Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg om dette i Vibek's diskusjon under her, men det forsvant visst...

Det jeg i korte trekk hadde skrevet:

Vi fik høre fra Bv at det tok seg bedre ut på papiret at det var brukt 6 mnd. Akkurat hvorfor vet jeg ikke, kanskje det har noe med tiden man trenger for å bli kjent og for å gjennomgå den prosessen sosialrapporten egentlig er.

Uansett har vi møtt stor fortåelse for at det vil være en fordel om den kan bli sendt før disse 6 mnd og BV gjør sitt ytterste for at den skal bli sendt nå snart.

Men på andres vegne må jeg si at jeg synes det er "urettferdig" at noen skal bruke 1 år på rapporten, mens andre bruker 1 mnd. Jeg synes det burde være mer likt.

Det er kanskje ikke så enkelt å få det til, for det virker jo som om det er opp hver kommune hvordan de vil gjøre det.

Og det ville jo være synd dersom de som bruker bare 1 mnd skulle _måtte_ øke med flere mnd. Men det kunne kanskje vært satt en max-tid på feks 6 mnd.

I vår kommune er det vanlig med 5 møter, men jeg vet om kommuner der det er vanlig med 2 møter. Så dette er også noe som er veldig forskjellig.

Og jeg synes de er uhørt at noen må vente i flere mnd'er bare for å komme igang med møtene.

Man kan vel trygt si at adopsjoner ikke er så veldig prioritert mange plasser, og synes jeg er veldig leit for dem det gjelder. Adopsjon er vel nok langtekkelig som det er, uten at man skal vente i en evighet på BV.

Jeg forstår jo at de har andre viktigere og akutte saker og ta seg av, men det burde da være mulig og pålegge kommunene en bedre rutine på dette?! Syne det flott av de kommunene som leier inn hjelp, når de ikke har mulighet så ta adopsjonesaker selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150881-om-ventetider-hos-bv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare fortelle at det sosialkontoret vi er "knyttet" til opererer med kun 2 møter. Et hjemmebesøk og et beøsk på deres kontor. Allikevel har de klart å bruke opptil et år på å få skrevet en sosialrapport.

Som du skriver burde det være en mer lik behandling over hele landet. Det er urettferdig at forskjellen er så stor. Ventetiden er jammen lang nok som den er!

Jeg oppfordrer alle "nybegynnere" om å stå på! Vær saklig, høflig, men pågående.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/150881-om-ventetider-hos-bv/#findComment-962750
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...