Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Vel. "Disse dumme studentene" ser vel etter hvert hvor landet ligger selv også. Jeg har lest noen innlegg av deg tidligere, og syns ofte du har mye bra å komme med. Men hvorfor skal du absolutt kverulere så voldsomt? På den ene siden framstår du som tolerant, men måten du argumenterer på blir lett veldig aggressiv, det virker som du for alt i verden ikke vil la deg påvirke av det andre folk eventuelt måtte ha å komme med. Det er som om du avviser andres synspunkter før du i det hele tatt har vurdert dem.

Det er synd, for jeg tror diskusjonene med deg kunne blitt mer interessante hvis du hadde vært *litt* mer åpen for at også folk som ikke har akkurat de samme meningene som deg også kan ha noe å komme med.

Hei,

Jeg brukte frasen "disse dumme studentene" **ironisk** til Prozak, nettopp for å påpeke at du ikke trengte ham for å gjøre deg opp en mening om meg! :-)

Jeg er verken sint eller sur, men etter å ha sett så mange unge jenter dø/døende pga "alternativ behandling" (f. eks. "du kan kurere deg for HIV/AIDS ved å ha sex med en jomfru" - noe som er helt vanlig i KZN-provinsen i Sør Afrika) så er det klart at toleranseterskelen min for slikt er lav.

Det har drept for mange.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest God troende

Hei!

Healing er noe jeg tro fult og fast på.

Jeg har sett selv med mine egne øya at bestefaren min som ikke kunne gå, gikk etter at healeren hadde tatt på han.

Det var helt utrolig at en mann som ikke har kunnet gå på over 10 år bare reiste seg å gikk.

De siste årene han levde ble mye bedre for han etter dette.

Jeg selv kunne tenkt meg å oppsøke en healer for min sykdomm men jeg bor så utenfor alt at å finne en healer er ikke bare bare.

Hvis noen her vet om en healer i nord norge så si gjerne i fra! En ekte healer da, man har jo veldig mange som skal svindle spesielt i den bransjen.

Håper du slipper mer smerter og at du er blitt frisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupuktur er fysisk stimuli av nervertråder.

Det blir noe annet.

Men for 15 år siden var ikke akupunktur anerkjent selv om det er det nå.

Og hva mener du så om Tromsø sykehus som bruker slike som stopper blod på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for 15 år siden var ikke akupunktur anerkjent selv om det er det nå.

Og hva mener du så om Tromsø sykehus som bruker slike som stopper blod på sykehuset.

Hei,

Den siste setningen forstod jeg ikke.

NHD (tror jeg det var) bruker benevnelsen "dokumentert behandling" - og det er mye riktigere. Det er ikke "filosofien" bak behandlingen som er det vesentlige, men om resultatene kan dokumenteres.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest +\+09

Nei, på nøyaktig samme måte som du ikke kan bevise at Dodraugen ikke eksisterer.

Men selvsagt - be my guest, tro på den også.

Med vennlig hilsen

Eyyyy,

jeg vet at dodraugen finnes!

Dette er veldokumentert,måtte faktisk skifte en greie(husker ikke hva heter)i forrige uke,som gjorde at det bare sildret vann hele tiden.Tror du ikke han hadde gnagd av en stor bit av denne!Draugen asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyyyy,

jeg vet at dodraugen finnes!

Dette er veldokumentert,måtte faktisk skifte en greie(husker ikke hva heter)i forrige uke,som gjorde at det bare sildret vann hele tiden.Tror du ikke han hadde gnagd av en stor bit av denne!Draugen asså!

Hei,

Det må du fortelle til Prozak! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Den siste setningen forstod jeg ikke.

NHD (tror jeg det var) bruker benevnelsen "dokumentert behandling" - og det er mye riktigere. Det er ikke "filosofien" bak behandlingen som er det vesentlige, men om resultatene kan dokumenteres.

Med vennlig hilsen

Det er sant. I Nordnorge finnes det folk som kan stemme blod og sykehuset der benytter seg av en slik person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Hei!

Healing er noe jeg tro fult og fast på.

Jeg har sett selv med mine egne øya at bestefaren min som ikke kunne gå, gikk etter at healeren hadde tatt på han.

Det var helt utrolig at en mann som ikke har kunnet gå på over 10 år bare reiste seg å gikk.

De siste årene han levde ble mye bedre for han etter dette.

Jeg selv kunne tenkt meg å oppsøke en healer for min sykdomm men jeg bor så utenfor alt at å finne en healer er ikke bare bare.

Hvis noen her vet om en healer i nord norge så si gjerne i fra! En ekte healer da, man har jo veldig mange som skal svindle spesielt i den bransjen.

Håper du slipper mer smerter og at du er blitt frisk:)

Om du bor nært Lofoten så vet jeg at der er en healer som er ganske så dyktig.... men husker ikke hva han het...

Men du finner register over healere... kan prøve å finne det jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Synd at du ikke ønsker å diskutere dette saklig. Vitenskapshistoien er full av fenomener som har vært avvist som umulige i utgangspunktet og derfor som ikke interessante å forske på. Din holdning er i bunn og grunn den samme som de som insisterte på at jorden var flat.

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Ser du gjør ditt beste for å forklare disse menneskene at healing ikke er verdens løsning på sykdom og smerter.

Det er like godt å gi det opp.

De vil ikke skjønne det, det er så mye mer behagelig å tenke seg at en ikke skal ende som et råtnende kadaver. Mye bedre å tenke seg at en skal sveve rundt i atmosfæren som en lyseblå dott av lykke med et fårete flir om munnen og fri tilgang på nytelse og underholdning i det dårligere utgaver av arten blir pisket og brennmerket der nede i Helvete.

Fy faen at det går an.

Hvis healing hadde funket - hvis det var slik at man ville være fri for smerter dersom en person tok på deg et par timer eller så for 500 kr (eller er det 1000) så sier det seg selv at de fleste ville vandret rundt uten smerte, eller hva?

Ufattelig hva folks blindhet og naivitet kan føre med seg.

Det har skjedd igjen og igjen. Det er bare å ta et hvilket som helst menneske og innprente mange nok ganger at SLIK ER DET, og vips... det ferdige resultat: Et menneske som går rundt og tror - fullt overbevist - at det stemmer. Samme faen hva det er. Du kan skrive en sience fiction bok og folk vil danne en sekt rundt deg og TRO det er sant på null komma null. Du kan lage en skole og fortelle, som en selvfølgelighet, at den hvite rase er overlegen, er best, den er alt, og ungene vil vokse opp og bli foreldre som tror det.

Scientologikirken har falt for utgave nr en, og tror den dag i dag at science fiction boken er sann. De unge nazistene falt for utgave nr 2, og tar man en titt på opptak av møtene til Hitler kan det vel ikke være tvil om at det funket?

Dessvere er mennesker flokkdyr. Mange er ute av stand til å face realitetene. Det er en folkesykdom. De kan kanskje kalles uintelligente? Eller bare sjarmerende naive?

Personlig finner jeg ikke noe sjarmerende ved det.

Uansett - har du gjennomskuet sakene så får du bare være glad for at du slipper å gå rundt og drite deg ut. Nytter ikke å snakke virkelighet til folk som vil leve evig koste hva det faen meg koste må.

Wow, så uinteressant!!!

Så fint at hverdagen din er grå og kjedelig, så fint at du ikke har opnet deg for det som er mer!

Hvorfor tror alle at dette er hokkus pokkus?

Er det ingen som vet at dette har vært siden før menneskene kom til verden (sett bort i fra om verden begynner i bibelen)...Og at dette ble "unormalt og farlig" i middelalderen?

Bare fordi noen bestemte seg for å tro på noe annet, så måtte de jaggu meg slakte og formane for at deres tro SKULLE være den eneste (basert på en bok og ingenting annet enn en bok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men det blir ikke mindre bedrag av den grunn.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke nevnt noe om at healing er bedrag eller ikke.

Innlegget mitt burde kanskje ha stått under svaret ditt til midia,lengre nede i tråden.

Der du skriver:

"Hvis du ikke trodde på alternativ behandling, ville du selvsagt ikke gått til en healer."

Skjønner du hva jeg mener da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

jeg har hatt så mye smerter en tid å det kostet 100 kroner å det er ikke mye å tape om det ikke skulle fungere med alternativ behandling.

Så jeg tenkte med meg selv at dette skulle jeg jaggu meg prøve,100 spenn for å bli kvitt smertene er ingenting.

Må legge til at dette var impuls handling og ingen timebestilling.

Det er fint at du er bra nå, men smertene kommer nok tilbake, da en behandling sjelden hjelper på store problemer.

Mange som tror at når man blir healet så er man kvitt problemet med en gang, men sånn er det altså ikke... desverre, alt utifra hvor stort problem du har, så må du på samme måte som en doktor/fysiotarapaut sov ta flere behandlinger...

Har selv healet da jeg har varme hender, og har gjort dette siden jeg var barn, men aldri om det kunne falle meg inn å ta betaling for dette, fordi det da kommer under kvakksalver loven... dessuten er det en gave man deler med andre og de som trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

At kvakksalvere faktisk er farlig, fordi folk kan oppsøke dem, istedet for leger, når de er alvorlig syke.

De er da ikke bedre enn andre bedragere.

Med vennlig hilsen

Nå er det sånn at en EKTE healer ALDRI undergraver Legenes råd...

Det er kun de religiøse fanatikerene som gjør det...

Om en healer "finner" smerteknuter som innholder kreft/aids/hjerte og lunge...

Skal de alltid rådføre pasienten med at det ville være klokt å gå til lege... pga kvakksalver loven, og alle healere med respekt for seg selv følger faktisk dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Menst jeg venter på sommeren

At ikke all skolemedisin fungerer er da ingen hemmelighet.

Hvis healing hadde fungert ville man åpenbart kunne detektere resultatene - noe man ikke kan. (Bortsett fra at lommeboken til pasienten tømmes.)

Med vennlig hilsen

Ikke alle healere tømmer lommeboken din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Selvfølgelig har du rett i det.

Hvem gidde å betale masse penger hvis det å gå til legen, som er gratis, hjelper?

Gå til lege GRATIS!?!?!

Hmmmmm DET har jeg aldri opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Nettopp, men man går jo inn der fordi man tror/håper/mener at man kan bli kvitt smertene - det er jo hele poenget.

Derimot så tror man ikke at man kan bli kvitt smertene hvis man går til frisøren, og derfor forsøker man aldri det. Hvis folk hadde trodd det, ville et besøk hos frisøren hjulpet akkurat like mye som et besøk hos healeren.

Dog har besøk hos frisøren den bivirkningen at du ofte ser penere ut på håret etterpå. :-)

Med vennlig hilsen

Da holder det med troen på at du blir frisk med å gå til legen også da... men jeg vet om veldig veldig mange som har dødd av det og..... *ironi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Jeg er veldig enig i alt du skriver her sør,sitter å ler her nå, for du skriver godt.

Bare en ting jeg ikke er helt enig i.

Jeg har aldri hatt tro på alternativ behandling,men har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på) som jeg ikke husker hva heter.

Dette fordi sønnen min har kroniske øre,bihule og generelt nadsatt immunsystem.

Hadde ikke noe tro på det,men håpet at jeg skulle ta feil,noe jeg selvsagt ikke gjorde.

Men litt usikker var jeg jo, for man kan jo ikke være så bombastisk sikker heller.

Jeg tror ikke på gud eller et liv etter døden heller,men håper jo jeg tar feil.

Det er sjeldent det hjelper med EN behandling, også med legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Hei Wita,

Joda, man skal være forsiktig med å være bombastisk. Samtidig så skal man være meget skeptisk til alt dette kvakksalveriet, fordi det er jo en *årsak* til at slike "behandlingsformer" kalles "alternativ behandling", og det er jo nettopp fordi de ikke kan fremvise noe som helst resultat i uavhengige tester.

Bemerk at jeg kun etterlyser selve resultatene (de mangler), og ikke "forklaringsmodeller".

Med vennlig hilsen

Et alternativ er bare et alternativ, JEG kaller legene et alternativ samme som jeg kaller "alternativ" behandling alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Jeg har også forlengst fått bekjed om at jeg skal til Helvete. Virker som det er en vane kristne har - å opplyse hedningene om hva de har i vente. Synes det blir litt vel sprøtt å gå rundt å være overbevist om at halve kloden kommer til å gjennomgå (og fortjene) evig tortur fordi de er av en annen oppfatning enn dem selv. Det er nesten enda villere enn dette med typen som drev og pekte og greier. Jeg tror ytringsfriheten er mer verdt nede hos Lucifer enn oppe hos selvdigger numero uno.

Skal man tro bibelen (noe jeg ikke gjør) så er det bare å be om tilgivelse og si at man tror på dødsleiet og alt er tilgitt.... om det ikke hadde vært sånn så er jo hele påsken forgjeves er den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så uinteressant!!!

Så fint at hverdagen din er grå og kjedelig, så fint at du ikke har opnet deg for det som er mer!

Hvorfor tror alle at dette er hokkus pokkus?

Er det ingen som vet at dette har vært siden før menneskene kom til verden (sett bort i fra om verden begynner i bibelen)...Og at dette ble "unormalt og farlig" i middelalderen?

Bare fordi noen bestemte seg for å tro på noe annet, så måtte de jaggu meg slakte og formane for at deres tro SKULLE være den eneste (basert på en bok og ingenting annet enn en bok)

Hæ? Nå begynner det å surre masse om hverandre her.

Middelaldersk formaning?

Poenget er at det er like lite dokumentert med healing og diverse alternative behandlinger, som det er med ting som "gå tre ganger rundt en stein, sett deg så på steinen og tygg på et lite bein, så blir du bra i magen".

De av oss som mener healing er noe tull, mener vel stort sett det samme om religion. Mange av oss, ihvertfall.

Ting som en tror på, og ikke kan dokumenteres som virker eller fins, er det lite hold i. Ellers hadde det vært dokumentert for lenge siden, spesielt siden de har holdt på med det i så mange hundre år.

Det som derimot er sikkert, er at mange har håvet inn masse penger på godtroende folk som tror på dette her. Og _det_ er ille, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...