Gå til innhold

Mest sårende kommentar.

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokkert tante
Skrevet

Leste på forum-småbarnsforeldre, ei som spurte om de mest sårende kommentarende de har fått, generelt.

Tragisk så mye folk får seg til å si.

Tenkte at dette også kan vinkles over i adopsjons-sammenheng.

Hva er de mest sårende kommentarene dere har fått?

Jeg har en (selv om det ikke har med adopsjon å gjøre).

Min nydelige niese som var mulatt, døde litt over to år gammel, en fjern slekting sa; "det var vel like greit, hun var jo farget..."

Har aldri blitt så paff og sjokkert noen gang...og lei meg ikke minst)o:

Gjest Timari
Skrevet

Dette mennesket kan ikke være god i hodet!!. Ingen mennesker med fornuften i behold kunne få seg til å si noe sånt bullshit.

Hadde også blitt forbannet og såret.

Skrevet

Syns du virkelig dette er et interessant tema?

Det syns ikke jeg...

Skrevet

Det syns ikke jeg...

Synes dette er uintressant for andre.

Skrevet

Nå syns ikke jeg at sårende kommentarer er noe å samle på jeg da... ;-)

Det har sikkert vært noen, og jeg har sikkert spydd ut noen til andre om andre ting.

Skrevet

Det syns ikke jeg...

Ah - et skole-eksempel på sårende kommentar! Clever! *klapp klapp*

Skrevet

Man vil vel stadig få kommentarer som er sårende.

Jeg har en liste lengre en lang, noen er uskyldig og ikke så vondt ment og andre er veldig sårende og stikker dypt. Spesielt når de kommer fra den nærmeste familie.

Dette hendte 17. mai i år. Etter at vi var ferdig med å gå i barnetoget, tok vi med oss noen folk hjem til oss for å drikke kaffe og spise bløtekake. Oldemor satt på til oss og på veien hjem møtte vi noen mørkhudede personer som gikk med det norske flagget. Helt uventet kom det fra henne; ”jeg synes ikke slike personer har noe å gjøre ute på en slik dag som dette.” Vi ble litt paffe og mente hvilken grunn hun hadde til å si noe slikt. Hun skjønte at hun hadde trampet i salaten og ville ikke svare på det.

Etter at vi hadde sittet og drukket kaffe en stund og hadde det veldig hyggelig, hente det igjen. Men denne gangen var det bestemor (til vårt barn) som kom med en slik kommentar.

Hun ville fortelle hva oldemor hadde sagt tidligere på dagen (hun hadde vel også sagt det til de andre før møtte på oss etter endt barnetog), og dette syntes de vel var veldig morsomt. Bestemor, gudmor og oldemor lo etter at bestemor hadde fortalt dette.

Vi lo ikke og vi ble veldig såret og skuffet over dem. Vi trodde at de var så pass reflektert over at det tross alt er 2 stk. i familien som har utenlandsk opprinnelse (vår sønn og min svigerinnes forlovede, han er av gresk opprinnelse. Og snart vil de få et nytt medlem med utenlands opprinnelse).

Min mann ble sint og fortalte dem at de måtte passe seg for det de sa. For alt vi vet så kan det hende at dere får ”en slike en” i familien snart. Og det er en liten med småe ører som kan ta til seg slike ting. Vi vet ikke hvordan han etter hvert vil reagere på slike kommentarer. Og jeg vil skåne mine barn for slike kommentarer fra familien. De vil helt sikkert støte på slike slengbemerkninger, men de trenger ikke å komme fra den nærmeste familien. Jeg hadde ventet bedre av familien og det er ikke første gangen det har kommet slike kommentarer fra nærmeste familie, så derfor trodde jeg at de viste hva vi mente med slike setninger.

De mente at det var ikke det samme med vårt barn og hudfarge, men med slike kommentarer mener jeg at de tar alle sammen under en kam.

Hvordan vet de om den personen er en innvandrer eller om han/hun er adoptert? Det står ikke adoptert i pannen på dem? De kan mene hva de vil, men slike meninger trenger de ikke å si i vårt hus i nærvær av mine barn.

Man må vel bare belage seg på at vi kan møte på kommentarer som sårer. Og jeg regner med at det ikke vil stopp med den kommentaren som kom på 17. mai. Men jeg håper at de skjønte hva vi mente om slike bemerkninger og at de respekterer oss og våre barn.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...