Gå til innhold

jeg har vært på healing


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Gjest Glasselle

Hei Glasselle,

Mye av det skyldes noe at hjernen er et neuraltnettverk, (en slags klassifiseringsmaskin) og at den derfor trekker slutninger ("klassifiserer") litt oftere enn den burde gjøre. Denne hangen til å klassifisere er nok årsaken til at folk tror på religioner.

Med vennlig hilsen

Jeg heller mot tanken om menneskenes opplærte forhold til straff og belønning. Det er jo ganske påfallende hvor lik for eks kristendommen er en mamma som sier: Hvis du rydder rommet så får du sjokolade, hvis du ikke gjør det, så blir det husarrest.

Bare at Bibelen ufattelig nok er myntet på voksne. (er det mulig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    90

  • Dorthe

    32

  • pip

    18

  • Lurveline

    18

Mest aktive i denne tråden

Gjest Glasselle

Skal man tro bibelen (noe jeg ikke gjør) så er det bare å be om tilgivelse og si at man tror på dødsleiet og alt er tilgitt.... om det ikke hadde vært sånn så er jo hele påsken forgjeves er den ikke?

Hva sikter du til her? Forklar det gjerne litt nærmere.

Du glemmer for øvrig et viktig punkt. I følge Bibelen må man angre oppriktig samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glasselle

Wow, så uinteressant!!!

Så fint at hverdagen din er grå og kjedelig, så fint at du ikke har opnet deg for det som er mer!

Hvorfor tror alle at dette er hokkus pokkus?

Er det ingen som vet at dette har vært siden før menneskene kom til verden (sett bort i fra om verden begynner i bibelen)...Og at dette ble "unormalt og farlig" i middelalderen?

Bare fordi noen bestemte seg for å tro på noe annet, så måtte de jaggu meg slakte og formane for at deres tro SKULLE være den eneste (basert på en bok og ingenting annet enn en bok)

En ateist kan leve et meget fargerikt liv, skal jeg si det. Slipper å gå rundt i blinde å kave, og det er en fordel.

Heksejakten var en tragedie, men kan ikke forklares med kun en henvisning til Bibelen. Det er menneskenes frykt for det som er fremmed og annerledes som slår til nok en gang. (blant annet) Hadde de såkalte heksene blitt brent hvis det ikke hadde vært noen religion?

Urter er utvilsomt legende, og en pikant smakstilsetning i mange retter.

Hudkontakt er sunt og helsebringende etter min mening, og det har det alltid vært. Men som nevmt tidligere i tråden er det rett og slett for jævlig at en eller annen smarting tjener seg rik på andres uvitenhet og dumhet.

Hvis du var den eneste som hadde kjennskap til tigerbalsam i verden, og du smurte den på ryggen til din beste venninne og fortalte henne at du hadde magiske hender. (Kjenner du noe? Åh, ja. Det er så underlig. det sitrer og varmer liksom. Du HAR magiske hender, jo!) Tror du hun ville trodd deg da?Hvordan ville dine kommende besøkende reagerer på hendene dine, tror du? Hvor mye ville du kunne tjene på dette i året?

Menneskets kreativitet og tarvelighet når det kommer til en mulighet til å tjener penger er imponerende.

Og skremmende.

Tigerbalsam er i seg selv et fascinerende produkt. Men det er tigerbalsam. Holder ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vi blir roligere av å bli berørt når vi har smerter.

Har jeg vondt i magen,blir jeg litt bedre med det samme mannen min legger hånden sin på magen min. Det er varmen som gjør det.

Men jeg blir ikke frisk for det. Smertene kommer tilbake kort tid etter han tar hånden vekk.

Når man ligger på dødsleie blir man roligere hvis familiemedlemmer også berører en. Dette har jeg sett.

Det kan jeg være enig i, men det var stor forskjell på effekten av familiens berøring og healerens berøring. Selv de i familien som ikke hadde noen som helst tro på dette, og lette etter motargumenter, ble overbevist.

En jeg kjenner var full av eksem og hadde vært det i årevis. Hennes tante ringte en healer fra NordNorge. Han "fjernhealet" fra telefon, uten at niesen visste noe som helst om dette. Neste dag var eksemen bort for godt. Tør nesten ikke skrive dette, for jeg vet det høres helt vilt ut ;o)

Mannen som fjernhealet henne, er det forøvrig skrevet bok om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mot tanken om menneskenes opplærte forhold til straff og belønning. Det er jo ganske påfallende hvor lik for eks kristendommen er en mamma som sier: Hvis du rydder rommet så får du sjokolade, hvis du ikke gjør det, så blir det husarrest.

Bare at Bibelen ufattelig nok er myntet på voksne. (er det mulig?)

Bibelen (og de fleste andre lignende skrifter) er beregnet på å kontrollere menneskers liv, og da særlig kvinners sexliv og reproduktive rettigheter.

Den har selvsagt lite å gjøre i et moderne samfunn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare påpekte noe som jeg syntes er meget viktig å huske på.

Hei,

Det er klart det er viktig, men det er også åpenbart at jo mer komplisert behandling vi utvikler, jo større sjanse er det for at noe kan gå galt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg vet det funker, og jeg vet også at man får andre plager av det, har aldri tatt en antibiotika kur uten å bli full av betennelse i kroppen, sopp i både underliv og i munn, osv osv... har hatt masse ekstra plager de gangene jeg har gått på det, og legene istemmer i at alle de plagene stammer fra at antibiotika forstyrrer balansen i kroppen...

Det jeg mener du skal dokumentere er at healing er oppspinn, fordi du kan umulig overbevise et menneske som har blitt healet av en ordentlig healer om at dette kun er en hallis... fordi det skjer så mye mer under en behandling enn hva som er kjennt, åssen kroppen som blir healet kjenner det osv...

Men kom med noe mer enn bare ordspinn... i mine øyne!

Og da mener jeg ikke det om legevitenskapen, fordi jeg kan faktisk endel om medisiner ol da jeg har desverre vært en del syk!

Som du vet meget godt, så dokumenterer man at noe fungerer, og ikke at et fenomen ikke eksisterer. Det er de som påsår at "healing gir resultater" som har bevisbyrden.

Med andre ord - det er ikke nødvendig å motbevise noe som aldri har vært bevist, like lite som det er nødvendig å motbevise Dodraugen for å kunne påstå at den ikke eksisterer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ask. Hadde en steingammel onkel som trodde at askavkok hjalp mot alt, og forebygget. Dog ikke så naiv at han trodde dette kurerte noe alvorlig, mer lette sykdommer, og som sagt forebyggende.

Han ble nå gammel selv da, sikkert tilfeldig(eller hvem vet:), for det virket iallefall ikke på aldersdemens. Han var gift med min mors storesøster og 20 år eldre enn henne.

Jeg husker at det var mye hysteri om askeavkok for over 20 år siden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på alle spørsmålene dine, jeg vil du skal dokumentere ordentlig for meg, kom med fakta ikke ordspinn...

Og jeg mener fortsatt att du må dokumentere...

Som du vet meget godt, så er samtlig skolemedisin behøring dokumentert (og godkjent) før det slippes på markedet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Å skrive "hun's" vitner faktisk om at du ikke vet bedre.

Med vennlig hilsen

Hvis du ikke evner å tenke i andre baner enn at jeg ikke vet bedre, så har du dårlige evner til å tenke deg flere muligheter (men det har du jo forresen bevist gang på gang! hehe... dette var bare ett nytt eksempel)

Grunnen til at jeg skrev den berømmelige feilen var altså at jeg aldri gidder lese korrektur på innlegga mine før jeg sender dem. Jeg så selvfølgelig også da jeg leste innlegget for å se hva jeg hadde knota ned, at det var feil! Faktisk så tror jeg ikke det er noen (ihvertfll svært få) som ikke vet at det var feil.

Så du får ingen høy stjerne her på Dolfordi du oppdaget det! hehe... Vi andre evner å tenke oss flere enn en grunn til at andre mener, sier og gjør som de gjør vi! Men du skjønner sikkert ikke en gang hva jeg mener med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke evner å tenke i andre baner enn at jeg ikke vet bedre, så har du dårlige evner til å tenke deg flere muligheter (men det har du jo forresen bevist gang på gang! hehe... dette var bare ett nytt eksempel)

Grunnen til at jeg skrev den berømmelige feilen var altså at jeg aldri gidder lese korrektur på innlegga mine før jeg sender dem. Jeg så selvfølgelig også da jeg leste innlegget for å se hva jeg hadde knota ned, at det var feil! Faktisk så tror jeg ikke det er noen (ihvertfll svært få) som ikke vet at det var feil.

Så du får ingen høy stjerne her på Dolfordi du oppdaget det! hehe... Vi andre evner å tenke oss flere enn en grunn til at andre mener, sier og gjør som de gjør vi! Men du skjønner sikkert ikke en gang hva jeg mener med dette?

Joda, jeg forstår hva du forsøker å kommunisere - bl.a. at du ikke gidder å lese gjennom det du skriver - hvilket vitner om manglende respekt både for det norske språk, og for leserene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Som du vet meget godt, så er samtlig skolemedisin behøring dokumentert (og godkjent) før det slippes på markedet.

Med vennlig hilsen

Ikke det jeg var ute etter... du må dokumentere at det ikke funker...

Når man spørr om dokumentasjon, slik du gjør i alle tråder, kan du ikke gjøre annet enn å følge dine egne krav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke det jeg var ute etter... du må dokumentere at det ikke funker...

Når man spørr om dokumentasjon, slik du gjør i alle tråder, kan du ikke gjøre annet enn å følge dine egne krav....

Man dokumenterer at en behandling/tabletter er virkningsfull. Og det er selvsagt opp til de som forfekter behandlingen å dokumentere den - det er de som har bevisbyrden.

Det er ikke "alle andres" (skeptikerens) ansvar å påpeke/motbevise at dokumentasjon ikke eksisterer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det jeg sammenligner akupunktur med healing?

Jeg sa ikke at du gjorde det; jeg spurte om du gjorde det, iom. at du nevnte det i samme setning.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Joda, jeg forstår hva du forsøker å kommunisere - bl.a. at du ikke gidder å lese gjennom det du skriver - hvilket vitner om manglende respekt både for det norske språk, og for leserene.

Med vennlig hilsen

hehe... ja du kan få sagt det du!

Men for meg er det å vise manglende respekt og være ansvarsløs en STOR kompliment. Jeg har ellers hatt det med å gå i omvendt retning, så at jeg nå klarer å drite i andres meninger og andres vee og vel (iallefall på DOL) var en velsignelse å høre! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ja du kan få sagt det du!

Men for meg er det å vise manglende respekt og være ansvarsløs en STOR kompliment. Jeg har ellers hatt det med å gå i omvendt retning, så at jeg nå klarer å drite i andres meninger og andres vee og vel (iallefall på DOL) var en velsignelse å høre! Tusen takk!

Ingen overraskelse der. Det har aldri vært noen mangel på folk som ikke evner å uttrykke seg godt.

*vinker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Hei,

Jeg sier ikke at hun ikke ble bedre; jeg bestrider *årsaken* til at hun ble bedre.

De har da forsøkt å dokumentere resultatene i årevis. Det ville da vært det beste salgs-argumentet de kunne få hvis de hadde kunnet dokumentere påstandene sine.

Med vennlig hilsen

Det er der du tar feil!

Det beste salgsargumentet er at pasientene/brukerne/kundene blir bra/bedre. Slikt ryktes. Det er også derfor den veldokumenterte medisin (skolemedisin) mister sine pasienter til alternativ medisin når de ikke kan tilby noe hvis ting ikke vises på blodprøver, røntgen og andre undersøkelser. Da må jo skolemedisin gi opp den, samme hvor veldokumentert den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der du tar feil!

Det beste salgsargumentet er at pasientene/brukerne/kundene blir bra/bedre. Slikt ryktes. Det er også derfor den veldokumenterte medisin (skolemedisin) mister sine pasienter til alternativ medisin når de ikke kan tilby noe hvis ting ikke vises på blodprøver, røntgen og andre undersøkelser. Da må jo skolemedisin gi opp den, samme hvor veldokumentert den er.

Nåja - det er ikke verre enn å påpeke at i land hvor de er avhengige av "healere" så er levealderen mellom 30 og 40 år.

Velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...