Gå til innhold

kolikkbarn/puppenekt


Gjest puppen

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så uheldig å spise roastbiff,som jeg overhodet ikke visste at kolikkbarn kunne reagere på,men som vesla reagerer helt grenseløst på!

I dag er det omtrent helt umulig å få i henne mat,hun rekker bare drikke en liten sup før hun får utrolig vondt i magen. Krever minst et kvarter med byssing før hun roer seg og "glemmer" at puppen gjorde magen hennes vond.Da kan vi amme en bitteliten stund igjen.

Jeg lurer derfor på om jeg skal gi henne en flaske erstatning (hun har fått det 3-4 ganger før etter at jeg har spist "uhumskheter")så hun får i seg noe i det hele tatt i dag.Hun liker smaken,men får utrolige problemer med avføring etterpå,til tross for maltextrakt.Sliter i opp til 3 dager !

I tillegg er vi grunnet liten vektøkning i gang med en økeperiode som jeg kommer til å spolere litt om jeg gir henne erstatning...på den annen side er det ikke mye hun får drukket uansett i dag.

Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg kan forvente at hun kommer til å reagere på roastbiffen?Jeg spiste siste biten klokken 17 ..

hilsen oppgitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære puppen,

Nå er det et døgn siden du var fortvilet og jeg håper inderlig maven er bedre nå. Et tips som noen kolikkbarn har glede av er å bli ammet mens mamman går rundt. Noen ganger kan det til og med være en mulighet å la en annen person bære barnet med barnets rygg mot sin mave og deretter tilby brystet, hvis du skjønner hva jeg prøver å forklare. Som smertelindring kan du prøve sukkervann. Kok 1 dl. vann med 1 ss (=10 ml) sukker. La det avkjøles og tilby ca. 1-2 ml. på tungen til barnet med hjelp av sprøyte uten spiss på eller skje. Kan gjentas etter en time. Gis ved smerter og ikke som forebyggende. Oppbevares i kjøleskap i et døgn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...