Lillemus Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 En venninne av meg hadde fått en oppringing, angivelig fra MMI om å bli med på en undersøkelse om musikksmak. De skulle ha tak i jenter i alderen 18-34 år og det var snakk om et spesielt møtested. Hun fikk ikke vite hvor og når ettersom det ikke var noen i den aktuelle målgruppen i huset. Jeg ble råskeptisk med en gang og mente at det sikkert ikke var MMI, men noe annet snusk. Hva hadde du trodd? 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 At det var MMI som ville ha noen til å sitte i en fokusgruppe og snakke om musikk. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg ville trodd det var MMI som skulle ha en fokusgruppe. Helt vanlig det. 0 Siter
amber sun Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg ville trodd det var MMI som skulle ha en fokusgruppe. Helt vanlig det. Fokusgruppe? Det har jeg aldri hørt om. Dermed må det være tull Neida. Men jeg visste ikke at de hadde noe sånt engang, jeg. Trodde alt gikk over telefon, evt. skjema i posten., Tror ikke jeg hadde våget å møte opp på noe sånt. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Fokusgruppe? Det har jeg aldri hørt om. Dermed må det være tull Neida. Men jeg visste ikke at de hadde noe sånt engang, jeg. Trodde alt gikk over telefon, evt. skjema i posten., Tror ikke jeg hadde våget å møte opp på noe sånt. Neida, det er for at de kan diskutere seg imellom. Mye som dukker opp når man setter igang med en samtale. 0 Siter
fresja Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg ville trodd det var MMI som skulle ha en fokusgruppe. Helt vanlig det. Jeg svarte netttopp på en mail fra et noe lignende MMI. Et av spørsmålene var om jeg var villig til å stille i en gruppe i nærheten. Krysset av for Vet ikke / kanskje. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Fokusgruppe? Det har jeg aldri hørt om. Dermed må det være tull Neida. Men jeg visste ikke at de hadde noe sånt engang, jeg. Trodde alt gikk over telefon, evt. skjema i posten., Tror ikke jeg hadde våget å møte opp på noe sånt. Det er ikke skummelt i det hele tatt... Man møter opp i et møtelokale med 5-10 andre og snakker om et tema. Hittil har jeg vært med på barnemat, melk, juice, reklame, cola, øl, penge-spill, kjeks, i det hele tatt =) Så får man 3-500 kroner for de to timene det tar... 0 Siter
Molly Mandy Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Ikke farlig i det hele tatt. Jobbet en tid for Norsk Gallup, og dette blir arrangert hele tiden. Sikkert Kanal 24 som skal skjerpe musikkprofilen sin! ;-) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Det er ikke skummelt i det hele tatt... Man møter opp i et møtelokale med 5-10 andre og snakker om et tema. Hittil har jeg vært med på barnemat, melk, juice, reklame, cola, øl, penge-spill, kjeks, i det hele tatt =) Så får man 3-500 kroner for de to timene det tar... Hvordan meldte du deg på noe sånt? Hadde vært artig ;o) 0 Siter
laban Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Det er ikke suspekt. Hvis man deltar i en av telefonundersøkelsene deres, er det ofte at den avsluttes med spørsmål om man er interessert i å bli med i en slik gruppe. Man må da stille opp noen timer en ettermiddag og snakker rundt et tema, mot et honorar på f.eks. kr. 500 i form av et sånt universalkort som en del kjedebutikker tar. Jeg ble ofte spurt før, mens jeg var i den interessante målgruppa med kjøpesterke kvinner under 35 år... Jeg ble med én gang, da var det enten et parfymeri eller en apotekkjede som var kunden, det er jeg nokså sikker på. Men man får ikke vite hvem som skal bruke resultatene. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. juli 2004 Skrevet 5. juli 2004 Hvordan meldte du deg på noe sånt? Hadde vært artig ;o) For mange år siden ble jeg vervet av en venninne, og siden har de ringt meg regelmessig =) De har ringt mange ganger hvor jeg ikke har kunnet bli med også, enten har jeg vært for gammel/for ung, for få barn, handler for lite i de og de butikkene etc.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.