Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Gå til lege GRATIS!?!?!

Hmmmmm DET har jeg aldri opplevd!

Har du aldri nådd egenandelstaket? Det har jeg gjerne gjort i begynnelsen av februar og dermed er medisiner på blå resept og legen gratis.

Du må skrive opp vet du ;o) Taket er bare 1550 kr og det er ikke mange besøk og medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest God troende

Om du bor nært Lofoten så vet jeg at der er en healer som er ganske så dyktig.... men husker ikke hva han het...

Men du finner register over healere... kan prøve å finne det jeg:)

Heisann:)

Så det finnes registre med alle healere???

Så bra:)

Så snill du er som prøver å finne det:)

Jeg bor i Mo I Rana,vi har en healer her men han er vist ikke så "seriøs", og krever masse betaling for tjenestene.

Og han sier selv at du må komme på time en fire fem ganger før du kjenner noen virking,mens alle jeg kjenner og har hørt om sier virkingen kommer med en gang.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro!

Men å reise et stykke er jo verdt det vist man blir hjulpet.

Har du noen erfaring med dette?

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aldri nådd egenandelstaket? Det har jeg gjerne gjort i begynnelsen av februar og dermed er medisiner på blå resept og legen gratis.

Du må skrive opp vet du ;o) Taket er bare 1550 kr og det er ikke mange besøk og medisiner.

Da har det jo likevel ikke vært gratis! Om man når taket i februar eller desember,åkkesom så har du betalt 1550,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nevnt noe om at healing er bedrag eller ikke.

Innlegget mitt burde kanskje ha stått under svaret ditt til midia,lengre nede i tråden.

Der du skriver:

"Hvis du ikke trodde på alternativ behandling, ville du selvsagt ikke gått til en healer."

Skjønner du hva jeg mener da?

Hei,

Joda - "troen" kan ligge i underbevisstheten, men poenget er at den ligger i pasienten. Det er pasienten som gjør seg bedre, og ikke healeren. Healeren opptrer kun som bedrager.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det jo likevel ikke vært gratis! Om man når taket i februar eller desember,åkkesom så har du betalt 1550,-!

Men 1550 kr er ingenting for et år. Tenk hvis man går til alternativ behandling eller private legekonsultasjoner og det koster 400 kr eller 1200 kr pr gang.

Da flyr pengene fort. Jeg strever de første mnd i året hvert år fordi lege og medisiner koster, jeg er sannerlig glad det ikke er slik resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så uinteressant!!!

Så fint at hverdagen din er grå og kjedelig, så fint at du ikke har opnet deg for det som er mer!

Hvorfor tror alle at dette er hokkus pokkus?

Er det ingen som vet at dette har vært siden før menneskene kom til verden (sett bort i fra om verden begynner i bibelen)...Og at dette ble "unormalt og farlig" i middelalderen?

Bare fordi noen bestemte seg for å tro på noe annet, så måtte de jaggu meg slakte og formane for at deres tro SKULLE være den eneste (basert på en bok og ingenting annet enn en bok)

Du våser.

Man gjør ikke hverdagen "mer interessant" ved å fantasere om behandlingstyper som ikke fungerer.

Dette er og blir bedrageri, og utnyttelse av godtroende og naive mennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det sånn at en EKTE healer ALDRI undergraver Legenes råd...

Det er kun de religiøse fanatikerene som gjør det...

Om en healer "finner" smerteknuter som innholder kreft/aids/hjerte og lunge...

Skal de alltid rådføre pasienten med at det ville være klokt å gå til lege... pga kvakksalver loven, og alle healere med respekt for seg selv følger faktisk dette...

"smerteknuter"?

Dette er tull, og det vet du godt. HIV/AIDS (for å ta et eksempel) er spredt rundt i hele kroppen, og intet som en "healer" eller andre bedragere kan gjøre kan endre på det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle healere tømmer lommeboken din....

Nei, det er sikkert en del som tror på det selv også, men det er fremdeles ingen av dem som kan fremvise noen resultater i uavhengige tester.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da holder det med troen på at du blir frisk med å gå til legen også da... men jeg vet om veldig veldig mange som har dødd av det og..... *ironi*

Nei, fordi en lege har medisiner med dokumentert effekt, i motsetning til en healer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent det hjelper med EN behandling, også med legen!

Det fungerer verken med 1 eller 30 behandlinger hos en "healer" eller andre bedragere.

Vanligvis kan man bli kvitt en lungebetennelse med en antibiotikakur fra legen..

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ er bare et alternativ, JEG kaller legene et alternativ samme som jeg kaller "alternativ" behandling alternativ...

Ja, men slike ting som healing, homeopati og annet kvakksalveri kan ikke dokumenteres. Det funker ikke, og derfor er det ikke en del av "skolemedisinen".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer verken med 1 eller 30 behandlinger hos en "healer" eller andre bedragere.

Vanligvis kan man bli kvitt en lungebetennelse med en antibiotikakur fra legen..

Med vennlig hilsen

Sør, det feiler folk andre ting enn lungebetennelse. Jeg pleier å si at å gå til legen er helt meningsløst hvis du ikke har lungebetennelse eller kan fortelle legen hva det feiler deg og hvilken behandling du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, det feiler folk andre ting enn lungebetennelse. Jeg pleier å si at å gå til legen er helt meningsløst hvis du ikke har lungebetennelse eller kan fortelle legen hva det feiler deg og hvilken behandling du trenger.

Hei Dorthe,

Jo, men poenget er at selv om legen ikke kan kurere alt, så kan h*n ihvertfall kurere mye. Healerene kurerer jo ingenting.

Det er ikke "tilfeldig" at gjennomsnittelig levealder der hvor "healerene" er de eneste ligger på mellom 30-40 år, mens leveralderen i Norge er på ca 80 år.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Joda - "troen" kan ligge i underbevisstheten, men poenget er at den ligger i pasienten. Det er pasienten som gjør seg bedre, og ikke healeren. Healeren opptrer kun som bedrager.

Med vennlig hilsen

"Det er pasienten som gjør seg bedre, og ikke healeren. Healeren opptrer kun som bedrager."

Det har jeg da ikke nevnt noe om?!

Det var det at du mente at hun måtte ha trodd, ettersom at hun gikk til en,ellers hadde hun ikke gått dit, sier du.

Ergo,det at hun sier at hun ikke trodde på healing men gikk dit likevel, òg at det virket stemmer da,selv om hun ikke trodde på det først, pga at det kan ligge i underbevisstheten.

Spørsmålet om det er kvakksalveri, eller hvem det er som kurerer hvem,har jeg ikke vært inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 1550 kr er ingenting for et år. Tenk hvis man går til alternativ behandling eller private legekonsultasjoner og det koster 400 kr eller 1200 kr pr gang.

Da flyr pengene fort. Jeg strever de første mnd i året hvert år fordi lege og medisiner koster, jeg er sannerlig glad det ikke er slik resten av året.

Nei da,1550,- er ikke så mye når man fordeler det utover hele året.

Men si meg,hvis jeg kjøper en ting til 1550,- på avbetaling,har jeg da fått det gratis??

Uansett har du betalt 1550,-, dèt er ikke gratis!

At det er dyrere hos alternative behandlere enn hos lege,er en heeelt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dorthe,

Jo, men poenget er at selv om legen ikke kan kurere alt, så kan h*n ihvertfall kurere mye. Healerene kurerer jo ingenting.

Det er ikke "tilfeldig" at gjennomsnittelig levealder der hvor "healerene" er de eneste ligger på mellom 30-40 år, mens leveralderen i Norge er på ca 80 år.

Med vennlig hilsen

Men det legen ikke kan kurere, håper folk at noen andre kan kurere eller hjelpe. Og det hender faktisk at noen blir hjulpet også.

Hva hadde du gjort hvis landet plutselig gikk tom for dine medisiner? Jeg regner ikke med at du hadde satt deg ned og ventet på å dø? Ikke fortell meg at du ikke hadde prøvd hva som helst for å overleve :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da,1550,- er ikke så mye når man fordeler det utover hele året.

Men si meg,hvis jeg kjøper en ting til 1550,- på avbetaling,har jeg da fått det gratis??

Uansett har du betalt 1550,-, dèt er ikke gratis!

At det er dyrere hos alternative behandlere enn hos lege,er en heeelt annen sak.

Hvis du kjøper en ting til 1550 kr på avbetaling og når du har betalt ferdig får 20 av samme tingen har du fått de andre tingene gratis, har du ikke?

Når jeg betaler 1550 kr i januar og eventuelt februar har jeg jo fått det jeg har betalt for allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det legen ikke kan kurere, håper folk at noen andre kan kurere eller hjelpe. Og det hender faktisk at noen blir hjulpet også.

Hva hadde du gjort hvis landet plutselig gikk tom for dine medisiner? Jeg regner ikke med at du hadde satt deg ned og ventet på å dø? Ikke fortell meg at du ikke hadde prøvd hva som helst for å overleve :o)

Jo, hvis jeg ikke hadde medisiner så kunne jeg like gjerne lagt med ned for å dø med en gang. Jeg har 2 forskjellige sykdommer som er 100% dødelige uten medisiner.

Poenget er jo at i de tilfellene du nevner er det ikke healingen som hjelper, men folk som blir friskere av seg delv. Placebo-effekten og/eller statistikk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis jeg ikke hadde medisiner så kunne jeg like gjerne lagt med ned for å dø med en gang. Jeg har 2 forskjellige sykdommer som er 100% dødelige uten medisiner.

Poenget er jo at i de tilfellene du nevner er det ikke healingen som hjelper, men folk som blir friskere av seg delv. Placebo-effekten og/eller statistikk.

Med vennlig hilsen

Jeg trodde du hadde mer livsgnist enn det. Man gir ikke opp livet så lett hvis man ikke har lyst. Jeg trodde du var en fighter jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en ting til 1550 kr på avbetaling og når du har betalt ferdig får 20 av samme tingen har du fått de andre tingene gratis, har du ikke?

Når jeg betaler 1550 kr i januar og eventuelt februar har jeg jo fått det jeg har betalt for allerede.

Jeg skjønner at det er rentene i eksempelet mitt, du vil ta med for at du skal klare å holde på standpunktet ditt.

Ikke ro deg for langt vekk da.

Jeg også fikk frikort i februar ca. for en tid tilbake,da jeg gikk på dyre medisiner.Men jeg sier da ikke at jeg har fått det gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...