Gjest jobber på feriekoloni Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 har jobbet på feriekoloni og et av barna i min gruppe viser en atferd som gjør at jeg mistenker at det er noe nevrologisk galt. har ikke fått noen informasjon om at det skulle feile henne noe bortsett fra at hun har et synsproblem og ser litt dårlig hun er 10 år men er 4 år i modenhet. Hun er klønete, har veldig lett for å miste ting.Hun har en veldig rar håndstilling når hun skal skrive noe, nesten som et umodent grep. Hun er også veldig klønete når hun skal spise. Ofte ramler melkeglasset over og kliner veldig med maten det som opptar meg mest er at alle beskjeder som hun får går inn i det ene øret og ut det andre. vi kan si opptil flere ganger at hun ikke får dra katten i halen men etter to minutter så fortsetter hun å gjøre det samme. Hun har ikke noen venner som vil være sammen med henne over tid, tror de fleste blir veldig sliten av henne fordi hun hele tiden skal bestemme og lage reglene. Merker også at hun ikke klarer å vente på tur, og blir kjempesint hvis vi sier at nå har hun hoppet lenge nok på trampolinen og at de andre barna må få slippe til. Merker også at hun misforstår en god del av det de andre sier til henne og kan bli veldig aggressiv hvis noen feks erter henne med at hun har kjæreste. Sist gang noen gjorde dette da vi var på buss tur løp hun gjennom bussen og begynte å slå den som hadde kommet med denne kommentaren og vi måtte gripe inn og holde henne fast. er ganske sliten av å hele tiden sette grenser for henne. Vet ikke nok om ADHD og lurer på om noen av dere ut fra beskrivelsen har noen ideer om hva det eventuelt kan være og noen strategier som kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Minner om datteren min som har dysleksi og ikke adhd. Lese- og skrivevanskeligheter og dårlig kordinasjon hører sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-963989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady 2004 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg ville abselutt ha anbefalt å få henne utredet for adhd. Dysleksi kan hun også ha som et tilleggsproblem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dette minner også om en jeg kjenner som har en liten hjerneskade. Ble mer og mer merkbart ettersom årene gikk. Men - jeg skjønner egentlig ikke helt bakgrunnen til en feriekoloni-ansatt som vil diagnostisere et barn. Det er ikke din sak! Det er blitt åpenbart for deg at dette barnet - av en eller annen årsak - ikke mestrer det som man normalt kan forvente av barn på hennes alder. Da er det vel først og fremst riktig å prøve å håndtere situasjonene best mulig. Ev. kontakte foreldrene om dere vil ha råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobber på feriekoloni Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Dette minner også om en jeg kjenner som har en liten hjerneskade. Ble mer og mer merkbart ettersom årene gikk. Men - jeg skjønner egentlig ikke helt bakgrunnen til en feriekoloni-ansatt som vil diagnostisere et barn. Det er ikke din sak! Det er blitt åpenbart for deg at dette barnet - av en eller annen årsak - ikke mestrer det som man normalt kan forvente av barn på hennes alder. Da er det vel først og fremst riktig å prøve å håndtere situasjonene best mulig. Ev. kontakte foreldrene om dere vil ha råd. jeg har overhodet ikke tenkt til å sette en diagnose på dette barnet. Jeg er ikke selv utdannet til det. og vet at det er vanskelig i seg selv å sette en diagnose ut fra en beskrivelse. Jeg skrev innlegget fordi jeg var nysgjerrig på problematikken og lurte på om hun kunne passe inn i kategorien. Jeg har heller ikke tenkt til å konfrontere foreldrene med at jeg tror at hun har ADHD. Det er som du sier ikke min sak. Det jeg var ute etter var om det var noen som hadde erfaringer og tips om hvordan man kunne håndtere barn som viste denne type atferd. Foreldrene har gitt veldig lite råd og veiledning til oss. derfor spør jeg om dette i forum. Kanskje det er interessant for andre også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mine barn skal ikke på feriekoloni Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Huff så ekkelt med tilfeldig personale på diverse feriekolonier og leirskoler som driver og diskuterer og diagnostiserer barn. Kan du ikke bare konstatere at barnet skiller seg noe ut, og legge opp løpet etter det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Ikke alle unger trives like godt på feriekoloni, og det er som ellers i livet stor forskjell mht hvor mye sosial kompetanse de har. Unger som trives dårlig i situasjonen, viser ofte sine mindre gode sider og dermed ønsker ikke de andre ungene å leke med vedkommende slik at vanskelighetene forsterkes. Jeg synes i utgangspunktet det er irrelevant om hun muligens skulle ha adhd siden det ikke er deres oppgave hverken å observere eller diagnostisere med henblikk på slike forhold. Jeg kan heller ikke se at din beskrivelse gir spesielt sterke holdepunkter for en adhd-problematikk, det finnes andre forklaringsmodeller som er like nærliggende. Du sier du er lei av å sette grenser. Kanskje det går an å tilbringe tid sammen med jenta på en mer positiv måte. Siden hun tydeligvis ikke fungerer så godt sammen med de andre barna, har dere som jobber der et spesielt ansvar for å ivareta henne. forsøk å snakke med henne for å finne ut av hvordan hun trives, ring evt. foreldrene hennes dersom det er noe spesielt dere ønsker å drøfte, og se det som deres oppgave å gjøre feriekolonioppholdet til en best mulig erfaring for jenta. Det kan selvfølgelig godt hende at hun har adhd, og at foreldrene av frykt for unødvendig stigmatisering ikke har orientert om dette. Dette spiller ikke så stor rolle synes jeg - det ansvaret dere har er uansett å ivareta alle barna på en måte som gjør at hver enkelt har det bra nok den tiden de tilbringer hos dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobber på feriekoloni Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Ikke alle unger trives like godt på feriekoloni, og det er som ellers i livet stor forskjell mht hvor mye sosial kompetanse de har. Unger som trives dårlig i situasjonen, viser ofte sine mindre gode sider og dermed ønsker ikke de andre ungene å leke med vedkommende slik at vanskelighetene forsterkes. Jeg synes i utgangspunktet det er irrelevant om hun muligens skulle ha adhd siden det ikke er deres oppgave hverken å observere eller diagnostisere med henblikk på slike forhold. Jeg kan heller ikke se at din beskrivelse gir spesielt sterke holdepunkter for en adhd-problematikk, det finnes andre forklaringsmodeller som er like nærliggende. Du sier du er lei av å sette grenser. Kanskje det går an å tilbringe tid sammen med jenta på en mer positiv måte. Siden hun tydeligvis ikke fungerer så godt sammen med de andre barna, har dere som jobber der et spesielt ansvar for å ivareta henne. forsøk å snakke med henne for å finne ut av hvordan hun trives, ring evt. foreldrene hennes dersom det er noe spesielt dere ønsker å drøfte, og se det som deres oppgave å gjøre feriekolonioppholdet til en best mulig erfaring for jenta. Det kan selvfølgelig godt hende at hun har adhd, og at foreldrene av frykt for unødvendig stigmatisering ikke har orientert om dette. Dette spiller ikke så stor rolle synes jeg - det ansvaret dere har er uansett å ivareta alle barna på en måte som gjør at hver enkelt har det bra nok den tiden de tilbringer hos dere. mulig at jeg ikke har vært tydelignok i innlegget mitt at mitt spørsmål var reist av interesse og ikke et grunnlag for å diagnostisere barn. Det trodde jeg at flesteparten forstod da jeg jobber på feriekoloni har jeg ikke noe grunnlag for å diagnostisere barn. Jeg stilte spørsmålet fordi jeg holder på å utdanne meg til lærer og gjerne ville vite mer om ADHD med bakgrunn i denne kasusen. Hva er så galt med at vi som jobber på sånne steder viser interesse for barna? for ordens skyld har jeg også endret på noen fakta så ingen skal kunne kjenne igjen personen ut fra deg jeg beskriver. Jeg ville gjerne vite mer om ADHD siden jeg også har barn på leir som har fått diagnosen. Men hvis folk synes det er skremmende å sende barn på leir av den grun så begynner jeg å lure 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tante til en med ADHD Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 mulig at jeg ikke har vært tydelignok i innlegget mitt at mitt spørsmål var reist av interesse og ikke et grunnlag for å diagnostisere barn. Det trodde jeg at flesteparten forstod da jeg jobber på feriekoloni har jeg ikke noe grunnlag for å diagnostisere barn. Jeg stilte spørsmålet fordi jeg holder på å utdanne meg til lærer og gjerne ville vite mer om ADHD med bakgrunn i denne kasusen. Hva er så galt med at vi som jobber på sånne steder viser interesse for barna? for ordens skyld har jeg også endret på noen fakta så ingen skal kunne kjenne igjen personen ut fra deg jeg beskriver. Jeg ville gjerne vite mer om ADHD siden jeg også har barn på leir som har fått diagnosen. Men hvis folk synes det er skremmende å sende barn på leir av den grun så begynner jeg å lure synes det er kjempefint at folk viser interesse for problematikken, om de så jobber på SFO eller på sommerleir/feriekoloni. Noe annet blir det selvfølgelig om målet er å gi dem en diagnose. Tror det er viktig for lærere å vite mer om dette. Nå er det jo ikke sikkert at denne jenta har ADHD men det er sikkert lurt å finne ut noen teknikker som kan hjelpe mot barn som har slike problemer som du beskriver. lykke til videre med jobben på feriekolonien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 mulig at jeg ikke har vært tydelignok i innlegget mitt at mitt spørsmål var reist av interesse og ikke et grunnlag for å diagnostisere barn. Det trodde jeg at flesteparten forstod da jeg jobber på feriekoloni har jeg ikke noe grunnlag for å diagnostisere barn. Jeg stilte spørsmålet fordi jeg holder på å utdanne meg til lærer og gjerne ville vite mer om ADHD med bakgrunn i denne kasusen. Hva er så galt med at vi som jobber på sånne steder viser interesse for barna? for ordens skyld har jeg også endret på noen fakta så ingen skal kunne kjenne igjen personen ut fra deg jeg beskriver. Jeg ville gjerne vite mer om ADHD siden jeg også har barn på leir som har fått diagnosen. Men hvis folk synes det er skremmende å sende barn på leir av den grun så begynner jeg å lure Hei:-) Det må være lov å være nysgjerrig - både av faglige og personlige årsaker. Jeg reagerte litt på din fremstilling av jenta - særlig påstanden om at hun sto på 4 års stadiet mht modenhet. At dere ut i fra noen dagers samvær skulle ha grunnlag for å påstå dette, syntes jeg var ganske ekstremt. Forøvrig mener jeg fortsatt at det kan være andre like gode forklaringsmodeller som adhd på jentas problemer. Fordi adhd er blitt et ganske kjent fenomen, tyr man kanskje litt for ofte til adhd som mulig forklaringsmodell? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hei:-) Det må være lov å være nysgjerrig - både av faglige og personlige årsaker. Jeg reagerte litt på din fremstilling av jenta - særlig påstanden om at hun sto på 4 års stadiet mht modenhet. At dere ut i fra noen dagers samvær skulle ha grunnlag for å påstå dette, syntes jeg var ganske ekstremt. Forøvrig mener jeg fortsatt at det kan være andre like gode forklaringsmodeller som adhd på jentas problemer. Fordi adhd er blitt et ganske kjent fenomen, tyr man kanskje litt for ofte til adhd som mulig forklaringsmodell? takk for svaret ditt. Men hvor har jeg skrevet at jeg bare har kjent henne noen dager? Dette er et barn som har vært på leir flere ganger. vil ikke si noe mer om hva slags type leir det er siden folk kan få mistanke om at jeg bryter taushetsplikten. Men vi har vanligvis mye opplysninger om barna men ikke om dette barnet. Og vi bryr oss om at alle barna skal trives og ha det bra. Kanskje min nysgjerrighet springer ut derifra? Jeg synes det bedre å vise interesse for barn som åpenbart sliter sammen med andre enn å gi totalt blaffen i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 jeg har overhodet ikke tenkt til å sette en diagnose på dette barnet. Jeg er ikke selv utdannet til det. og vet at det er vanskelig i seg selv å sette en diagnose ut fra en beskrivelse. Jeg skrev innlegget fordi jeg var nysgjerrig på problematikken og lurte på om hun kunne passe inn i kategorien. Jeg har heller ikke tenkt til å konfrontere foreldrene med at jeg tror at hun har ADHD. Det er som du sier ikke min sak. Det jeg var ute etter var om det var noen som hadde erfaringer og tips om hvordan man kunne håndtere barn som viste denne type atferd. Foreldrene har gitt veldig lite råd og veiledning til oss. derfor spør jeg om dette i forum. Kanskje det er interessant for andre også? Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du lar være å kontakte foreldrene? Det kan vel være relevant å fortelle foreldrene at dere er bekymret fordi hun ikke fungerer så bra i samspill med de andre barna, og spørre om dette er noe de har erfart tidligere, og om de evt. har noen råd om hva dere kan/bør gjøre i vanskelige situasjoner. Det kan være mange årsaker - gode og mindre gode - til at foreldrene ikke har informert dere, men om dere legger fram dette på en saklig måte, så tror jeg nok de bare vil være takknemlig for at dere forsøker å gjøre det beste for barnet deres. Det kommer helt an på måten det blir lagt fram på vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 takk for svaret ditt. Men hvor har jeg skrevet at jeg bare har kjent henne noen dager? Dette er et barn som har vært på leir flere ganger. vil ikke si noe mer om hva slags type leir det er siden folk kan få mistanke om at jeg bryter taushetsplikten. Men vi har vanligvis mye opplysninger om barna men ikke om dette barnet. Og vi bryr oss om at alle barna skal trives og ha det bra. Kanskje min nysgjerrighet springer ut derifra? Jeg synes det bedre å vise interesse for barn som åpenbart sliter sammen med andre enn å gi totalt blaffen i det. Hvis du har sett henne hver sommer i årevis er jeg enig i at du har bedre bakgrunn for ditt spørsmål. Jeg har endel andre assosiasjoner til hva som kan være årsak til hennes atferd, men føler liksom at det blir litt feil å spekulere for mye. Man må jo alltid se på barnets bakgrunn for å kartlegge mulige årsaker. Kanskje er hun utredet både med hensyn til adhd og andre typer problemer. Enkelte foreldre bestemmer seg for ikke å gi slike opplysninger videre, fordi de mener det kan stigmatisere barnet. Hvorvidt dette er klokt kan sikkert diskuteres. Jeg var forøvrig selv på feriekoloni det året jeg jeg var hhv 6 og 7 år. Mistrivdes enormt - og ble karakterisert av lederne som et "sært barn", noe jeg sikkert også var :-) I ettertid undres jeg over at lederne ikke var i stand til å bidra noe for at jeg skulle ha det ok de ukene jeg var der. Mitt første svar til deg var sikkert preget av disse minnene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du lar være å kontakte foreldrene? Det kan vel være relevant å fortelle foreldrene at dere er bekymret fordi hun ikke fungerer så bra i samspill med de andre barna, og spørre om dette er noe de har erfart tidligere, og om de evt. har noen råd om hva dere kan/bør gjøre i vanskelige situasjoner. Det kan være mange årsaker - gode og mindre gode - til at foreldrene ikke har informert dere, men om dere legger fram dette på en saklig måte, så tror jeg nok de bare vil være takknemlig for at dere forsøker å gjøre det beste for barnet deres. Det kommer helt an på måten det blir lagt fram på vil jeg tro. er skeptisk til å kontakte foreldrene fordi jeg ikke vil oppfattes, som sikkert noen andre også har oppfattet meg i innlegget at jeg bare er opptatt av diagnoser og at jeg vil putte henne inn i en bås. Ingen foreldre liker jo å høre det. Det jeg kan nevne for foreldrene er at jeg synes at hun er veldig ensom til tider og om det har skjedd noe i hjemmemiljøet. Må gå forsiktig frem. Synes det er merkelig hvis ikke det pedagogiske personalet på skolen hun går på ikke har grepet inn hvis hun virkelig har disse problemene som jeg har antydet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hvis du har sett henne hver sommer i årevis er jeg enig i at du har bedre bakgrunn for ditt spørsmål. Jeg har endel andre assosiasjoner til hva som kan være årsak til hennes atferd, men føler liksom at det blir litt feil å spekulere for mye. Man må jo alltid se på barnets bakgrunn for å kartlegge mulige årsaker. Kanskje er hun utredet både med hensyn til adhd og andre typer problemer. Enkelte foreldre bestemmer seg for ikke å gi slike opplysninger videre, fordi de mener det kan stigmatisere barnet. Hvorvidt dette er klokt kan sikkert diskuteres. Jeg var forøvrig selv på feriekoloni det året jeg jeg var hhv 6 og 7 år. Mistrivdes enormt - og ble karakterisert av lederne som et "sært barn", noe jeg sikkert også var :-) I ettertid undres jeg over at lederne ikke var i stand til å bidra noe for at jeg skulle ha det ok de ukene jeg var der. Mitt første svar til deg var sikkert preget av disse minnene. Hei igjen. dette opplegget er vel egentlig en sommerleir men jeg ser jo nå at ordet feriekoloni som jeg skrev for å anomynisere det kanskje skapte en god del negative assosiasjoner. I vår jobb har vi lagt vekt på at vi ikke skal overkjøre barna. De skal oppleve glede og mestring ved å være der. Vi har et veldig fritt opplegg også, ikke overstyrt av regler til enhver tid. Hvert barn har hver sin leder som følger dem opp 24 timer i døgnet. Det er altså ikke snakk om noen sovesal eller opprop om morningen. Den uka/ukene vi er der gjør vi morsomme ting som å dra på fornøyelsesparker, Badeland og aktiviteter på senteret. Det er en veldig populær leir som det er store ventelister på hvert år. Det er altså ikke Hudøy feriekoloni hvor barn som har foreldre som reiser bort i ferien blir prioritert. Skriver dette for at du skal få et litt annet inntrykk av feriekoloni enn Lillebjørn Nilsens vise. Dette barnet som jeg er litt bekymret for er ikke det barnet jeg har ansvar for men er allikvel i min gruppe. Vi hjelper til å avlaste hverandre og jeg ser jo at det skaper dårlig stemning blant oss alle når vi må bruke masse tid på å kjefte og sette grenser. Og jeg ønsker jo ikke å gjøre det heller. Men ingen av strategiene jeg har brukt synes å virke. Så hvis du/dere har erfaring med teknikker som kan hjelpe henne og oss så hadde det vært fint å høre om det mvh feriekoloniansatt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 er skeptisk til å kontakte foreldrene fordi jeg ikke vil oppfattes, som sikkert noen andre også har oppfattet meg i innlegget at jeg bare er opptatt av diagnoser og at jeg vil putte henne inn i en bås. Ingen foreldre liker jo å høre det. Det jeg kan nevne for foreldrene er at jeg synes at hun er veldig ensom til tider og om det har skjedd noe i hjemmemiljøet. Må gå forsiktig frem. Synes det er merkelig hvis ikke det pedagogiske personalet på skolen hun går på ikke har grepet inn hvis hun virkelig har disse problemene som jeg har antydet. Hvis du velger dine ord med omhu, og virkelig viser at du kun er bekymret for barnets trivsel, og ikke drar inn diagnoser, men konkrete situasjoner som fungerer dårlig, så vil jeg absolutt tro at barnets foreldre vil være glad for at de blir spurt til råds. Alle foreldre vil jo sitt barns beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hvis du velger dine ord med omhu, og virkelig viser at du kun er bekymret for barnets trivsel, og ikke drar inn diagnoser, men konkrete situasjoner som fungerer dårlig, så vil jeg absolutt tro at barnets foreldre vil være glad for at de blir spurt til råds. Alle foreldre vil jo sitt barns beste. ok :-) takk for rådb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-964985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomja Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hei! Leser innleggene med stor interesse og tenkte jeg kunne gi deg et litteratur tips. "Flodhesten i dagligstuen" av Tommy Hellsten er i utgangspunktet en bok om barn i alkoholiserte hjem, men den er meget informerende og beskrivende rundt temaet det å være barn! Kanskje den kan være til nytte i din jobb med barn og ungdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-967510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei! Leser innleggene med stor interesse og tenkte jeg kunne gi deg et litteratur tips. "Flodhesten i dagligstuen" av Tommy Hellsten er i utgangspunktet en bok om barn i alkoholiserte hjem, men den er meget informerende og beskrivende rundt temaet det å være barn! Kanskje den kan være til nytte i din jobb med barn og ungdom. tusen takk for boktipset :-) er det en bok som kan lånes på de fleste bibliotek? Er det en ny bok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-967938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomja Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 tusen takk for boktipset :-) er det en bok som kan lånes på de fleste bibliotek? Er det en ny bok? Boken er fra -92 og kan sikkert lånes på enkelte bibliotek. Ellers anbefaler jeg det www.haugenbok.no for billig og enkel handel:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151047-kan-dette-barnet-ha-adhd/#findComment-967954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.