Gå til innhold

Langsomste bredbånd (128 kbps) OK?

Anbefalte innlegg

Gjest Chellofan
Skrevet

Vurderer å skifte fra chello classic til langsommere bredbånd (128 kbps nedlastningshastighet, 64 kbps opplastningshastighet) fra UPC siden vi sparer 200 kr pr mnd.

Bruker ikke nettet så enormt mye heller, mest e-post og noe surfing da. Laster ikke ned noe særlig.

Er dette langsomt?

Vil det føles supertregt?

Håper noen erfarne folk kan gi et tips :-)

Skrevet

Til websurfing og e-post vil dette sansynligvis fungere helt fint. Men selfølgelig, kommer du på en webside med enormt mye bilder, applets etc. etc., så vil det ta litt lengre tid enn med 1Mbit linje. Men hvis man ikke bruker nettet "noe særlig" vil det neppe være noe problem.

Jeg er gammel nok til å huske hvordan det var å sitte på 14400bps og 28800bps analoge modemlinjer, og hvor mye raskere det ble når ISDN kom med 64kbit hastighet. Men selv en som er så kresen som meg klarte meg lenge med 28800bps, selv om jeg brukte nettet til omtrent alt jeg kunne komme på :-)

"............................"

petter smart
Skrevet

Til websurfing og e-post vil dette sansynligvis fungere helt fint. Men selfølgelig, kommer du på en webside med enormt mye bilder, applets etc. etc., så vil det ta litt lengre tid enn med 1Mbit linje. Men hvis man ikke bruker nettet "noe særlig" vil det neppe være noe problem.

Jeg er gammel nok til å huske hvordan det var å sitte på 14400bps og 28800bps analoge modemlinjer, og hvor mye raskere det ble når ISDN kom med 64kbit hastighet. Men selv en som er så kresen som meg klarte meg lenge med 28800bps, selv om jeg brukte nettet til omtrent alt jeg kunne komme på :-)

Men så var jo internettsidene tilrettelagt til lavere hastigheter før. I en viss grad i alle fall. Husker jeg måtte slå av å vise bilder for å lese VG en gang i tiden.

Skrevet

Men så var jo internettsidene tilrettelagt til lavere hastigheter før. I en viss grad i alle fall. Husker jeg måtte slå av å vise bilder for å lese VG en gang i tiden.

Veldig sant. Noen ganger lengter jeg tilbake til tiden med Netscape Navigator 1.0, uten java, flash, shockwave etc. etc. etc. Når jeg tenker over det, lengter jeg faktisk litt tilbake til tiden uten grafisk web, hvor vi brukte Lynx til å se websider med kun tekst :-)

"..........................."

Gjest Chellofan
Skrevet

Takk for svar!

Droppet hele skiftet, blir bare styrete å skifte e-post og i tillegg betale 500 kr i oppstartsavgift (de vet å suge kundene sine). "Så langsomt internett du vil for 200 kr mindre" er herved en saga blott.

God tirsdag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...