Gå til innhold

Den ene i familien som har mislyktes totalt i livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den ene i familien som har mislyktes totalt i livet.

Jeg er ufør, enslig og uten venner. Resten av søsknene mine og alle søskenbarna mine har klart seg bra. De har tatt utdanning, stiftet familie, fått gode jobber og skaffet seg flotte hus, hytter og båter.

Når jeg ser på neste generasjon, registrerer jeg at det samme ser ut til å gjenta seg. Alt går på skinner: Utdanning, kjæreste, jobb, hus og alt som følger med.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette. Det er vanskelig å ikke sammenligne seg, og det føles ikke spesielt oppløftende.

Og vennligst, ingen svada om alle er like mye verdt og blablabla.

Anonymkode: 9cb55...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er ufør, enslig og uten venner. Resten av søsknene mine og alle søskenbarna mine har klart seg bra. De har tatt utdanning, stiftet familie, fått gode jobber og skaffet seg flotte hus, hytter og båter.

Når jeg ser på neste generasjon, registrerer jeg at det samme ser ut til å gjenta seg. Alt går på skinner: Utdanning, kjæreste, jobb, hus og alt som følger med.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette. Det er vanskelig å ikke sammenligne seg, og det føles ikke spesielt oppløftende.

Ok. Hvilke svar ønsker du? 

Anonymkode: 48c04...49b

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg har det på samme måte. Når jeg er tilstede med pappas side av familien er det som om det er en stor elefant i rommet. 

Men det nytter ikke å sammenligne seg. Det er som det er. Du må bare gjøre det beste ut av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Alle rundt meg har jobb, barn, familie, de reiser på ferie og har innhold i livet. Jeg har kompleks ptsd, er ufør, ingen familie og strever med å komme meg gjennom dagen. Det er veldig vondt og ensomt. 

Anonymkode: 3f5e9...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Finn/dyrk en hobby/fritidsinteresse som kan gi deg mestring?

Anonymkode: 2cacd...86f

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Og det er nok sant! Alle er ikke like mye verdt. Andre finner grunner for at du ikke er god nok og behandler deg deretter. Om der er i livet eller på nett. De føler seg bedre en. Deg. 
Har ingen råd! 

Anonymkode: b5400...a64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjenner meg igjen. Og det er nok sant! Alle er ikke like mye verdt. Andre finner grunner for at du ikke er god nok og behandler deg deretter. Om der er i livet eller på nett. De føler seg bedre en. Deg. 
Har ingen råd! 

Det er de som har klart seg i livet som er viktig! Og blir behandlet bra. Andre som ikke blir sett ned på og behandlet dårlig og kan klare seg alene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og😀

Anonymkode: 9cfd2...545

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det vanskelig å ikke sammenligne seg? Du er jo ufør, de andre ikke og da har man kanskje litt andre forutsetninger for å lykkes. Bortsett fra ett familiemedlem på hjem er jeg eneste som er ufør, men for meg er det vanskelig å sammenligne meg med resten fordi jeg er ganske annerledes enn dem og har vært litt uheldig med div som har gjort at jeg har havna i uføre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok. Hvilke svar ønsker du? 

Anonymkode: 48c04...49b

Det er jævlig trist å feile med absolutt alt i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...