Gå til innhold

er det vanlig å ikke vise frem vandelsattest når man jobber med funkh barn?

Anbefalte innlegg

Gjest opptatt av problematikken
Skrevet

jobber på en sommerleir for funksjonshemmede barn. Der har vi både kvinnelige og mannlige ledere. Vi ledere deler ofte rom med barna og har ansvar for dem 24 timer i døgnet. Det jeg synes er rart er at man ikke må vise frem vandelsattest når man blir ansatt. Riktignok er vi der bare en uke men tenker på at barn med funksjonshemninger er en særlig utsatt gruppe når det gjelder misbruk av ulike slag.Nå har det heldigvis ikke vært rapportert om at noe har skjedd der jeg har jobbet. Men bør man ikke for barnas og foreldrenes sikkerhet iallefall ha en vandelsattest på de som jobber der? så man iallefall får luket ut de som tidligere har misbrukt noen?

Gjest uten signatur
Skrevet

Jo, det synes jeg det burde være. Absolutt. Synes slikt skulle meldes fra et eller annet sted. En organisasjon eller noe slikt. Såkan de vurdere å gå videre med det.

Skrevet

Jeg har jobbet med funksjonshemmede barn, og måtte vise vandelsattest.. men ikke før jeg hadde jobbet der en mnd eller no. Noen måneder før jeg begynte så var jeg vikar der en uke, da ba de ikke om noe.

Skrevet

Syns du kan ta opp dette med den nærmeste lederen eller lederen for institusjonen. Alle bør vise vandelsattest når de skal jobbe med mennesker på den måten. Lurer på om det er lovpålagt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...