Gå til innhold

Ammet lenge nok?


Gjest paperill

Anbefalte innlegg

Gjest paperill

Jeg har et barn på 8 måneder som jeg fremdeles ammer. Helsesøster virket veldig forundret da hun fikk høre det, og sa at jeg må jammen være utholdende som har greid å holde på sååå lenge. Hvor lenge ammer de fleste norske mødre sine barn? Er det ikke vanlig å amme så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er 10 måneder, og jeg ammer fremdeles; syns det er helt topp!

Merkelig holdning på helsesøster.

Anbefalt amming er vel på minimum ett år (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er 10 måneder, og jeg ammer fremdeles; syns det er helt topp!

Merkelig holdning på helsesøster.

Anbefalt amming er vel på minimum ett år (?)

Det var merkelig reaksjon fra en helsesøster! De fleste av mine venninner ammet til barnet var 8-15 mnd. Selv holdt jeg på til han var 14 mnd - angret litt etterpå at jeg ikke holdt på lenger, for det var koselig! Nå gleder jeg meg til å amme på nytt til sommeren!

Forresten - to av venninnene mine som fikk barn samtidig med meg, våren 99, ammer fortsatt... - og jeg misunner dem litt!

Amm så lenge du vil - det er godt for barnet og godt for deg (så lenge det ikke føles som stress eller press)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er vanlig i dag. Min venninne sluttet da sønnen var nesten året. Jeg ammer fortsatt mi lita på 14 måneder, men har planer om å slutte snart da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster er nok ikke helt oppdatert. Jeg synes å huske at de siste tallene er at 70% fortsatt ammer etter 9 måneder, og 40% fortsatt ammer etter 12 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann ammet jeg til hun var ett år,andremann er syv og en halv måned og får pupp så ofte han vil,og kommer til å få lenger enn førstemann.Amm så lenge du vil du.På min helsestasjon sier de at det er mammaen som vet best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer min snart 8 mnd. gamle gutt med veldig god samvittighet. Faren har alergi(høysnue), og sånn som jeg har forstått det, er barn som blir ammet mye mer beskyttet for både sånne ting og andre sykdommer så lenge de får morsmelk.

Jeg har heldigvis ikke opplevd at noen synes det er rart at jeg ammer. Jeg kjenner faktisk en som driver og ammer sin snart 2 1/2 år gamle datter, men så lenge har ikke jeg tenkt å holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er gjennomsnittet, men har ammet mine i henholdsvis 13, 18, 13 og 20 mndr og ammer fortsatt minsten som er blitt 9 mndr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære paperill, Du er nok ikke alena om å amme ved 8 måneders alder. En undersøkelse viser at 80% ammer barna sine ved 6 måneder (SPEDKOST, 1998) og jeg vil gjette på at ca. 60-70% fortsatt ammer ved 9 måneder. Lykke til videre med ammingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...