Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

Hei,

*ler*

Jo, men er jo ikke mindre bedrageri av den grunn. Dessuten, selv om det kanskje er ufarlig for folk som har "vondt i lilletåen", så kan slikt også få folk til feilaktig å tro at de er friske, og derfor ikke oppsøke kompetent medisinsk behandling. (Se innlegget til Dorthe nedenfor.)

Med vennlig hilsen

Kompetent og kompentent...

Hadde en enda vært sikker på at en fikk kompetent behandling innenfor helsevesenet så! Det er like usikkert som det er i den alterative delen. Har prøvd begge deler jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Kompetent og kompentent...

Hadde en enda vært sikker på at en fikk kompetent behandling innenfor helsevesenet så! Det er like usikkert som det er i den alterative delen. Har prøvd begge deler jeg!

Du lyver.

Å sammenligne dokumentert kompetanse innenfor helsevesenet med "kompetansen" hos kvakksalvere og bedragere er idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer verken med 1 eller 30 behandlinger hos en "healer" eller andre bedragere.

Vanligvis kan man bli kvitt en lungebetennelse med en antibiotikakur fra legen..

Med vennlig hilsen

Nå var det ikke lungebettenelsene vi gikk til akupunktør for heller ,men ørene.

Han har satt inn dren 6 ganger,men nå gjør de ikke mer for han,da trommhinnene er åpne og dren har ingen hensikt. Eneste håpet nå er at han vokser det av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke lungebettenelsene vi gikk til akupunktør for heller ,men ørene.

Han har satt inn dren 6 ganger,men nå gjør de ikke mer for han,da trommhinnene er åpne og dren har ingen hensikt. Eneste håpet nå er at han vokser det av seg.

Jeg gikk til den antroposofiske legen på antroposofisk senter i Oslo med minstemann da han hadde hatt ørebetennelse flere ganger og ikke tålte penicillin. Han hadde også atopisk eksem. Besøket kostet fem hundre kroner men var vel verdt det da begge deler forsvant etter behandling. Det er i hvert fall fire år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Du lyver.

Å sammenligne dokumentert kompetanse innenfor helsevesenet med "kompetansen" hos kvakksalvere og bedragere er idioti.

Jeg lyver ikke, alt er selvopplevd, innen begge genre. Helsehjelp er veldig personavhengig, noen treffer bra hjelpere, andre treffer lite flinke hjelpere. Dette gjelder i begge genre. Det hjelper lite å ha bra dokumentasjon på at 'genren' skal hjelpe da! Når personene som skal utføre hjelpen ikke strekker til. 'Det svakeste ledd' osv...

Det blir på samme måten som det ikke hadde nyttet med Santanas instrument for meg. Jeg ville allikevel ikke fått annet enn umusikalske hvin ut av den. Men denne sammenligningen forstår du sikkert ikke engang. Den er jo også satt litt på spissen, men du kommer på vanlig måte svre som om alle her inne mener alt de sier helt bokstavelig. Får forresten håpe du ikke gjør det! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk til den antroposofiske legen på antroposofisk senter i Oslo med minstemann da han hadde hatt ørebetennelse flere ganger og ikke tålte penicillin. Han hadde også atopisk eksem. Besøket kostet fem hundre kroner men var vel verdt det da begge deler forsvant etter behandling. Det er i hvert fall fire år siden.

Takk for tips Dorthe. Har aldri hørt om det senteret jeg,men det skal jeg jammen prøve.

Hva gjør de der?

Er rimelig desperat nå,da han er skikkelig ille.

Han har atopisk eksem sønnen min også,men er ikke på det aller verste der akkurat nå. Pleier å være verre om vinteren.

Ellers hoster han til han kaster opp,og har hatt en mageinfeksjon i en ukes tid.I går skulle han bare sykle fra kameraten og hjem,da kastet han opp når han kom hjem.

Det er alt mulig som feiler han virker det som,og gutten er blek og tynn som ei fjøl.

Våkner med hovne øyne også,så jeg tenker han må ha fått allergi også.De første årene var han sykest om vinteren,men nå er han like ille om sommeren også.

Når det gjelder bihulene var det snakk om operasjon en periode,men nå vil ikke Louisenberg det allikevel,for de tror ikke det vil bli noe bedre.Og legen mener han vil vokse det av seg.Men det kan jo ta flere år.I mellomtiden skal det liksom bare renne verk ut av ørene hele tiden.

Ikke morsomt i den alderen. Ser jo ikke akkurat delikat ut.

Han skal foresten legges inn på barneavdelingen på Ullevål snart,for å finne ut hvorfor han så lett får infeksjoner.

Hvor gammel er gutten din,og hvor gammel var han da han ble kvitt problemene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

*ler*

Jo, men er jo ikke mindre bedrageri av den grunn. Dessuten, selv om det kanskje er ufarlig for folk som har "vondt i lilletåen", så kan slikt også få folk til feilaktig å tro at de er friske, og derfor ikke oppsøke kompetent medisinsk behandling. (Se innlegget til Dorthe nedenfor.)

Med vennlig hilsen

Er du sånn at du kun tror på det du selv har sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sånn at du kun tror på det du selv har sett?

Nei, hva av det jeg skriver får deg til å tro det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier neppe "nå skal jeg bedra deg, samt flå deg for 500 kr, mens jeg insinuerer at jeg gjør noe, mens jeg i virkeligheten bare utnytter din egen godtroenhet."...??

Med vennlig hilsen

Sør, dette vet du ikke noe om, og det du tror skjer handler mer om dine fordommer enn om virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en selvfølge.

Pasienten må jo tro at tabletten/behandlingen fungerer for at placeboeffekten skal virke.

I det øyeblikket pasienten forstår at det kun er sukkertabletter/ingen-behandling h*n får, så vil selvfølgelig placeboeffekten utebli.

Med vennlig hilsen

Det er ingen selvfølge -man ve tlite om hvordan placeboeffekten virker. Den ser ut til å slå til der pasienten få roppmerksomhet av en lege, healer, akupunktør eller noen andre. Typen oppmerksomhet og behandling spiller også inn. Men jeg har faktisk ikke sett noen studie som sier at man må tro på placeboeffekten for at den skal finne sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, dette vet du ikke noe om, og det du tror skjer handler mer om dine fordommer enn om virkeligheten.

Jeg sier jo at det neppe er det de sier.

"Fordommer" er jo nettopp noe man har når ting IKKE kan dokumenteres. Da tror man på noe (forhåndsdømmer) selv om det ikke finnes dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen selvfølge -man ve tlite om hvordan placeboeffekten virker. Den ser ut til å slå til der pasienten få roppmerksomhet av en lege, healer, akupunktør eller noen andre. Typen oppmerksomhet og behandling spiller også inn. Men jeg har faktisk ikke sett noen studie som sier at man må tro på placeboeffekten for at den skal finne sted.

Man må jo ikke "tro på placeboeffekten", men "tro på behandleren/behandlingen".

Man blir friskere fordi man forventer at man skal bli frisk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Pip da - hvis slikt plutselig hadde vært sant, kunne du være sikker på at det ville kommet på første side av samtlige vitenskapelige og vanlige aviser. Det ville vært en revolusjon.

Rent bortsett fra de praktiske implikasjonene, som ville forandret vår hverdag til det ugjenkjennelige.

Med vennlig hilsen

Det er ikke noe slikt som "plutselig er sant" -det er en tendens. Det man vet er at folk flest ikke kan lese tanker i hytt og pine. Men det finnes folk som har en evne til å oppfatte ting utover det som ville vært statisktisk sannsynlig.

Som sagt, les faglitteraturen på dette, der står det helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at det neppe er det de sier.

"Fordommer" er jo nettopp noe man har når ting IKKE kan dokumenteres. Da tror man på noe (forhåndsdømmer) selv om det ikke finnes dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

fordom (etter ty. Vorurteil) forhåndsmening, vanetro ha f-mer mot noe(n) / være full av f-mer / befri seg fra f-mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Grip, du surrer. Du blander placeboeffekter (som er, per definisjon, uavhengige av behandlingen), med reell virkningsfull behandling.

Ja, selvsagt vil noen pasienter som tror de skal bli bedre virkelig bli bedre. Det samme ville de blitt hvis de trodde at sukkertabletter fra legen gjorde dem bedre.

Det blir ikke mindre bedrageri å fremstille det som "virkningsfull behandling" likevel.

Placebo er da på ingen måte uavhengig av behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke "tro på placeboeffekten", men "tro på behandleren/behandlingen".

Man blir friskere fordi man forventer at man skal bli frisk.

Med vennlig hilsen

Les innlegget mitt en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke "tro på placeboeffekten", men "tro på behandleren/behandlingen".

Man blir friskere fordi man forventer at man skal bli frisk.

Med vennlig hilsen

Jeg ble frisk som 5-åring av noe laaaangvarig med magen - da en "klok mann" sendte en klut som jeg skulle feste innenfor trøya. Ingen fortalte meg hva de festet den for, eller hva, -eller hvem. Jeg ble helt fin! ja, så fin som jeg kan bli da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...