Gå til innhold

kan man bli straffet hvis man er vitne i en rettsak og rømmer landet?

Anbefalte innlegg

Gjest for all del anonym
Skrevet

Lurer på dette i forhold til Stavangerranet da noen av vitnene har sporløst forsvunnet for politiet. Kan de bli straffet for dette om de melder seg igjen. Selv om man "bare" har status som vitne, er det straffbart å rømme landet da?

Fortsetter under...

Gjest Menst jeg venter på sommeren
Skrevet

Var stevnet som vitne engang i en sak der jeg var øyenvitne bare, og fikk da vite at jeg rett og slett ikke kunne si nei fordi det jeg hadde sett var så og si grunnlaget for saken, og jg kunne faktisk idømmes straff... men dette er mange år siden så jeg vet ikke nå.

Clue1365380406
Skrevet

Å ikke stille som vitne når en er stevnet, resulterer ihvertfall i bøter.

Dattren min ble stevnet, og vi ble faktisk pålagt å reise litt over 100 mil for at hun skulle vitne. Dukket hun ikke opp, ble det bot. Heldigvis godtok de at hun vitnet på telefon etter mange forsøk fra vår side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...