Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Du skriver: "Dessuten er det jo ikke slik at fenomener som ikke lar seg bevise, er ikke-eksisterende."

Nei, men man kan vise at en bestemt type behandling ikke gir flere "friske folk" enn placeboeffekten gjør.

Ergo har det da INTET å gjøre med den påståtte behandlingen, men det er pasientens tro som hjelper.

På samme måte som hvis legen din løy til deg om hvilke type tabletter h*n ga deg.

Det viktige ved placebo-effekt er at pasienten tror at "behandlingen" har virkning. Det er det som er viktig, og som utløser den helende/lindrende effekt.

Du er utstrukturert i din argumentasjon, og det er vanskelig å skjønne hva du mener. Du fokuserer på ikke-dokumenterte årsakssammenhenger, mens de fleste andre er opptatt av at healing (placebo-effekt) faktisk gir lindring.

Da blir det bare surr naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Hei,

Jeg sier ikke at hun ikke ble bedre; jeg bestrider *årsaken* til at hun ble bedre.

De har da forsøkt å dokumentere resultatene i årevis. Det ville da vært det beste salgs-argumentet de kunne få hvis de hadde kunnet dokumentere påstandene sine.

Med vennlig hilsen

Litt rart at hun ble bedre hver gang healeren var hos henne da... Hun var så og si smertefri et par timer etter at healeren hadde berørt henne. Siden kom smertene tilbake, for så å forsvinne igjen når hun ble healet på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige ved placebo-effekt er at pasienten tror at "behandlingen" har virkning. Det er det som er viktig, og som utløser den helende/lindrende effekt.

Du er utstrukturert i din argumentasjon, og det er vanskelig å skjønne hva du mener. Du fokuserer på ikke-dokumenterte årsakssammenhenger, mens de fleste andre er opptatt av at healing (placebo-effekt) faktisk gir lindring.

Da blir det bare surr naturligvis.

Ja, Grip, du surrer. Du blander placeboeffekter (som er, per definisjon, uavhengige av behandlingen), med reell virkningsfull behandling.

Ja, selvsagt vil noen pasienter som tror de skal bli bedre virkelig bli bedre. Det samme ville de blitt hvis de trodde at sukkertabletter fra legen gjorde dem bedre.

Det blir ikke mindre bedrageri å fremstille det som "virkningsfull behandling" likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at hun ble bedre hver gang healeren var hos henne da... Hun var så og si smertefri et par timer etter at healeren hadde berørt henne. Siden kom smertene tilbake, for så å forsvinne igjen når hun ble healet på nytt...

Ja, og det kan være en mengde årsaker til det; den mest usannsynlige er at et eller annet merkelig fenomen som ingen vitenskapsmenn kjenner til, gjorde seg gjeldende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

healing er sjelden en behandling som tar bort smerter for evig og alltid. Men det kan hjelpe en stund, og mange får healing regelmessig for å holde smertene borte.

Jeg fikk healing for smerter i leggene jeg hadde hatt lenge. Det er flere år siden og de har ikke kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, og det kan være en mengde årsaker til det; den mest usannsynlige er at et eller annet merkelig fenomen som ingen vitenskapsmenn kjenner til, gjorde seg gjeldende.

Med vennlig hilsen

Stabukk ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sjeldent det hjelper med EN behandling, også med legen!

Vi gikk på behandling hver uke i mange uker. Hjalp ingenting.

Dette året har han vært verre en noen gang. Lungebetennelser,mange innfeksjoner,renner gørr ut av ørene hele tiden.

Slapp og trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"en har likevel oppsøkt både homepati,akupunktør,og noe annet tøys (en kjegle man setter fyr på"

Sammenligner du akkupunktur med "healing"? I så fall er du like uopplyst som sør her.

Å ikke tro på noe som ikke er fysisk er en ting; men akkupunktur er 100% fysisk, og det er ikke noe "hokus-pokus" inne i bildet der. Imidlertid er det, som annen "alternativ" behandling, veldig subtilt. Hvor mottakelig man er mot det er derfor veldig individuellt.

"..........................."

Hvor er det jeg sammenligner akupunktur med healing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi en lege har medisiner med dokumentert effekt, i motsetning til en healer.

Med vennlig hilsen

Så har du leger som gir feil medisin, eller feil dose. Da hjelper det ikke stort hvor mye det er dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du leger som gir feil medisin, eller feil dose. Da hjelper det ikke stort hvor mye det er dokumentert.

Selvsagt vil mennesker gjøre feil.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller var det ask?

Uansett - det demonstrerer jo akkurat det jeg sier om at man må kunne dokumentere resultatene. Og det burde jo ikke være vanskelig!

Med vennlig hilsen

Det var ask. Hadde en steingammel onkel som trodde at askavkok hjalp mot alt, og forebygget. Dog ikke så naiv at han trodde dette kurerte noe alvorlig, mer lette sykdommer, og som sagt forebyggende.

Han ble nå gammel selv da, sikkert tilfeldig(eller hvem vet:), for det virket iallefall ikke på aldersdemens. Han var gift med min mors storesøster og 20 år eldre enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du våser.

Man gjør ikke hverdagen "mer interessant" ved å fantasere om behandlingstyper som ikke fungerer.

Dette er og blir bedrageri, og utnyttelse av godtroende og naive mennesker.

Med vennlig hilsen

Og det som overrasker meg er at det er så mange av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at hun ble bedre hver gang healeren var hos henne da... Hun var så og si smertefri et par timer etter at healeren hadde berørt henne. Siden kom smertene tilbake, for så å forsvinne igjen når hun ble healet på nytt...

Vi blir roligere av å bli berørt når vi har smerter.

Har jeg vondt i magen,blir jeg litt bedre med det samme mannen min legger hånden sin på magen min. Det er varmen som gjør det.

Men jeg blir ikke frisk for det. Smertene kommer tilbake kort tid etter han tar hånden vekk.

Når man ligger på dødsleie blir man roligere hvis familiemedlemmer også berører en. Dette har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ask. Hadde en steingammel onkel som trodde at askavkok hjalp mot alt, og forebygget. Dog ikke så naiv at han trodde dette kurerte noe alvorlig, mer lette sykdommer, og som sagt forebyggende.

Han ble nå gammel selv da, sikkert tilfeldig(eller hvem vet:), for det virket iallefall ikke på aldersdemens. Han var gift med min mors storesøster og 20 år eldre enn henne.

"for det virket iallefall ikke på aldersdemens."

....men det virket iallefall ikke på aldersdemens. Skulle det selvsagt stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil mennesker gjøre feil.

Med vennlig hilsen

Jeg bare påpekte noe som jeg syntes er meget viktig å huske på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Jeg tviler på at du virkelig er så historieløs og uvitende at du trenger dokumentasjon på at antibiotika er effektiv?

Eller?

Med vennlig hilsen

Klart jeg vet det funker, og jeg vet også at man får andre plager av det, har aldri tatt en antibiotika kur uten å bli full av betennelse i kroppen, sopp i både underliv og i munn, osv osv... har hatt masse ekstra plager de gangene jeg har gått på det, og legene istemmer i at alle de plagene stammer fra at antibiotika forstyrrer balansen i kroppen...

Det jeg mener du skal dokumentere er at healing er oppspinn, fordi du kan umulig overbevise et menneske som har blitt healet av en ordentlig healer om at dette kun er en hallis... fordi det skjer så mye mer under en behandling enn hva som er kjennt, åssen kroppen som blir healet kjenner det osv...

Men kom med noe mer enn bare ordspinn... i mine øyne!

Og da mener jeg ikke det om legevitenskapen, fordi jeg kan faktisk endel om medisiner ol da jeg har desverre vært en del syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

*ler*

Jeg ser du ikke har argumenter.

Med vennlig hilsen

Jeg har svart på alle spørsmålene dine, jeg vil du skal dokumentere ordentlig for meg, kom med fakta ikke ordspinn...

Og jeg mener fortsatt att du må dokumentere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glasselle

Men for 15 år siden var ikke akupunktur anerkjent selv om det er det nå.

Og hva mener du så om Tromsø sykehus som bruker slike som stopper blod på sykehuset.

Mitt poeng er ikke om det er anerkjent eller ikke. Det har ingenting med saken å gjøre. Jeg vuderer da heller ikke noe etter om det er anerkjent eller ikke, men drar mine konklusjoner på andre grunnlag. Akupunktur er som sagt fysisk stimuli, og derfor forbauser det meg heller ikke at det har virkning.

Mennesker som stopper blod har jeg foreløpig ikke hørt om. Fortell gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...