Gjest arbeidsledig Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Er det ikke sånn at juni er skattefri eller halv skatt? Gjelder ikke det dagpenger? Hos meg var det trukket full skatt på dagpengene. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Nei, det er desember. Aldri hørt om at juni skal være helt eller delvis skattefri. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ikke juni nei.. men desember er det halv skatt. Og så kommer feriepengene de til fleste inn i juni.. 0 Siter
Gjest langtidsledig Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ikke juni nei.. men desember er det halv skatt. Og så kommer feriepengene de til fleste inn i juni.. Men trekkes det skatt av feriepengene da? 0 Siter
Gjest Lett Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det trekkes ikke skatt av feriepengene når de betales ut. De er ferdig skattet. 0 Siter
tonil Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Men trekkes det skatt av feriepengene da? Det skal _ikke_ trekkes skatt av feriepengene. De har du allerede betalt skatt for. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Men trekkes det skatt av feriepengene da? Nei, som Lett sier så er de ferdig skattet fra året før. Kanskje det er andre regler for dagpenger? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Nei, det er desember. Aldri hørt om at juni skal være helt eller delvis skattefri. Feriepenger blir ikke trukket skatt av når de blir utbetalt, desemberlønn blir det trukket halv skatt av. Men årslønn blir skattlagt som helhet året etter. Så i virkeligheten betaler en skatt av alle sine lønn, spørsmålet er bare når det blir trukket. 0 Siter
Gjest arbeidsledig Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Feriepenger blir ikke trukket skatt av når de blir utbetalt, desemberlønn blir det trukket halv skatt av. Men årslønn blir skattlagt som helhet året etter. Så i virkeligheten betaler en skatt av alle sine lønn, spørsmålet er bare når det blir trukket. Ja, jeg skjønte det. Jeg mente jo trekkfri. Jeg vet at summen blir den samme. Skulle bare så gjerne hatt litt mer penger utbetalt NÅ...til litt ferie. Men vi arbeidsledige skal jo ikke ha ferie. Vi skal søke jobber. Så vi får jo ikke feriepenger heller. Udugelige latsabber som vi er... 0 Siter
cecily Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Får du utbetalt vanlig lønn i juni trekkes det skatt som vanlig. Feriepenger derimot utbetales uten skattetrekk (på en måte). 0 Siter
fresja Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Men trekkes det skatt av feriepengene da? Det trekkes ikke skatt av feriepengene når vi får de utbetalt i "riktig" år. Men feriepengene er skattepliktige, så de er med på lønna i selvangivelsen. Vi blir trukket ekstra de andre månedene. 0 Siter
fresja Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ja, jeg skjønte det. Jeg mente jo trekkfri. Jeg vet at summen blir den samme. Skulle bare så gjerne hatt litt mer penger utbetalt NÅ...til litt ferie. Men vi arbeidsledige skal jo ikke ha ferie. Vi skal søke jobber. Så vi får jo ikke feriepenger heller. Udugelige latsabber som vi er... Dersom du var i jobb i fjor, skal du ha feriepenger av det du tjente da, med mindre du fikk dem utbetalt da du sluttet. 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Det trekkes ikke skatt av feriepengene når de betales ut. De er ferdig skattet. Nei, de er ikke ferdig skattet. De er skattepliktige, men man slipper å betale skatt av dem når man får dem! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Ja, jeg skjønte det. Jeg mente jo trekkfri. Jeg vet at summen blir den samme. Skulle bare så gjerne hatt litt mer penger utbetalt NÅ...til litt ferie. Men vi arbeidsledige skal jo ikke ha ferie. Vi skal søke jobber. Så vi får jo ikke feriepenger heller. Udugelige latsabber som vi er... Jeg kjenner ikke til dagpengesystemet, men det er bare feriepengene som er trekkfrie. Ikke utbetalt lønn. 0 Siter
Scuba Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Halv skatt er i desember, juni/juli får du feriepenger hvis du har noen opptjente.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.