Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Du kan få lov til å kalle det fantasi om du vil, men det er du som blir lurt her da:) ved å ikke tro....

Jeg gidder aldri å prøve å OVERBEVISE/PRESSE mine meninger om dette over på andre, men har selv aldri blitt lurt eller lignende da jeg driver med dette selv, og tar ingen betaling for det jeg driver med, fordi jeg er gla for å kunne hjelpe dem som vil bli kvitt problemer på denne måten.

Det er likefullt bedrageri, og skadelig. Det er utnyttelse av godtroende og naive mennesker.

Om du gjør det for penger eller egoisme er ikke så relevant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Nei, jøss, så les svarte mitt om igjen da!

For at du skal forstå "fagspråket" så kallte jeg det smerteknuter, men man kan kalle det også energipunkter i kroppen... og ja en healer kan merke dette!

Men du jeg er ikke ute etter å overbevise deg, da du allerede har gjort deg opp en mening, som jeg respekterer til en viss grad.

Du kan like gjerne kalle det "Julenissens reinsdyrpunkter" - det er oppdiktede "punkter", og det er bedrageri/løgn å fortelle/behandle slikt.

Det burde vært straffbart.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du da dokumentere at dette ikke stemmer?

Kan du dokumentere alt innen dette, om at det ikke funker...

Kom med dokumentene Sør, de som du alltid er så opptatt av...

Man dokumenterer at behandling/tabletter fungerer (og at det ikke er skadelig).

For åpenbare årsaker, behøver man ikke dokumentere at at ting IKKE fungerer, når det aldri har blitt bevist.

Det er du/behandleren som har bevisbyrden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo det da, men jeg har ikke råd til å gå til legen ofte, og må gå perioder uten medisin fordi jeg ikke har råd til det... 1550 er utrolig masse penger på et par månder for meg... desverre:( eller så hadde jeg gjort dette:)

Man kan snakke med sosialkontoret/trygdekontoret i slike tilfeller.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumenter

Dokumenter hva da?

At medisinene i Felleskatalogen fungerer? De hadde aldri kommet på markedet hvis ikke. De er pålagt test etter test etter test før de kan selges.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumenter

Jeg tviler på at du virkelig er så historieløs og uvitende at du trenger dokumentasjon på at antibiotika er effektiv?

Eller?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isåfall er det egen tro (= placebo-effekten) som gjør deg bedre, og selvsagt fremdeles ikke selve healingen.

Med vennlig hilsen

Om noen kan gjøre meg bedre med en placeboeffekt, så skulle jeg gitt mye for det.

Er ikke placeboeffekten langt å foretrekker fremfor noe som gir bivirkninger, eller ikke har noen virkning i det hele tatt? Personer som setter igang placeboeffekten burde vært betalt av det offentlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo det da, men jeg har ikke råd til å gå til legen ofte, og må gå perioder uten medisin fordi jeg ikke har råd til det... 1550 er utrolig masse penger på et par månder for meg... desverre:( eller så hadde jeg gjort dette:)

Det er kjempemye, men det er en lettelse hver gang jeg får frikortet. Det er kun det aller nødvendigste som blir hentet ut de første måndedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen kan gjøre meg bedre med en placeboeffekt, så skulle jeg gitt mye for det.

Er ikke placeboeffekten langt å foretrekker fremfor noe som gir bivirkninger, eller ikke har noen virkning i det hele tatt? Personer som setter igang placeboeffekten burde vært betalt av det offentlige!

Hei,

*ler*

Jo, men er jo ikke mindre bedrageri av den grunn. Dessuten, selv om det kanskje er ufarlig for folk som har "vondt i lilletåen", så kan slikt også få folk til feilaktig å tro at de er friske, og derfor ikke oppsøke kompetent medisinsk behandling. (Se innlegget til Dorthe nedenfor.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

*ler*

Jo, men er jo ikke mindre bedrageri av den grunn. Dessuten, selv om det kanskje er ufarlig for folk som har "vondt i lilletåen", så kan slikt også få folk til feilaktig å tro at de er friske, og derfor ikke oppsøke kompetent medisinsk behandling. (Se innlegget til Dorthe nedenfor.)

Med vennlig hilsen

Når det snakkes om smertelindring kan det aldri bli galt.

Det som er galt er å kutte ut annen behandling ved siden av, om denne er nødvendig, men det handler om noe annet enn om healing har noe for seg eller ei.

Selvfølgelig har healing noe for seg om det fører til smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det snakkes om smertelindring kan det aldri bli galt.

Det som er galt er å kutte ut annen behandling ved siden av, om denne er nødvendig, men det handler om noe annet enn om healing har noe for seg eller ei.

Selvfølgelig har healing noe for seg om det fører til smertelindring.

Hei,

Jo, men det avhenger jo av hva årsakene til smertene er, og hvilken annen behandling pasienten får.

Videre er det jo fremdeles bedrageri hvis man påstår at man "heler" på én måte, mens det faktisk er placeboeffekten som gjør det.

Hvordan ville du følt det hvis legen din sa at h*n ga deg én type medisiner, men faktisk ga deg en annen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men det avhenger jo av hva årsakene til smertene er, og hvilken annen behandling pasienten får.

Videre er det jo fremdeles bedrageri hvis man påstår at man "heler" på én måte, mens det faktisk er placeboeffekten som gjør det.

Hvordan ville du følt det hvis legen din sa at h*n ga deg én type medisiner, men faktisk ga deg en annen?

Med vennlig hilsen

Det er sannsynligvis placebo-effekt. Denne effekten trenger gjerne en "katalystor", enten det nå er healing eller hvetepiller.

Placebo-effekt er reell nok, og kan sikkert fjerne mange plager, som oftest etter at skolemedisin ikke har mer å tilby.

Hvis det er healing som må til for å få frem denne effekten på noen, er det vel bare bra, og reelt nok.

....

Det kan alltids være grunn til å advare mot utnytting av syke mennesker, men din arroganse overfor folk som har opplevd bedring etter healing, er bare tåpelig.

Det finnes sikkert mer mellom himmel og jord enn Sør er klar over, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sannsynligvis placebo-effekt. Denne effekten trenger gjerne en "katalystor", enten det nå er healing eller hvetepiller.

Placebo-effekt er reell nok, og kan sikkert fjerne mange plager, som oftest etter at skolemedisin ikke har mer å tilby.

Hvis det er healing som må til for å få frem denne effekten på noen, er det vel bare bra, og reelt nok.

....

Det kan alltids være grunn til å advare mot utnytting av syke mennesker, men din arroganse overfor folk som har opplevd bedring etter healing, er bare tåpelig.

Det finnes sikkert mer mellom himmel og jord enn Sør er klar over, tror du ikke?

Du skriver: "Det finnes sikkert mer mellom himmel og jord enn Sør er klar over, tror du ikke?"

Ah! Kronargumentet over alle kronargumenter fra de som ikke har noen dokumentasjon.

Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn det vi vet, Grip - og ingen har benektet det. Men du kan like gjerne ta det som "bevis" for at Dodraugen eksisterer som at healing fungerer, så lenge du ikke kan dokumentere noen av dem.

At placeboeffekten fungerer er veldokumentert, men å selge behandling på falske premisser er likevel bedrageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men det avhenger jo av hva årsakene til smertene er, og hvilken annen behandling pasienten får.

Videre er det jo fremdeles bedrageri hvis man påstår at man "heler" på én måte, mens det faktisk er placeboeffekten som gjør det.

Hvordan ville du følt det hvis legen din sa at h*n ga deg én type medisiner, men faktisk ga deg en annen?

Med vennlig hilsen

Du blander kortene helt her:

-Å ikke oppsøke leger i dag, er dumt. Men det er mye leger ikke kan hjelpe til med. Stort sett er det da folk går til healere -som et tillegg, ikke som det eneste man gjør.

-Healere sier da ikke "nå skal jeg bruke healingkrefter, dette er ikke placebo". De legger hendene på deg og sier ikke så mye. Om de da klarer å få til en placeboeffekt legene ikke fikser å få til er da det utelukkende postivt! Og noe leger også bør lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Det finnes sikkert mer mellom himmel og jord enn Sør er klar over, tror du ikke?"

Ah! Kronargumentet over alle kronargumenter fra de som ikke har noen dokumentasjon.

Selvsagt er det mer mellom himmel og jord enn det vi vet, Grip - og ingen har benektet det. Men du kan like gjerne ta det som "bevis" for at Dodraugen eksisterer som at healing fungerer, så lenge du ikke kan dokumentere noen av dem.

At placeboeffekten fungerer er veldokumentert, men å selge behandling på falske premisser er likevel bedrageri.

Hva er de falske premissene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det sikkert, akkurat som det finnes masse studier vedr. religion. Det blir ikke noe sannere av den grunn.

Hvis "tankeoverføring" virkelig fungerte er det åpenbart at vår virkelighet ville vært en helt annen.

Med vennlig hilsen

Nei, disse studiene er noe helt annet, og er pensum på grunnfag psykologi. Helt i den vitenskapelige gate, med andre ord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blander kortene helt her:

-Å ikke oppsøke leger i dag, er dumt. Men det er mye leger ikke kan hjelpe til med. Stort sett er det da folk går til healere -som et tillegg, ikke som det eneste man gjør.

-Healere sier da ikke "nå skal jeg bruke healingkrefter, dette er ikke placebo". De legger hendene på deg og sier ikke så mye. Om de da klarer å få til en placeboeffekt legene ikke fikser å få til er da det utelukkende postivt! Og noe leger også bør lære seg.

Jeg synes at behandlerene skal være ærlige, og ikke insinuere at de har "krefter" de åpenbart ikke har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

healing er sjelden en behandling som tar bort smerter for evig og alltid. Men det kan hjelpe en stund, og mange får healing regelmessig for å holde smertene borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de falske premissene her?

Hei igjen :-)

At det selve behandlingen som hjelper, og ikke pasientens egen tro på behandlingen (altså, pasienten selv).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...