Gå til innhold

Kan dette barnet ha ADHD

Anbefalte innlegg

jeg har overhodet ikke tenkt til å sette en diagnose på dette barnet. Jeg er ikke selv utdannet til det. og vet at det er vanskelig i seg selv å sette en diagnose ut fra en beskrivelse. Jeg skrev innlegget fordi jeg var nysgjerrig på problematikken og lurte på om hun kunne passe inn i kategorien. Jeg har heller ikke tenkt til å konfrontere foreldrene med at jeg tror at hun har ADHD. Det er som du sier ikke min sak. Det jeg var ute etter var om det var noen som hadde erfaringer og tips om hvordan man kunne håndtere barn som viste denne type atferd. Foreldrene har gitt veldig lite råd og veiledning til oss. derfor spør jeg om dette i forum. Kanskje det er interessant for andre også?

Jeg syns det er bra at du ønsker å få mer kunnskap om barn og ungdom! Selv om du ikke diagnostiserer så kan det hende ofte at du vil møte og jobbe med adhd barn. Derfor er ny kunnskap bare en stor fordel for deg og ditt yrke. Syns dere andre er lite tolerante i forhold til at noen som faktisk jobber i feriekolono ønsker å vite mest mulig om temaet. Dette er jo et forum for å stille spørsmål og undres for alle som ikke "kan alt". Skjerp dere!!!! Kunnskap er viktig!

Fortsetter under...

Gjest jobber på feriekoloni

Jeg syns det er bra at du ønsker å få mer kunnskap om barn og ungdom! Selv om du ikke diagnostiserer så kan det hende ofte at du vil møte og jobbe med adhd barn. Derfor er ny kunnskap bare en stor fordel for deg og ditt yrke. Syns dere andre er lite tolerante i forhold til at noen som faktisk jobber i feriekolono ønsker å vite mest mulig om temaet. Dette er jo et forum for å stille spørsmål og undres for alle som ikke "kan alt". Skjerp dere!!!! Kunnskap er viktig!

takk for svaret ditt. Stusset også en del over svarene jeg fikk. Det virker som om det er veldig vanskelig for enkelte å forstå at en kan ha en faglig interesse for noe(n). At jeg ga en observasjon av et barn der jeg jobbet tror jeg ble tolket som om jeg grafset i privatlivet til noen. Om det hadde vært dattera mi jeg hadde beskrevet tror jeg ikke folk hadde reagert på samme måte.

Har lagt merke til at det å observere at noen viser en annen atferd ofte blir tolket som om jeg stigmatiserer barnet og at det er best om man lar personen være i fred. Det er ofte det som er problemet i skoleverket i dag at man er altfor opptatt av at barn skal få være i fred uten å tenke på om de kunne ha behov for hjelp/veiledning på et vis. Ofte har det gått så lang tid før spesialister blir koblet inn at det er for sent, om det så er dysleksi eller atferdsproblemer. Vet også at mange unge voksne er bitre fordi de ikke fikk den hjelpen de trengte når de var yngre. Man skal selvsagt passe seg for å stigmatisere barn når man griper inn men det finnes jo mange metoder for å hjelpe uten at barnet føler seg utafor.

Noe som jeg kom på når jeg leste svarene her, var vel om denne jenta muligens kunne ha et hørselsproblem med tanke på at hun ikke kunne følge beskjeder. Det dreier seg ikke om vondt vilje fra hennes side i og med at hun ikke hører på hva vi sier. Det virker ikke som det er trass heller, for hun er alltid positiv til alle aktiviteter som skjer. Hun har sine gode evner og ressurser også selv om jeg ikke skrev det i beskrivelsen. Men hun er en av de barna som jeg bare får på følelsen av at noe er feil uten at jeg kan forklare eksakt hvorfor. det var ADHD diagnosen som slo meg først men det er også mulig at det kan være en svært blandet problematikk her

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...