikk likevel hente sine barn før vi hentet våre. De reiste hjem den dagen vi kom. AF hadde ikke vært i kontakt med barnehjemmet og fått verken oppdaterte opplysninger før de reiste (vi fikk hjem i posten noen uker etter tildeling) eller fikk noe papirer før de fikk barna sine med mange nyttige ting om barnet. (sovevaner, kallenavn, hva de liker å spise, hva de var vant med sosialt osv osv) Dette var opplysninger VB sin representant hadde innhentet dagen før vi kom, og veldig kjekt å ha. De i AF sin gruppe fikk heller ikke noe flagg eller musikk eller noenting sånn. Men altså, alle disse detaljene blir ganske uviktige i den store sammenheng, for all del! ) Eneste er når man er midt oppi venting, så er det faktisk ingen bagatell med 2 ukers forsinkelse på tildeling, det er det ikke. Og iallefall ikke hvis det er en forsinkelse som kan unngås hvis noen rutiner blir endret på. Og kanskje de kan det, hvem vet? ;-) MVH Hvis ( jeg skriver hvis, for jeg vet ikke) det at VB forbereder hentereisen bedre enn andre foreninger, gjør at man må vente noen dager lenger ( eller et par uker som i deres tilfelle) så syns jeg faktisk det er verdt den ekstra tiden. Vi fikk også papirer på barna våre, med opplysninger som kallenavn, spise,sovevaner og mye annet-jeg ville ikke vært det for uten ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tålmodig sjel Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hei! Akkurat vår runde med tildelinger var litt spesiell, i den forstand at VB og AF fikk gruppe barn fra samme sted samtidig. Dermed ble den tildelingsrunden veldig sammenlignbar ! ) Nå har jeg fulgt med en stund, det er ikke så mye som gjelder Kinaadopsjon på DOL og sånn som går meg forbi...hihihi... :-) og det ser ut for meg som om mange av erfaringene vi gjorde er litt gjengs. Altså: Vi fikk vite reisedato ved tildeling, det fikk ikke AF sin gruppe, men de fikk likevel hente sine barn før vi hentet våre. De reiste hjem den dagen vi kom. AF hadde ikke vært i kontakt med barnehjemmet og fått verken oppdaterte opplysninger før de reiste (vi fikk hjem i posten noen uker etter tildeling) eller fikk noe papirer før de fikk barna sine med mange nyttige ting om barnet. (sovevaner, kallenavn, hva de liker å spise, hva de var vant med sosialt osv osv) Dette var opplysninger VB sin representant hadde innhentet dagen før vi kom, og veldig kjekt å ha. De i AF sin gruppe fikk heller ikke noe flagg eller musikk eller noenting sånn. Men altså, alle disse detaljene blir ganske uviktige i den store sammenheng, for all del! ) Eneste er når man er midt oppi venting, så er det faktisk ingen bagatell med 2 ukers forsinkelse på tildeling, det er det ikke. Og iallefall ikke hvis det er en forsinkelse som kan unngås hvis noen rutiner blir endret på. Og kanskje de kan det, hvem vet? ;-) MVH Jeg må bare korrigere deg litt på at vi i AF's gruppe ikke fikk "noen ting" på vår hentereise (flagg, musikk etc.) (Personlig synes jeg ikke slike ting er så vesentlig, men allikevel!) Nå var det tildelinger fra flere steder for AF's adoptanter den gangen. Det barnehjemmet vi fikk komme og hente datteren vår på gav oss både DVD om barnehjemmet, en nydelig kinesisk kjole til jenta vår og vi fikk et flott stempel i marmor med hennes kinesiske tegn samt et kinesisk maleri av adopsjonsmyndighetene i byen. Selvsagt fikk vi også dokumenter om datteren vår, med verdifull informasjon om hva hun likte å spise, sovetider, hvordan hun var funnet etc.etc. Dette varierer sikkert fra sted til sted og jeg tviler på om AF hadde inflytelse på dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg må bare korrigere deg litt på at vi i AF's gruppe ikke fikk "noen ting" på vår hentereise (flagg, musikk etc.) (Personlig synes jeg ikke slike ting er så vesentlig, men allikevel!) Nå var det tildelinger fra flere steder for AF's adoptanter den gangen. Det barnehjemmet vi fikk komme og hente datteren vår på gav oss både DVD om barnehjemmet, en nydelig kinesisk kjole til jenta vår og vi fikk et flott stempel i marmor med hennes kinesiske tegn samt et kinesisk maleri av adopsjonsmyndighetene i byen. Selvsagt fikk vi også dokumenter om datteren vår, med verdifull informasjon om hva hun likte å spise, sovetider, hvordan hun var funnet etc.etc. Dette varierer sikkert fra sted til sted og jeg tviler på om AF hadde inflytelse på dette! *flirer* Nå var det aldri meningen at dette skulle utvikle seg til en konkurranse om hvem som er best på hentereiser da! ) Når jeg snakket om hva vi fikk, så mente jeg det vi fikk fra VB, og de tingene VB hadde gjort, ikke de souvenirene, osv vi fikk fra barnehjemmet. Det var selvsagt likt på både AF sine gruppe og VB sin. Det var nettopp det at VB og AF hadde grupper til samme barnehjem samme måned som gjorde akkurat _vår_ tildelingsrunde veldig lett å saammenligne. Du har helt sikkert rett i at det kan variere fra gang til gang og sted til sted. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tålmodig sjel Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 *flirer* Nå var det aldri meningen at dette skulle utvikle seg til en konkurranse om hvem som er best på hentereiser da! ) Når jeg snakket om hva vi fikk, så mente jeg det vi fikk fra VB, og de tingene VB hadde gjort, ikke de souvenirene, osv vi fikk fra barnehjemmet. Det var selvsagt likt på både AF sine gruppe og VB sin. Det var nettopp det at VB og AF hadde grupper til samme barnehjem samme måned som gjorde akkurat _vår_ tildelingsrunde veldig lett å saammenligne. Du har helt sikkert rett i at det kan variere fra gang til gang og sted til sted. ) Helt enig! Bare et spørsmål: Hadde VB og AF grupper i samme måned til samme barnehjem både i Nanching og Shanghai? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Helt enig! Bare et spørsmål: Hadde VB og AF grupper i samme måned til samme barnehjem både i Nanching og Shanghai? Det vet jeg ikke. Vi var i Hubei. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvis ( jeg skriver hvis, for jeg vet ikke) det at VB forbereder hentereisen bedre enn andre foreninger, gjør at man må vente noen dager lenger ( eller et par uker som i deres tilfelle) så syns jeg faktisk det er verdt den ekstra tiden. Vi fikk også papirer på barna våre, med opplysninger som kallenavn, spise,sovevaner og mye annet-jeg ville ikke vært det for uten ... Selvsagt er det viktig at turene er ordentlig organisert! Men at det skal ta så mye lengre tid å få ut tildelingene er mer uforståelig syns jeg. Nå f.eks. tror jeg at VB søkere som sendte papirene sine sent i oktober 2003 fremdeles venter, mens AF fikk ut sine + det meste i november for 2 uker siden. Når man da vet at tildelingene blir sendt om ikke samme dagen, så iallefall i løpet av få dager fra CCAA, så er jo det pussig, og ikke noe gøy for de som venter. Det syns iallefall jeg! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150708-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-vedr-vb-og-kina-litt-om-bilder-osv/#findComment-961784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.