Gjest Klomma Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hva gjør dere for å bli likt av svigermor? Min svigermor ser ut til å hate meg og alt jeg gjør. Dessuten favoriserer de storebror veldig. Han får penger, dyre leker, mens lillesøster får bare småtteri. Hun er ikke så gammel enda, men likevel. Jeg blir så provosert. Alt jeg gjør er feil. Når de er her på besøk henvender de seg kun til mannen min og barna mine. De setter aldri pris på ting jeg gjør for dem, feks lager mat og slikt. Hvorfor er noen så kalde og upersonlige? Svigermor bruker å protestere på alt jeg sier og ha argumenter mot meg når jeg sier noe. Blir bare så lei meg. Trodde det skulle bedre seg med åra men det blir visst bare verre. Jeg er av den typen som ikke tørr å si ifra, men de skjønner nok at jeg blir veldig lei meg. Jeg krangler mye med mannen min også om dette fordi han ser ikke det jeg føler. Og det er vel det de ønsker - at vi skal bli uvenner og skilles tenker jeg. Litt pessimistisk men. Noen gode råd for å få svigersen "på kroken"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
annete Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Har ikke noe godt råd - min exsvigermor liker ikke meg heller! Men, jeg måtte le av overskriften din - den var slående morsom!!! 1. gang jeg lo i dag faktisk og jeg trengte det! :oD 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-966177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Har ikke noe godt råd - min exsvigermor liker ikke meg heller! Men, jeg måtte le av overskriften din - den var slående morsom!!! 1. gang jeg lo i dag faktisk og jeg trengte det! :oD LOL! Så det først nå jeg! *humre* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-966183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Bracegirdle of Hardbottle (svigemors marertitt) Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Føler med deg... Jeg kutta kontakten med min svigermor i ca 2 mnd, reiste vekk når hun kom på besøk hit, og ble ikke med når mann og barn reiste til henne... Tilslutt fikk hun så dårlig samvittighet at hun ville ordne opp i problemene.. Og da var hun villig i å høre om alle mine plager om henne, sa til henne at det er våres barn IKKE HENNES!! For hun har maaange ganger prøvd å oppdra de slik hun vil gjøre det.. Nå går det bedre, kan faktisk bli med på besøk, men svarer henne hvis hun gjør/sier noe imot meg.. For henne har det vært et "nederlag" at minstesønnen gifta seg med meg.. Da jeg flyttet sammen med mannen min,og vi var på besøk hos svigers, kunne hun slenge ut kommentarer som: "ååå, så tynn du har blitt! Får du i deg nok mat?" (til MIN mann) og han hadde ikke blitt tynnere!! Jeg kunne ha ramset opp masse mer, men jeg følte måten jeg gjorde det på var ok... Litt sleip kanskje, men det funka.. Sier ikke du skal gjøre det samme, for det er jo ikke sikkert du er like sta som meg.. Det vet jeg jo ikke... Jeg hadde det jaffal godt den stunda UTEN henne,,, Og da jeg fikk vite hvor fælt hun hadde det, hadde jeg det enda bedre ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-966201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Føler med deg... Jeg kutta kontakten med min svigermor i ca 2 mnd, reiste vekk når hun kom på besøk hit, og ble ikke med når mann og barn reiste til henne... Tilslutt fikk hun så dårlig samvittighet at hun ville ordne opp i problemene.. Og da var hun villig i å høre om alle mine plager om henne, sa til henne at det er våres barn IKKE HENNES!! For hun har maaange ganger prøvd å oppdra de slik hun vil gjøre det.. Nå går det bedre, kan faktisk bli med på besøk, men svarer henne hvis hun gjør/sier noe imot meg.. For henne har det vært et "nederlag" at minstesønnen gifta seg med meg.. Da jeg flyttet sammen med mannen min,og vi var på besøk hos svigers, kunne hun slenge ut kommentarer som: "ååå, så tynn du har blitt! Får du i deg nok mat?" (til MIN mann) og han hadde ikke blitt tynnere!! Jeg kunne ha ramset opp masse mer, men jeg følte måten jeg gjorde det på var ok... Litt sleip kanskje, men det funka.. Sier ikke du skal gjøre det samme, for det er jo ikke sikkert du er like sta som meg.. Det vet jeg jo ikke... Jeg hadde det jaffal godt den stunda UTEN henne,,, Og da jeg fikk vite hvor fælt hun hadde det, hadde jeg det enda bedre ) "ååå, så tynn du har blitt! Får du i deg nok mat?" (til MIN mann) og han hadde ikke blitt tynnere!! Hadde min svigermor sagt det til min tynne sambo ville jeg rett og slett ledd høyt, så høyt at jeg var sikker på at alle skjønte hva jeg lo av. Har erfaring med at det nytter å le av tåpelige folk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-970132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har ikke noe godt råd - min exsvigermor liker ikke meg heller! Men, jeg måtte le av overskriften din - den var slående morsom!!! 1. gang jeg lo i dag faktisk og jeg trengte det! :oD Synes også den overskriften var hylende morsom. Bruk den neste jul. Til: Svigermord. Fra Svigerdatter. Da har man i allefall hintet hvor landet ligger om svigermor(d) er smart da..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-970134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svigerdatter-datter Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg føler med deg - har hatt veldig mye problemer med min egen svigermor. Min svigermor gikk også inn for å få oss skilt - helt til vi fikk barn. Når hun endelig tok seg tid til å bli kjent med barne-barnet (ville lenge ikke komme på besøk fordi hun ikke fikk lov til å røyke inne hos oss) så gikk det opp for henne at hun kunne risikere at jeg flyttet tilbake til den kanten av landet jeg kommer fra om vi ble skilt, og at faren var svært stor for at jeg ville ta med meg barnet, Etter det er hun blitt bedre - men bare litt. Det verste nå er at hun snakker stygt om meg og mine meninger til barna mine når de overnatter hos henne. Da hadde jeg faktisk foretrukket at hun sa det direkte til meg i stedet. Nå har jeg tenkt å holde barna hjemme en stund (ikke trenge barnevakt), men det spørs vel om det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-970153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym her nå Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg fikk et godt råd når det gjaldt innblanding i barneoppdragelse. Bare glise smile litt overbærende!! Synes ikke du skal jobbe så mye med å få svigemor på kroken, for så lenge du blir lei deg har hun vel litt makt over deg. Kanskje hvis du bestemmer deg for at svigemor liker meg ikke, men jeg skal opptre høflig og korrekt og møte henne pga av mine barn, så blir det ikke så lett for henne og såre deg . Forøvrig synes jeg at din man har ansvar her. Han burde ikke bare lukke øynene, men ta det opp med henne. Kanskje holder det med å si nå er det nok mor, når hun setter i gang. Hvis din mann ikke forstår dette, så kan dere jo gå til familierådgivning, de har nok hørt om dette før. Ikke ubevisst be din svigemor om annerkjennelse, det trenger du ikke, du er god nok som du er. Skipp gjerne noen avtaler hos de når hun er sånn. Skriv gjerne noen sarkastiske innlegg her hver gang hun har tråkket på deg, så får du litt støtte. En gang var det noen som stadig begikk verbale overtramp mot meg, en ex, vi hadde felles barn. Jeg ble veldig nedtrykt, og brukte år på dette. Jeg gikk til familierådgivning alene for å lære meg å sette grenser. Så bestemte jeg meg for at nok var nok, jeg var villig til å politianmelde han, da sluttet han helt av seg selv uten at jeg sa et pip. Trolig utstrålte jeg at det ikke nyttet. Håper din svigemor tar til vettet. God klem fra meg . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-974685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hvis svigermor ikke har begynt å like deg til nå, er det vel lite sannsynlig at hun kommer til å gjøre det. Jeg tror heller at jo mer du bukker og skraper for å bli likt, jo verre kommer hun til å bli. Usaklig kritikk takles ofte bedre med overbærenhet enn forsvar. Det første du må gjøre er å definere henne som problemet og ikke deg selv. Hva med å takle hennes mange innfall som du gjør med en uoppdragen unge du ikke gidder å engasjere deg i. Du trenger ikke hennes anerkjennelse eller at hun liker deg. Du trenger ikke å besøke henne. Du trenger ikke å kokkerere for henne og varte henne opp når de kommer. Du kan for eksempel gå en lang tur i stedet. Og du kan si til din mann at dette er en så stor belastning for deg at du ikke orker å ha noe særlig med svigers å gjøre om ikke han tar affære og støtter deg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-975691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Jeg føler med deg - har hatt veldig mye problemer med min egen svigermor. Min svigermor gikk også inn for å få oss skilt - helt til vi fikk barn. Når hun endelig tok seg tid til å bli kjent med barne-barnet (ville lenge ikke komme på besøk fordi hun ikke fikk lov til å røyke inne hos oss) så gikk det opp for henne at hun kunne risikere at jeg flyttet tilbake til den kanten av landet jeg kommer fra om vi ble skilt, og at faren var svært stor for at jeg ville ta med meg barnet, Etter det er hun blitt bedre - men bare litt. Det verste nå er at hun snakker stygt om meg og mine meninger til barna mine når de overnatter hos henne. Da hadde jeg faktisk foretrukket at hun sa det direkte til meg i stedet. Nå har jeg tenkt å holde barna hjemme en stund (ikke trenge barnevakt), men det spørs vel om det hjelper. "Det verste nå er at hun snakker stygt om meg og mine meninger til barna mine når de overnatter hos henne. Da hadde jeg faktisk foretrukket at hun sa det direkte til meg i stedet." Når man overfor barna rakker ned på foreldrene deres skader man ikke foreldrene, men barna. Tror du gjør rett i å holde barna unna en stund. Ville det vært en idé å konfrontere henne og si at det er et absolutt krav at dette ikke forekommer om hun skal ha kontakt med barnebarna? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-975693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Det er vel bare å ignorere dama, la være å dra på besøk, ikke svare på dritt osv. Ikke kast bort energi på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/151237-svigermord-hjelp/#findComment-975697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.