Gå til innhold

så ble det ritalin på oss.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bekymret ADHD mamma

Hei

Lenger nede har jeg skrevet og fått svar ang mine erfaringer. Dette under innlegget "ritalin". Jeg hadde kanskje litt for høye forventninger og ble litt skuffa da det ikke ble den store forskjellen jeg håpa på. Min gutt har angst i tillegg og det kan ikke ritalinen "ta bort". Du har en "spennende" tid foran deg, jeg håper dere får en positiv effekt.Bivirkningene, som kvalme, mørke ringer under øynene og hodepine gikk over etter noen få dager. Gutten min går nå på ritalin og vi merker bedring på de områdene der angsten ikke spiller inn :o) Han skal få terapi til høsten. Masse lykke til under utprøvingen, håper å høre mer fra deg åssen det gikk

Gjest midia

Hei

Lenger nede har jeg skrevet og fått svar ang mine erfaringer. Dette under innlegget "ritalin". Jeg hadde kanskje litt for høye forventninger og ble litt skuffa da det ikke ble den store forskjellen jeg håpa på. Min gutt har angst i tillegg og det kan ikke ritalinen "ta bort". Du har en "spennende" tid foran deg, jeg håper dere får en positiv effekt.Bivirkningene, som kvalme, mørke ringer under øynene og hodepine gikk over etter noen få dager. Gutten min går nå på ritalin og vi merker bedring på de områdene der angsten ikke spiller inn :o) Han skal få terapi til høsten. Masse lykke til under utprøvingen, håper å høre mer fra deg åssen det gikk

Hei!

Takk for hyggelig svar.

kommer nok til å skrive her inne om hvordan det går med oss utover sommeren.

Spent på om han vil få en del migrene anfall under utprøvinga da han plages en del med det.

Fint at gutten din får hjelp for angsten sin og ønsker dere lykke til videre i behandlingstiden.

Håper også gutten din får all den hjelp som trengs for at han skal fungere godt i hverdagen.

Gjest berni

Vi har ikke fått juksetabletter og merket fort at jenta var roligere og at humøret ble mye jevnere. Siden du skal bruke medisin/juksetabletter kan det hende at barnet ditt kommer til å være forskjellig fra dag til dag. Som bivirkning merket vi at hun hadde mistet matlysten, men dette gikk over etter en stund.

Gjest midia

Vi har ikke fått juksetabletter og merket fort at jenta var roligere og at humøret ble mye jevnere. Siden du skal bruke medisin/juksetabletter kan det hende at barnet ditt kommer til å være forskjellig fra dag til dag. Som bivirkning merket vi at hun hadde mistet matlysten, men dette gikk over etter en stund.

Det blir ikke forskjellig medisin annenhver dag.

Det er juksemedisin en hel uke og medisin en hel uke de blander ikke fra dag til dag.

Nå er det noen år siden jenta vår begynte på Ritalin.

Hun var 9 år og blir 13 år om noen mnd.

Vi fikk konvolutter med tabletter for 1 uke av gangen.

Merket fort hvilke uker som det var Ritalin i , det samme gjorde skolen.

Hun gikk på Ritalin i et par år,men har gått over på Conserta .

Virkningen avtok og det ble for tutlete med å ta Ritalinen 3 x daglig.

(ble som oftest glemt på skolen,og da var ettermiddagene "ødelagt")

Vi har i alle fall fått en ny jente.

Roligere,mere avbalansert,hodepine og nakkesmerter er blitt mindre , for ikke å snakke om hvor flink hun er blitt på skolen.

Det var snakk om at hun måtte gå om igjen 3 klasse for hun lå så langt bak de andre.

Nå ligger hun over gjennomsnitteti de fleste fag ;o)

Ønsker dere lykke til!!

Annonse

Gjest annen adhd-mamma

Roligere,mere avbalansert,hodepine og nakkesmerter er blitt mindre , for ikke å snakke om hvor flink hun er blitt på skolen.

Det var snakk om at hun måtte gå om igjen 3 klasse for hun lå så langt bak de andre.

Ønsker dere lykke til!!

Hei vin. Jeg la merke til at du skrev mindre hodepine/nakkesmerter. Har jenta di hatt mye "vondter" tidligere?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har to gutter med ADHD (6 og 11 år) og ei jente på 7. Jenta har en del problemer på skolen med konsentrasjon og hvis det er mye støy rundt henne. Likevel ikke så mye at de mistenker ADHD. Selv er jeg jo klar over at arvelighet gjør at hun kanskje sannsynligvis også har ADHD, men fordi hun er jente er det ikke så synlig.

Jenta mi har stadig vondt her og der, i armer, magen, hodet, nakken osv. osv. Kan dette også være et tegn på ADHD?

Hei vin. Jeg la merke til at du skrev mindre hodepine/nakkesmerter. Har jenta di hatt mye "vondter" tidligere?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har to gutter med ADHD (6 og 11 år) og ei jente på 7. Jenta har en del problemer på skolen med konsentrasjon og hvis det er mye støy rundt henne. Likevel ikke så mye at de mistenker ADHD. Selv er jeg jo klar over at arvelighet gjør at hun kanskje sannsynligvis også har ADHD, men fordi hun er jente er det ikke så synlig.

Jenta mi har stadig vondt her og der, i armer, magen, hodet, nakken osv. osv. Kan dette også være et tegn på ADHD?

Tja ; på en måte.

Jenta mi fikk mye hodepine og nakkesmerter på grunn av at hun hele tiden var anspent og stressa.

En nakke full med knuter gir jo nakke/hode-smerter.

Det er sant at AD/HD merkes lettest på gutter.

Dessverre for de jentene som ikke får den hjelpen de kankje trenger.

Det tok oss mange år før vi fikk en skikkelig utredelse av jenta vår.

Ønsker dere lykke til ;o)

Gjest midia

Ønsker dere lykke til!!

Det var fint å høre.

Gleder oss til å se om de virker på vår gutt.(starter mandag)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...