Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Jeg leste det i dag morges og ble faktisk ikke forbauset. Jeg synes mange er uansvarlige blandt de som er helt unge. Håper jeg har skremt livskiten ut av ungene mine når det gjelder HIV. Det hjelper jo ikke å snakke med de som er unge når foreldrene er like uansvarlige. Det er skremmende.

Men når det gjelder kreft tror jeg at de fleste følger legens anbefalinger. Går de til healer, gjør de det ved siden av eller fordi de forstår at helsevesenet ikke kan gjøre noe.

Uff, mora til en kompis av meg, døde av brystkreft på 80-tallet fordi hun gikk til healer og ikke ville opereres. Hun mente gud synes det var feil med kvinner med et bryst. Tragiske.

Hei,

Ja, nettopp slike tragedier skjer. "Healeren" hun gikk til burde vært tiltalt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest uten signatur

Hei,

Jo, men det er faktisk deg selv som må tro på det. Healeren gjør ikke noe mer enn det en frisør gjør.

Med vennlig hilsen

Nei, ikke sant! Alle som går til en healer tror altså såpass på vedkommende at de er villige til å satse noen hundrelapper altså. Og tror de ikke, så går de vel bare for å få bevis for at det ikke virker. Du er vel i den siste kategorien? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Legg merke til at samme personen som samtykket i at vitenskapen på ingen måte er noe bevis på hva som er mulig eller ikke, og at vi ikke aner hvor mye vi ikke vet, bruker manglende dokumentasjon til å "bevise" at noe ikke eksisterer :-)

".........................."

Jeg kjenner til Sør og han/hun's like ja! Er en flink til å argumentere og vri på ting så kan alt bli en sannhet og alt bli feil.

Den som er flinkest med ord vinner, ikke den som har rett.

Det er artig å følge med på. Gidder ikke hisse meg opp over det jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sant! Alle som går til en healer tror altså såpass på vedkommende at de er villige til å satse noen hundrelapper altså. Og tror de ikke, så går de vel bare for å få bevis for at det ikke virker. Du er vel i den siste kategorien? hehe...

Hei,

Man behøver faktisk ikke motbevise det som aldri har blitt bevist. Det er heller ikke nødvendig å motbevise Dodraugen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, nettopp slike tragedier skjer. "Healeren" hun gikk til burde vært tiltalt.

Med vennlig hilsen

Det var den gangen man trodde på bjerkeavkok mot kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til Sør og han/hun's like ja! Er en flink til å argumentere og vri på ting så kan alt bli en sannhet og alt bli feil.

Den som er flinkest med ord vinner, ikke den som har rett.

Det er artig å følge med på. Gidder ikke hisse meg opp over det jeg!

Du skriver: "han/hun's"

"hun's"?

Forsøk "hans/hennes".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var den gangen man trodde på bjerkeavkok mot kreft.

Eller var det ask?

Uansett - det demonstrerer jo akkurat det jeg sier om at man må kunne dokumentere resultatene. Og det burde jo ikke være vanskelig!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er en stund siden ..

Heisann:)

Så det finnes registre med alle healere???

Så bra:)

Så snill du er som prøver å finne det:)

Jeg bor i Mo I Rana,vi har en healer her men han er vist ikke så "seriøs", og krever masse betaling for tjenestene.

Og han sier selv at du må komme på time en fire fem ganger før du kjenner noen virking,mens alle jeg kjenner og har hørt om sier virkingen kommer med en gang.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro!

Men å reise et stykke er jo verdt det vist man blir hjulpet.

Har du noen erfaring med dette?

Stor klem

Det fantes en dame på mo som var seriøs (og flink) ..

Husker ikke helt hva hun het, desverre.

Vivvi? Vibecke? Marianne? Tror mest på det første .. hm ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Hæ? Nå begynner det å surre masse om hverandre her.

Middelaldersk formaning?

Poenget er at det er like lite dokumentert med healing og diverse alternative behandlinger, som det er med ting som "gå tre ganger rundt en stein, sett deg så på steinen og tygg på et lite bein, så blir du bra i magen".

De av oss som mener healing er noe tull, mener vel stort sett det samme om religion. Mange av oss, ihvertfall.

Ting som en tror på, og ikke kan dokumenteres som virker eller fins, er det lite hold i. Ellers hadde det vært dokumentert for lenge siden, spesielt siden de har holdt på med det i så mange hundre år.

Det som derimot er sikkert, er at mange har håvet inn masse penger på godtroende folk som tror på dette her. Og _det_ er ille, syns jeg.

Selv om jeg tror på dette og praktiserer selv, men aldri tenkt eller vært villig til å ta betalt.... De har heller ikke fått en enseste krone av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til Sør og han/hun's like ja! Er en flink til å argumentere og vri på ting så kan alt bli en sannhet og alt bli feil.

Den som er flinkest med ord vinner, ikke den som har rett.

Det er artig å følge med på. Gidder ikke hisse meg opp over det jeg!

Nei - hisse seg opp bør man absolutt ikke gjøre. Men man kan bli litt lei i lengden :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Har du aldri nådd egenandelstaket? Det har jeg gjerne gjort i begynnelsen av februar og dermed er medisiner på blå resept og legen gratis.

Du må skrive opp vet du ;o) Taket er bare 1550 kr og det er ikke mange besøk og medisiner.

Vet jo det da, men jeg har ikke råd til å gå til legen ofte, og må gå perioder uten medisin fordi jeg ikke har råd til det... 1550 er utrolig masse penger på et par månder for meg... desverre:( eller så hadde jeg gjort dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Du våser.

Man gjør ikke hverdagen "mer interessant" ved å fantasere om behandlingstyper som ikke fungerer.

Dette er og blir bedrageri, og utnyttelse av godtroende og naive mennesker.

Med vennlig hilsen

Du kan få lov til å kalle det fantasi om du vil, men det er du som blir lurt her da:) ved å ikke tro....

Jeg gidder aldri å prøve å OVERBEVISE/PRESSE mine meninger om dette over på andre, men har selv aldri blitt lurt eller lignende da jeg driver med dette selv, og tar ingen betaling for det jeg driver med, fordi jeg er gla for å kunne hjelpe dem som vil bli kvitt problemer på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

"smerteknuter"?

Dette er tull, og det vet du godt. HIV/AIDS (for å ta et eksempel) er spredt rundt i hele kroppen, og intet som en "healer" eller andre bedragere kan gjøre kan endre på det.

Med vennlig hilsen

Nei, jøss, så les svarte mitt om igjen da!

For at du skal forstå "fagspråket" så kallte jeg det smerteknuter, men man kan kalle det også energipunkter i kroppen... og ja en healer kan merke dette!

Men du jeg er ikke ute etter å overbevise deg, da du allerede har gjort deg opp en mening, som jeg respekterer til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Nei, det er sikkert en del som tror på det selv også, men det er fremdeles ingen av dem som kan fremvise noen resultater i uavhengige tester.

Med vennlig hilsen

Kan du da dokumentere at dette ikke stemmer?

Kan du dokumentere alt innen dette, om at det ikke funker...

Kom med dokumentene Sør, de som du alltid er så opptatt av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Det fungerer verken med 1 eller 30 behandlinger hos en "healer" eller andre bedragere.

Vanligvis kan man bli kvitt en lungebetennelse med en antibiotikakur fra legen..

Med vennlig hilsen

Dokumenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Ja, men slike ting som healing, homeopati og annet kvakksalveri kan ikke dokumenteres. Det funker ikke, og derfor er det ikke en del av "skolemedisinen".

Med vennlig hilsen

Dokumenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Nei, fordi en lege har medisiner med dokumentert effekt, i motsetning til en healer.

Med vennlig hilsen

Dokumenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lige måde. Håper været bedrer seg men det ser dårlig ut. Kanskje vi finner mer å krangle om i helga ;o)

Okei:o)

Ikke særlig bra vær her heller,men reiser sørover snart.Håper det er bedre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Du skriver: "han/hun's"

"hun's"?

Forsøk "hans/hennes".

Med vennlig hilsen

Jeg skriver stadig vekk feil jeg. Ikke fordi jeg ikke vet bedre, men fordi jeg ikke gidder legge sjela mi i gramatikk og stavemåte her på nettet. Jeg har også oppdaget at de fleste her inne skjønner hverandre til tross for slike feil, og ikke gidder bemerke det. Så det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver stadig vekk feil jeg. Ikke fordi jeg ikke vet bedre, men fordi jeg ikke gidder legge sjela mi i gramatikk og stavemåte her på nettet. Jeg har også oppdaget at de fleste her inne skjønner hverandre til tross for slike feil, og ikke gidder bemerke det. Så det er bra!

Å skrive "hun's" vitner faktisk om at du ikke vet bedre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...