Gå til innhold

Om det å ikke skulle ha et barn til

Anbefalte innlegg

Gjest ikk nick

Vi har to flotte unger en egenfødt og en adoptert (minsten). Jeg har i tre år ønsket at minstemann skulle få et søsken men mannen min og vårt eldte barn har hele tiden sagt nei. Mannen min føler han har nok med de to vi har og at vi ikke har økonomi til en til og at han er for gammel (47 år), den eldste vil ikke ha søsken fra to forskjellige land. P.g.a vår alder er det ikke aktuelt med det landet vi hadde i første runde.

Fornuftsmessig kan jeg jo forstå dem, men følesmessig har jeg ennå ikke klart å slippe tanken på et barn til. Det har blitt til en slags sorgprosess som ligger langt bak i underbevistheten men som med ujevne mellomrom kommer fram i dagen. Spesielt vondt er det når venner av oss i all vennskapelighet oppfordrer oss til å sette igang med en ny prosess. Jeg har jobbet my med meg selv for å å bearbeide denne sorgen og har et håp om å kunne komme styrket ut av den.

Dette innlegget er ikke ment som syting, men en refleksjon på en litt tung dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151084-om-det-%C3%A5-ikke-skulle-ha-et-barn-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anastussia

Hvorfor er du ikke fornøyd med de to barna du har? Har du tenkt over hvilke signaler du sender til barna dine om dette? At de liksom ikke er bra nok så du MÅ ha et barn til?

Og hvordan kan du si får at minsten skal få et søsken? Har h*n ikke et storesøsken da??

Gjest klem til deg

Jeg tror det er en vanlig følelse, uansett om man selv er enig i at man ikke skal ha flere barn eller ikke. Det er en slags "sorg" å vite at man ikke skal få enda et barn, oppleve svangerskap eller adopsjonsprosessen igjen osv.

Men - du skal ikke presse mannen din til noe han ikke vil / orker. Særlig ikke når dere har to barn, og han føler at han har blitt gammel nok til å ikke ha flere småbarn. Har du ekstra overskudd / ressurser, se om du kan bruke disse til barn som trenger litt hjelp, vær avlastningshjem etc. Inviter tantebarn hjem til dere en helg osv osv.

men følelsen / sorgen over at man ikke skal ha flere barn, går mange igjennom uansett.

Logitechmusa

Hvorfor er du ikke fornøyd med de to barna du har? Har du tenkt over hvilke signaler du sender til barna dine om dette? At de liksom ikke er bra nok så du MÅ ha et barn til?

Og hvordan kan du si får at minsten skal få et søsken? Har h*n ikke et storesøsken da??

Ærlig talt! Det er da ikke fordi barna man har ikke er bra nok at man ønsker flere barn!

Annonse

Gjest ikk nick

anatussia

Jeg vil bare understreke at jeg ikke går rundt og syter fordi jeg ikke skal ha et barn til. Den sorgen bærer jeg inne i meg og prater iblant med mannen min om dette. Jeg er kjempeglad for de to barna jeg har og tar meg selvfølgelig av dem på den måten jeg føler er best for dem og meg.

Til dere andre, takk for gode ord. Jeg kommer ikke til å presse på mannen min for å få et barn til.

Gjest anastussia

anatussia

Jeg vil bare understreke at jeg ikke går rundt og syter fordi jeg ikke skal ha et barn til. Den sorgen bærer jeg inne i meg og prater iblant med mannen min om dette. Jeg er kjempeglad for de to barna jeg har og tar meg selvfølgelig av dem på den måten jeg føler er best for dem og meg.

Til dere andre, takk for gode ord. Jeg kommer ikke til å presse på mannen min for å få et barn til.

Men hvordan kan du gå rundt å SØRGE for at du ikke skal ha et barn til? Hva med å glede seg over det en har og nyte livet? Ikke rart folk har mye problemer...

Hvordan skal barna skjønne det om mor går rundt og sytrer for at hun ikke skal ha flere barn??

Jeg husker godt klumpen i magen da vi reiste fra Thailand etter siste adopsjon. Det er nok en slags sorg, ja.Jeg syns ikke du sutrer:-)

anastussia sine kommentarer må du overhodet ikke bry deg om. H*n har sikkert sine problemer å stri med som finner det for godt å angripe deg for noe du ikke har sagt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...