Gå til innhold

Så var det tomt.....


Therese

Anbefalte innlegg

Bare et lite hjertesukk...

Så var det ikke mere melk igjen hos meg, og det blir nok ikke så veldig mange flere amminger for min og Øystein sin del.... heretter blir det nok kun flaska og etterhvert litt grøt.

Øystein er blitt 3 1/2 måned, og jeg hadde håpet at jeg orket å holde på til han ble 4 måneder, men nå orker jeg ikke mer. Har prøvd det meste for å øke melkeproduksjonen, men akk nei....ikke noe resultat av det.

I ett par uker nå, har amminga vært bare et slit. Legger Øystein til og han suger og suger men med dårlig resultat. Melka kommer ikke før både han og jeg er utslitt, og da kommer det ikke noen store mengder da heller. Når han da får flaske etterpå, er det ikke så reint sjelden at han rett og slett ikke orker å drikke nok....

Jeg synes det er litt vedmodig å avslutte amminga så tidlig, men sånn det er nå, er det mer et slit enn den kosen det liksom skal være.

Takket være en suveren helsestasjon som har stått på og backet meg opp så godt de kan. De har sagt at jeg må føle meg fram selv, men at det selvfølgelig er bra å amme så lenge som mulig. Men de har absolutt ikke presset meg på noen måte... Er det tomt så er det tomt sier de, og at det blir noen flotte unger

av "flaskebarna" også....

Flere i samme situasjon?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg så godt!

Hos meg er det ikke tomt, men lillegutt vil nesten ikke ha puppen lenger... Det er så vemodig, for jeg koser meg ordentlig når han ligger ved puppen, og at han ikke vil ha mer kom litt brått på meg. Men han vrir seg som en orm, og hylskriker etter noen få sug, og det ender med at han blir illsint hvis jeg prøver å legge ham til puppen. Slik har det vært i noen uker nå. Jeg takler ikke det, men kommer til å savne ammingen noe helt enormt. Har liksom mistet et bånd til lillegutt, som jeg ventet at jeg skulle amme _minst_ til han var 6 mnd (han er snart 4 mnd).

Men som du sier, sånn som det er nå er det mere slit enn det er kos, og det synes jeg ikke det er verdt... Lillegutt får bestemme selv, han. Jeg har ikke mye jeg skulle ha sagt om den saken..*sukker vemodig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Therese,

Vær du stolt over din innsats som melkeprodusent, du og din baby har helt sikkert slitt mer på disse månedene enn mange andre som ammer ukomplisert i månedsvis. Husk det hvis noen prøver å ymte frem på at du ikke prøvd nok!

Hvis du ønsker fler barn foreslår jeg at du evt, tar kontakt med helsesøster eller annen ammekyndig person før fødsel slik at kan få topp oppfølgning både på barsel og etter hjemreise. Mange opplever at det går bedre andre gangen.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...