Gå til innhold

Anbefalte innlegg

og bør nok døpe om veien vår til Bråkmakergata!

Dumme meg leste Jovisst kan Lotta sykle her forleden. Hva skjedde med trehjulsykkelen som hun knapt når ned til? Den var for småbarn. Hun blir jo tre i september!!

Så fikk storebror ny sykkel i dag og vi tenkte at vi skulle prøve den minste tohjulsykkelen med støttehjul.

Hun sykler!! Hun sykler og bremser og svinger - med støttehjul vel og merke, men allikevel.

Hun er så stolt!

(Hvis noen har lest Lottaboken så vet dere at vi fant den lille sykkelen i tide slik at hun ikke gikk og tok en stor en hos naboen...)

Ja, det var bare en liten historie fra meg:O)

God sommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151853-vi-har-en-liten-lotta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal si de lærer fort disse små! Vår er i "gjøre sjøl"-fasen. Det betyr at ALT skal gjøres sjøl - ingenting annet duger.... Litt slitsomt kan du si når ting må gå litt fort. Nå er det ferie både for mor og barn - og nå skal bleiene bort håper vi! Må bruke feriedager til slik trening må vite.

Tenk, nå er det to år siden allerede vi var i Kina, gitt! Vi håper å kunne feire jul dette året der - om vi skal være litt optimistisk! God sommer til deg og dine!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151853-vi-har-en-liten-lotta/#findComment-969817
Del på andre sider

Skal si de lærer fort disse små! Vår er i "gjøre sjøl"-fasen. Det betyr at ALT skal gjøres sjøl - ingenting annet duger.... Litt slitsomt kan du si når ting må gå litt fort. Nå er det ferie både for mor og barn - og nå skal bleiene bort håper vi! Må bruke feriedager til slik trening må vite.

Tenk, nå er det to år siden allerede vi var i Kina, gitt! Vi håper å kunne feire jul dette året der - om vi skal være litt optimistisk! God sommer til deg og dine!

ja tenk - to år siden vi gikk og verket!!

Snuppa vår sluttet med bleie 1. Juni og sluttet med nattbleie tidlig denne uken. Det er deilig og går så fint. Hun har sluttet å sove på dagen - såhun blir stor så kjempefort. Hun er storfornøyd og ikke så frustert lenger - deilig. Vi har også ferie nå - Drar av gårde neste fredag.

God ferie til dere også :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151853-vi-har-en-liten-lotta/#findComment-969854
Del på andre sider

Så herlig med en liten rapport fra heimen deres.

Vi har også en liten Lotta :o)

Hun er blitt stor på rekordtid. Vet ikke hvor tiden ble av....... Hun sluttet med bleie for over 1/2 år siden .... og det er utrolig lettvint. Nå går hun på do selv og roper når hun er ferdig. Legger selv doringen på plass - henter krakken og klatrer opp.

Hun kler av og på seg selv - prater som en foss - "leser" bøker høyt til oss - lytter til lydbøker - klipper og limer - pusler puslespill - "hjelper" pappa med å snekre - og "hjelper" mamma med andre gjøremål ....

..... ja, hun er i det hele tatt nokså selvstendig.

Det er bare helt fantastisk hvilken utvikling hun har hatt siden vi fikk henne for knapt 2 år siden.

Ellers nytes vi også glade feriedager. Sommeren har gjort sitt inntog i nord .... og det er herlig.

God ferie!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151853-vi-har-en-liten-lotta/#findComment-969859
Del på andre sider

"Eg klare sjøøøøl" alderen kan jeg alt om for tiden! Det er fryktelig morsom, men øøøhh... litt slitsomt til tider.

Vårt rolige lille dydsmønster av en unge har forandret seg til en liten kruttønne rett og slett! Riktignok en kruttønne som stort sett er lykkelig og glad, men som kan snu til den mest rasende furie på et kvart sekund. Min mor sier at hun har aldri sett en unge med så mye temperament, men jeg tror mormorer generelt har dårlig og selektiv hukommelse.. ;-)

Å sykle sliter vi med enda, for beina er ganke enkelt ikke lange nok. Og å slutte med bleier har hun ingen planer om for øyeblikket. Hun var veldig enig i at vi skulle kjøpe truser da vi var i England forrige helg, men da jeg viste henne de flotte rosa glittertrusene kastet hun dem rett på golvet. Jaja, sommeren er enda ung, og hun er ikke to og et halvt enda, så vi har god tid.

Hun snakker ellers hull i hodet på sine foreldre, og kommer med den ene kommentaren morsommere enn den andre. (jeg MÅ få kjøpt en bok og skrive opp !!) Vi var spente på hvordan språkutviklingen kom til å bli, for hun lærer norsk og engelsk parallelt, men det går helt strålende, hun kan snakke hull i hodet på folk på begge språk. ;-)

Ellers er det å leke med dokker det store, hun leker og leker og leker. Og så å leke med perler er kjempegøy også. Og så det fine nye lekehuset i hagen....

Vi har hatt henne siden mars 2003 og det har vært og er fantastisk! :o)

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151853-vi-har-en-liten-lotta/#findComment-969939
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...