Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så på storkeprogrammet ikveld og forelsket meg fullstendig i lille Johanna fra Sör-Afrika. For ei herlig lita bollemor!

Vi skal adoptere med AF fra Kina så det er ikke aktuelt for oss å bytte land, men nysgjerrigheten i meg ble vekket. Hvilke adopsjonsforeninger er det som har Sör-Afrika som et av sine land? Kan ikke huske å ha sett at AF formidler adopsjoner derfra?

Vi har et vennepar som er i tenkeboksen ang. adopsjon og det ville värt fint å vite litt om adopsjon fra SA. Så i presentasjonsrunden her på DOL tidligere at det var noen få par som skulle få / hadde fått barn derfra. Hadde värt fint å höre et par ord fra dere! (o:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150836-n%C3%A5r-storken-svikter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir litt på siden men men... Fant noen av de danske adoptantene på nettet:

Johanne fra Sør Afrika:

www.geocities.com/winniejepsen

Signe Komal fra India:

www.mohr.langborg.dk

Verdens barn formidler barn fra Sør Afrika.

www.verdensbarn.no

Ja, hun var bare nydelig!

Verdens barn har Sør-Afrika, og jeg vet noen her inne som kom hjem med ei lita jente for ikke så lenge siden.

Selv har vi Etiopia som land, og det er jo i Afrika det også. Det er Af som formidler fra Etiopia, men det skjer en del der nå så jeg er usikker på om Etiopia er å anbefale akkurat nå.

Dette blir litt på siden men men... Fant noen av de danske adoptantene på nettet:

Johanne fra Sør Afrika:

Signe Komal fra India:

www.mohr.langborg.dk

www.verdensbarn.no

Hei Mille2!

Tusen hjertelig takk! Det var slett ikke på siden...

Klem fra

Hallo ! Vi kom hjem fra en vidunderlig tur i Sør Afrika for tre uker siden ! Vi har fått den nydeligste jenta på jord og hun er akkurat ni måneder nå ! Jeg har Bare positivt å si om både opplegg og oppholdet der nede og anbefaler varmt nye søkere å se nærmere på dette nye landet. Vi har adoptert via Verdens barn og vår prinsesse er det tredje barnet som er kommet til Norge. Fra vi hadde første hjemmebesøk til vi fikk tildeling gikk det nøyaktig ett år.

Har du spørsmål så send gjerne mail jeg skal svare så godt jeg kan; [email protected]

Hilsen en meget lykkelig nybakt trebarnsmor !!

Annonse

thuva1365380402

Hei Kinaputten!

Vet ikke så mye om SA, men vet at man må være praktiserende kristen for å kunne adoptere derfra.

Vi tenkte litt på SA, men det ble derfor uaktuelt for oss )o:

Ettersom noen har fortalt meg må man være registrert i statskirken, men trenger ikke være personlig kristen for å adoptere fra Sør-Afrika gjennom Verdens Barn.

spennende tid

Hei kinaputten.

Vi er ett av para som skal til SA. Vi gleder oss veldig. Verdens Barn formidler barn fra SA og har gjort det siden mars 2003. Det er ikke mange kriterier SA har: det må ikke være mer enn 40 år mellom søkere og barnet, aktiv i en kirke samt vært gift i minst tre år (husker ikke talla ift samboerskap før ekteskap). På VB sine sider står det at man må ha vært gift i minst 5 år, men det sier de ikke når jeg har snakkt med dem. Heller ikke i SVerige eller DAnmark kreves det, og de har lenger erfaring med adopsjoner fra dette landet enn Norge. Det er bare kommt tre barn til Norge fra SA. Og jeg har lest ett sted at de fleste barna som tildeles er undet ett år. Barna har gode og utfyllende helseattester, og man blir veldig godt tatt vare på nede i SA sier folk som har vært der (har snakkt med folk i Sverige og Danmark.) Vi regner med papira snart er sendt nedover og har blitt forespeilet 6-12 måneder før tildeling. Deretter får en 1-3 uker på seg før en skal reise ned. Så det er spennende. Du får ønske dem lykke til med valget og si at vi anbefaler SA. Og lykke til med Kina - adopsjonen.

Håper du fikk noen svar. Du finner kanskje mer infor på VB's sider, eller du kan stille meg spørsmål her inne.

Hilsner fra

Johanne fra Sør Afrika:

Signe Komal fra India:

www.mohr.langborg.dk

www.verdensbarn.no

Så gøy å se hjemmesidene til de vakre barna.....og få litt innblikk i hva som her skjedd etterpå....

Brasilmamma..

Ettersom noen har fortalt meg må man være registrert i statskirken, men trenger ikke være personlig kristen for å adoptere fra Sør-Afrika gjennom Verdens Barn.

Ikke for å lage en diskusjon ut av det, men dette er sakset fra VB sine sider;

Formelle krav til adoptivsøkere i Sør-Afrika:

Dere må være gift i fem år, alternativt at dere har vært samboere i to år og gift i tre år

Enslige kan ikke adoptere

Dere må være praktiserende kristne

Aldersforskjell mellom foreldre og barn skal ikke være mer enn 40-45 år

Oppgi ligningsrapporter i de første to år

Ha en fin dag (o:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...