Gå til innhold

fikk inkassovarsel fra avis jeg aldri har hatt annonse i/

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign
Skrevet

fått i posten. For en tid siden fikk jeg purring på regning; etter mye fram og tilbake med avisa fant de ut at den var til en annen med samme navn. Ubehagelig situasjon. I dag kom jeg altså hjem til dette. Rettslig behandling er vurdert. Jeg kan få problemer med å få lån om jeg blir registrert.. Hjelp! Regningen er ikke til meg! Jeg hadde vel betalt de 700 kronene.. Men jeg skylder ingenting. Sendte mail til avisa+lindorff, men ubehagelig dette. Og det tar mye tid. Hva hadde dere gjort? Tror dere det ordner seg??:( Ikke mitt inkasso!

Gjest pasa21
Skrevet

Ja det ordner seg nok. Du kan jo ikke betale en annen sin regning............

Skrevet

Send dem et brev også, og ta kopi. Det er alltid lurt å ha ting skriftlig. Bare forklar at det gjelder en annen.

Ta det med ro, det er ikke din feil at noen heter det samme som deg.

Hvis du så ikke hører noe mer, ringer du inkassoselskapet etter ferietiden, om 4 - 6 uker, og forhører deg om at de har fjernet kravet fra din person, så unngår du problemer med at det har vært en inkassosak mot deg senere.

Gjest ikke sign
Skrevet

Send dem et brev også, og ta kopi. Det er alltid lurt å ha ting skriftlig. Bare forklar at det gjelder en annen.

Ta det med ro, det er ikke din feil at noen heter det samme som deg.

Hvis du så ikke hører noe mer, ringer du inkassoselskapet etter ferietiden, om 4 - 6 uker, og forhører deg om at de har fjernet kravet fra din person, så unngår du problemer med at det har vært en inkassosak mot deg senere.

Takk for svar begge to:) Takk for tips ang. brev; sist sendte jeg mail til avisa (da var det ikke til inkasso, og det er over ett år siden), og jeg printet ikke ut svar. Nå er det blitt en "sak", og mer alvorlig også.. Jeg vet jeg ikke skylder den avisa noe, så det må jo rettes. Men tenk om jeg kommer i register og det tar tid å komme ut av det..

Skrevet

Takk for svar begge to:) Takk for tips ang. brev; sist sendte jeg mail til avisa (da var det ikke til inkasso, og det er over ett år siden), og jeg printet ikke ut svar. Nå er det blitt en "sak", og mer alvorlig også.. Jeg vet jeg ikke skylder den avisa noe, så det må jo rettes. Men tenk om jeg kommer i register og det tar tid å komme ut av det..

Send kopi av brevet du sender til inkassoselskapet, til avisa også. Skriv nederst på brevet

"Kopi til Xposten", og strek under denne linja når du sender kopien av brevet til avisa.

Formaliteter er viktig i alt som har med tvister å gjøre.

Skrevet

Avisa må jo vite den korrekte adressen til abonnenten, ellers blir den jo ikke levert. Hvis du ikke har fått noen avis, burde det være en grei sak å få dette bekreftet.

Skrevet

Jeg har fått inkassovarsel 1 gang, og inkassokrav 1 gang. Begge gangene har det vært urettmessig. Skikkelig ekkelt å lese brevet og ta de telefonene man må, men det ordner seg.

Skriv ned hvem du prater med og når, og ta kopi at alt du sender.

Sist sendte jeg fax til inkassoselskapet med kvittering for betalt regning, og skrev også at jeg ville ha bekreftelse på at kravet var sletta. Det fikk jeg dagen etter.

Det første du må gjøre er å ringe inkassoselskapet og si at du bestrider kravet, så sier de at du må ta kontakt med avisa igjen, og så ringer du og forklarer saken, og får de til å sende mail/fax til inkassoselskapet med avkreftelse av adresse på ditt navn.

Gjest grøss og gru
Skrevet

Når du har fått varsel om møte i forliksrådet har de allerede sendt ut betalingsanmerkning på deg. (som regel)

For oss tok det 1,5 år å bli kvitt disse, selv etter å ha vunnet saken i forliksrådet.

Gjest uten signatur
Skrevet

Det meste effektive er å gå til VG med det. Da ordner selskapet opp med en gang. og beklager attpåtil. Og alle som har lurt får greie på at det ikke er du som har svin på skogen!

Skrevet

Min bror fikk en del ukjende inkassokrav. Han fikk også purringer på egne regninger han ikke hadde mottatt. Så fikk han brev fra banken om manglende kredittverdighet. Det viste seg at han hadde en navnebror med samme postnummer. Dersom det ikke stod gateadresse på brev, var det hipp som happ hvem av det to som fikk posten. Heldigvis har de to flyttet et stykke fra hverandre nå. Dessuten har navnebroren tatt i bruk sitt andre fornavn.

Skrevet

Det ordner seg. Behold kopi av det du har skrevet til avisen og inkassoselskapet.

Du har sendt en innsigelse og da har de ikke lov å gå videre med inkassokravet før de har behandlet den.

Skrevet

De har ikke lov å putte deg i noe register, så lenge det er tvist om kravet. Da må de ta det til Forliksrådet først. Og der vinner du saken lett.

Hvis du vil ha mer forsikringer, så ta en telefon til Forbrukerrådet, de hjelper deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...