Gå til innhold

vanndrivende

Anbefalte innlegg

Gjest hoven i bena
Skrevet

Hva kan hjelpe mot hovne ben?

Fra leggen og ned er jeg hoven/har væskeansamling, spesielt om kvelden merker jeg det.

Kan vanndrivende hjelpe?

Eller noe annet?

serendipity
Skrevet

Uvalette får kjøpt på helsekost eller apotek. Naturlig vanndrivende er stangselleri og jordbær. Drikke masse vann. Svært viktig med mye væske, ellers "tviholder" kroppen på det den har. Ligg med bena høyt på ettermiddagen, har du en jobb hvor du står eller går mye kan støttestrømper være en idè.

Gjest hoven i bena
Skrevet

Uvalette får kjøpt på helsekost eller apotek. Naturlig vanndrivende er stangselleri og jordbær. Drikke masse vann. Svært viktig med mye væske, ellers "tviholder" kroppen på det den har. Ligg med bena høyt på ettermiddagen, har du en jobb hvor du står eller går mye kan støttestrømper være en idè.

Så man bør drikke mer, ikke mindre?

Kan slik væskesamling påvirke vekta? Gått opp 1 kg samtid som dette har kommet.

serendipity
Skrevet

Så man bør drikke mer, ikke mindre?

Kan slik væskesamling påvirke vekta? Gått opp 1 kg samtid som dette har kommet.

Man bør ialler høyeste grad drikke mer ja. Og visst kan man legge på seg ja. Jeg legger på meg 2 kg når det er som værst.

Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor du er hoven i beina da. Er du ellers frisk? Vanligvis skyldes hovne ben at veneklaffene ikke er helt tette, og at man har et yrke der man står og går mye..

Det er lurt å bruke støttestrømper daglig! Når du sitter, legg beina høyt. Du kan også få kjøpt milde vanndrivende (Uvacin) på helsekosten. Venastat skal visst også motvirke tunge og trette ben.

Men hovne ben kan også være tegn på sykdom! Dersom dette har kommet "brått", kanskje du burdte snakke med legen!! Det finnes medisinske tilstander som gir hovne ben, der man absolutt ikke skal drikke mye, slik som du blir rådet til under her!

Gjest hoven i bena
Skrevet

Har kjøpt Uvalette og tatt et par stykker. Tar det lang tid før man blir bedre?

serendipity
Skrevet

Etter en dag eller to burde det bli bedre, om det ikke blir bedre ville jeg forhørt meg med en lege etter en ukes tid, om det blir værre.

serendipity
Skrevet

Lymfedranasje kan også hjelpe. Eller det å gå tur i skog og mark. Ikke på asfalt.

hare1365380455
Skrevet

Avent har en god leg and foot reviver, jeg kjøpte en på apoteket.

Gjest ikke forfattersøk på denne
Skrevet

Om det ikke gir deg innen noen dager bør det undersøkes av lege.

Det kan være helt uskyldig.

Men det kan også være tegn på høyt blodtrykk, hjertesykdom eller nyresykdom eller annet. Også med tanke på at du samtidig går opp i vekt, bør du absolutt bestille time hos legen.

Det er forøvrig _feil_ å drikke _mer_ om det skulle være nyrene eller hjertet som er årsaken til vannansamlingen - du vil ha vann _ut_, ikke _inn_!

Jeg fikk "plutselig" hovne ben denne våren, uten at jeg egentlig hadde kjent noen andre symptomer - og er nå diagnostisert med nyresvikt og høyt blodtrykk, 30 år gammel...

Som sagt (også andre steder i tråden) - det kan være ufarlig, men du bør en tur til legen og sikre deg at det ikke er en mer alvorlig grunn til hovenheten.

mvh

Gjest hovne ben
Skrevet

Hva for noe?

Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor du er hoven i beina da. Er du ellers frisk? Vanligvis skyldes hovne ben at veneklaffene ikke er helt tette, og at man har et yrke der man står og går mye..

Det er lurt å bruke støttestrømper daglig! Når du sitter, legg beina høyt. Du kan også få kjøpt milde vanndrivende (Uvacin) på helsekosten. Venastat skal visst også motvirke tunge og trette ben.

Men hovne ben kan også være tegn på sykdom! Dersom dette har kommet "brått", kanskje du burdte snakke med legen!! Det finnes medisinske tilstander som gir hovne ben, der man absolutt ikke skal drikke mye, slik som du blir rådet til under her!

Det virker som om du kan endel om dette, så jeg våger meg på et spørsmål:

Jeg er liten og slank og har ikke antydning til vann i kroppen eller hovne føtter - men likevel verker jeg fra knærne og ned etter å ha gått eller stått en time eller to.

Altså: Jeg er ikke hoven, men det verker likevel.

Har du noen forslag til hva det kan bety?

Min teori handler om dårlig blodomløp, jeg er en pinglete frossenpinn året rundt.

Skrevet

Kanskje ikke særlig lurt ved væskeansamling?

Skrevet

Solidavin naturmiddel er vanndrivende.Har ikke prøvd selv.

Skrevet

Det virker som om du kan endel om dette, så jeg våger meg på et spørsmål:

Jeg er liten og slank og har ikke antydning til vann i kroppen eller hovne føtter - men likevel verker jeg fra knærne og ned etter å ha gått eller stått en time eller to.

Altså: Jeg er ikke hoven, men det verker likevel.

Har du noen forslag til hva det kan bety?

Min teori handler om dårlig blodomløp, jeg er en pinglete frossenpinn året rundt.

Ligner veldig mye på sånn jeg har det.Jeg mener også at det er pga. dårlig blodsirkulasjon.

Spent på om du får svar...

Skrevet

Eg vil anbefale støttestrømper. Det hjelper *meg* veldig godt, i alle fall. Tynne, fine strømper som er gode å gå med no om sommaren. (Eg bruker Delilah-strømper; ca 170 kr paret og det er dei verdt!)

Skrevet

Ligner veldig mye på sånn jeg har det.Jeg mener også at det er pga. dårlig blodsirkulasjon.

Spent på om du får svar...

Ikke'no svar. Kanskje vi / jeg skal legge ut en ny tråd om temaet?

Skrevet

Ikke'no svar. Kanskje vi / jeg skal legge ut en ny tråd om temaet?

Ja,det kan du jo gjøre,så får vi se om vi får noen vettuge svar:o)

Gjest avkjøler og er godt for beina..
Skrevet

Hva for noe?

Smør beina, og legg dem høyt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...